38. Sampai Jumpa, Arkan.

211 14 56
                                    

Berhubung Aurora udah jadi penduduk Finland, bahasanya jadi ikut terombak juga. Temen-temen boleh nunggu lima menitan dulu sebelum baca, aku inputin translationnya di komen ☺️ Atau mau dibabat langsung juga boleh kok 😁✨

Selamat membaca bab akhir cerita Aurora.

ʕ'•ᴥ•'ʔ

"AURO, can I ask you some questions again about Indonesia?" tanya rekan di samping meja Auro.

"Why you so interest with my country? Indonesia is just a small country in Asia, there are so many some different between our culture and habit. Don't think about it again, this land is not match with you!"

"But I want to go to your country, maybe if someday you'll get merried ... I'll try to be an Asian with you ..."

"Maybe ... I'll never back," jawab Auro terdiam beberapa saat.

"Why? You are so amazed when you explained your country in our first meeting. You told us, Indonesia is so beautiful with nature, culture, and people of this land. So, I just wanna know what's special in Indonesia?"

"Im never lying about my country. And even I thought, God makes a half of paradise in there. You can go hiking in those mountain or snorkeling in those sea. But not with me you can go there!"

"Why? What happened in there Auro? Why you never want to back there?"

"Not much. I think, i've done in there, some things have lost and I'll never repeat my various pains for many years,"

Sang kawan kini hanya diam menyimak luka-luka yang ditunjukkan Aurora. Berkali-kali ia katakan negerinya indah namun tidak untuk menjadi tempat pulangnya lagi.

"Okey, thank you for your question, but I hafta go now. My costumers will miss the most beautiful waitress. Bye bye ..." Auro bergegas lari meninggalkan ruang kelasnya.

Setelah mati-matian menuntaskan tantangan untuk menyingkir ke negeri Finlandia, memang nasibnya kini tak senyaman sang kakak, sangat berbalik dari segala kenikmatan hidup yang didapatnya kemarin.

Waktu luangnya tidak digunakan lagi untuk belajar atau bercanda sepuas dulu, tidak berurusan dengan soal-soal internasional lagi yang seolah hendak membunuh. Seperti kesepakatan awal, dia tetap memilih tidak hanya menyandang diri sebagai seorang mahasiswa saja, namun juga ditambah gelar sebagai seorang pekerja paruh waktu dalam bidang pelayanan di sebuah cafe atau lebih tepatnya sebagai waitress.

Auro semakin sibuk dengan segala kegiatan yang harus dikerjakan seorang diri dari kuliah, bekerja, dan mengurus apartemen kecilnya.

"Hai, Aurora,"

"Hei, James. Where are you from? I was not seeing you for a month ..." balas Auro sembari menyerahkan menu book-nya.

"Yeah, my class had much plan in our vacation. So, we went to USA just for wached NBA Finals and some jorney of museum in America. Just it! And now, I am back in your eyes. So, I wanna something new beside in this menu. Please, it was fucking menu for many years!"

"James, my lil brother ... I know you are so bored with our menu, but this is not your cafe. Okey? If you want something new, you can go to your mom and ask her to make something to you!"

"Huft! Auro, please ... I'm just a high school student. I can't ask my mom to make me a drink from Asia. Please, can you be my mom just for today?" mohon anak ingusan itu.

AURORA (END)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang