߷Bir߷

369 29 19
                                    

"Her doğan güneş yeni bir başlangıç, her doğan güneş yeniden yaratılmış bir dünya."

"Her hayale duâ, her nasibe çaba gerekir."

~Bilinmiyor

Başlangıç tarihi: 8 yada 9 ağustos 2022

Yayınlanma tarihi: 10 Ocak salı 2023

Not: Atlayarak okuyacaksanız hiç okumayın lütfen.

_________

Mevsim, sonbaharın başlarıydı. Öğle vaktiydi. Balkonda çok sayıda, son bahar geldiği için yapraklarını dökmekte olan bitkiler vardı. Özellikle beyaz gül, onlar yazın harika görünüyorlardı. Beren bitki yetişdirmeyi gerçekden seviyordu.

Kapının önündeki çük beyaz kolilere teyzesinin aldığı kitapları koyuyordu küçük çocuk. Ardından kutuyu kucağına alıp teyzesinim odasına götürüyordu. O da bantlıyordu. Söylene söylene dişiyle kopardı kolibandını. Bir ay öncesinde arkadaşlarının olduğu şehre, onları ziyarete gitmişdi. Hepsine küçük hediyeler vermişdi. Sadece kitap okumayı hiç sevmeyen ve asla okumayan bir arkadaşına şaka maksatlı, üçyüz sayfalık bir kitap vermişdi. Sonra biraz tartışmışlardı. Ağzından şöyle bir cümle kaçırmışdı:

"Sen bu kitabı üç günde bitir, değil sana, tüm arkadaş çevreme kitap dağıtacağım!"

Ve o kız da kitabı bitirmişdi. Çok geniş bir arkadaş çevresi olduğu için bu söz ona bayâ pahalıya patlamışdı. Ama yinede üzülmüyordu, hem belki insanların faydalı kitaplar okumasına vesile olup sevap kazanacakdı...

Oda kolilerle dolmuşdu. Yatağın sağ tarafında teyzesi o işle uğraşıyordu. Daha sonra, yeğeni de işini yarım bıraktı. Arkada gizli işler çeviriyordu. Teyzesinin dolabını karışdırıyordu. Elindeki, üzerinde 'rayiha' yazan parfümü tüm gücüyle çekerek açdı. Birden yere devrildi. Parfüm yerdeki kitaplardan iki tanesinin üzerine döküldü. Ortalığa çok güzel bir koku yayıldı. Teyzesi ayağa kalkdı ve arkasını döndü.

ℝ𝕒𝕪𝕚𝕙𝕒  Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin