Zeth byl již od dětství vnímavější ke svému okolí než ostatní. Možná i to způsobilo, že na nehodu svých rodičů reagoval tak přehnaně. Tahle vlastnost měla i své výhody. Nikdy pro něj nebylo těžké poznat něčí náladu, zjistit, zda někdo lže nebo má tajemství či trápení. Proto si poslední dny všímal změn v Monatově chování. Mladík byl mnohem přívětivější a otevřenější a Zeth si marně lámal hlavu nad důvodem téhle změny. Začátek byl po návratu z Vony, ale po rozhovoru s Morenem se Monato změnil ještě více. Byla to změna k lepšímu, tak si s tím zprvu vůbec nedělal starosti, ovšem když zjistil, že Monato pojede se svým nenáviděným strýcem jako doprovod na nějaká setkání, začal v něm opět hlodat červíček pochybností, zda mladíkovo chování nemá nějaký skrytý význam. Nic ho však v souvislosti s Morenem nenapadalo, tak to opět nechal být. Nový Monato, který si stále zachovával prvky toho původního drzého kluka, se mu líbil. Jenomže předešlého dne si všiml zvláštních pohledů, které k němu a k Monatovi vysílala Honesta s Keramem. Nebyla to zvědavost na kterou u nich byl zvyklý, ale spíše smutek a snad i soucit, což absolutně nechápal. Jediné možné vysvětlení bylo, že ti dva ví něco, co Zeth ne. Neuměl si však představit, jaká situace by celý tenhle kolotoč změn mohla způsobit. Neviděl žádný důvod k soucitu nebo smutku.
Ze všeho toho přemýšlení Zethovi vyhládlo, tak se rozhodl zvednout z postele. Skopl deku a s hlasitým zívnutím se posadil. Na tváři se mu usadil úsměv, když si připomněl, že dnes večer ho Monato pozval do kulturního domu. Těšil se, přestože netušil, co ho čeká. Sotva mu tyhle myšlenky proletěly hlavou, telefon na nočním stolku zavibroval.
Ahoj, platí ten dnešek?
Široce se na displej usmíval a hned odepsal. Přišlo mu milé, že se Monato potřebuje ujistit, zda opravdu dorazí.
Dobré ráno. Platí. Máš zase nějaké speciální doporučení ohledně oblečení? Jako například něco starého a potrhaného?🙂
Vylezl z postele a zatímco čekal na Monatovu odpověď, postavil vodu na kávu a připravil si snídani.
To jsem rád. Myslím, že slušné a pohodlné oblečení ti dneska bude stačit. V potrhaném bys asi vzbuzoval příliš pozornosti a to by nešlo🙁
Zeth chvíli nevěřícně zíral na displej. To by nešlo? Co tím ksakru myslí? A proč ten smajlík?
Proč by to jako nešlo? Aspoň bych měl svou chvilku slávy 😝
Byl zvědav, co mu mladík odepíše. Poslední dny zjišťoval, že má opravdu talent Monata štvát stejně jako Honesta. Pořádně se zakousl do toustu, dokud byl ještě teplý, ale vzápětí se rozkašlal, když mu sousto zaskočilo, protože přišla odpověď.
Doufal jsem, že ti stačí moje pozornost. Cítím se dotčený.
Když konečně byl schopen normálně dýchat, pokusil se zjistit, zda to mladík myslí vážně nebo si z něj jen utahuje. Nebyl tam žádný smajlík a v poslední době míval Monato ve zvyku psát neurčité zprávy, které lze vyložit vícero způsoby.
Samozřejmě, že stačí, ale slavný taky nejsem každý den. Kde tě tam najdu?
Stále si nebyl jistý, jak má Monatovy zprávy a jeho chování brát. Je to snad nějaký druh zábavy? Nebo s ním opravdu flirtuje? Nedokázal se rozhodnout, co by mu bylo milejší.
Myslím, že v potrhaném oblečení bys fakt razil, předpokládám, že všichni budou slušně oblečeni. Když vejdeš, dívej se nalevo. Budu stát u vašich míst. Určitě mě poznáš, jelikož budu jedinej debil s pomalovanou, barevnou košilí v celém sále.
ČTEŠ
Koloběh života
FantasíaReinkarnace jako trest? A ještě na cizí planetě? Přesně tak. Monato už ani neví, kolikátý život prožívá, ale je na Belece již více než tisíc let. Viděl a zažil snad všechno, proto ho už nemůže nic překvapit. To si aspoň myslel, když mířil první škol...