Honestu nijak nepřekvapilo, když viděla Monata přicházet společně se Zethem, ovšem na první pohled poznala, že se něco změnilo. Oba se tvářili neobvykle vážně a co víc, nemluvili spolu. Největším šokem však pro dívku bylo Zethovo oblečení. Kromě trička, které bylo Monatovo, byl oblečen úplně stejně jako v sobotu. To muselo znamenat jediné. Od soboty nebyl doma. Okamžitě své zjištění sdělila Keramovi, který jen se smíchem zakroutil hlavou.
„To není k smíchu! Potřebuju informace, chápeš?“ obořila se na něj dívka.
„Já se nesměju,“ bránil se mladík, ale Hony ho nevnímala a pokračovala: „Pochybuju, že se mi podaří z Monata něco dostat, takže to budeš muset zkusit ty se Zethem.“
„Zbláznila ses?“
„Ne, proč? Jste nejlepší kamarádi, určitě ti něco řekne,“ pronesla klidně Honesta.
„To jste vy s Monatem taky, tak proč mám zjišťovat, co se mezi nimi děje, já?“ ohradil se Keram.
„Víš, jaký je Monato a tajemství. Dostat z něj alespoň jedno slovo je téměř nemožné.“
„Aha, a ty si jako myslíš, že já toho že Zetha dostanu víc?“
„Neřekla jsem, že to s Monem nezkusím, tak co se vztekáš,“ odbila ho dívka a vydala se naproti přicházející dvojici. Keram ji chvíli s nevěřícným výrazem sledoval, pak si povzdechl a také se k nim rozešel.
Keram se Zethem měli výuku v budově A, zatímco prváci byli v budově D. Přestože byl každý na jiném konci školy, jejich myšlenky byly na stejném místě. Zeth i Monato si v mysli přehrávali jejich ranní rozhovor.
„Víš, že jsi nemusel zůstávat. Jsem zvyklý se o sebe postarat,“ řekl vážně Monato, zatímco Zeth chystal další várku nechutného čaje, který však opravdu pomáhal.
„Nepochybuji o tom, že se o sebe postaráš. Jsi tak vychovaný, jenomže někdy to nestačí. Občas se musíš spolehnout i na druhé,“ odvětil senior a přidával do hrnce koření.
„Ale tys kvůli mně nešel domů,“ namítl Monato.
„A tobě to vadí?“
„Vadí mi, že jsem tě připravil o tvůj volný čas. Mohl jsi místo vaření dělat cokoliv jiného.“
Zeth byl potichu. Přeléval hotový čaj přes cedník do termosky a dával si přitom pozor, aby ani kapka nepřišla nazmar.
„Dělat něco jiného? Co myslíš, že ve svém volném čase dělám?“ posadil se Zeth s kávou proti Monatovi.
Monato se cítil trapně, protože o Zethově životě nevěděl téměř nic.
„To netuším, ale jistě se jedná o zábavnější činnost, než je příprava čaje.“
„Monato, pamatuješ si, cos mi řekl, když jsme šli z kulturáku?“ zeptal se senior a mladík se zatvářil zmateně.
„Pamatuju si, co jsem říkal, ale netuším, na co přesně narážíš,“ odvětil upřímně.
„Řekl jsi, že se mnou rád trávíš čas. Já s tebou taky. Doma se buď učím nebo si čtu. Občas zapnu televizi. Opravdu si myslíš, že jsem o něco přišel? Celý život jsem sledoval jak se o sebe rodiče vzájemně starali a dělali to naprosto automaticky. Považuji za samozřejmost, že ti pomůžu, když ti není dobře a udělám to rád. Možná to bude znít hloupě, ale mám radost, že jsem mohl zůstat. Neumím si totiž představit, že bych se jen tak sebral, šel domů a tebe tady nechal s horečkou, aniž bych se zajímal o to, jak ti je.“
ČTEŠ
Koloběh života
FantastikReinkarnace jako trest? A ještě na cizí planetě? Přesně tak. Monato už ani neví, kolikátý život prožívá, ale je na Belece již více než tisíc let. Viděl a zažil snad všechno, proto ho už nemůže nic překvapit. To si aspoň myslel, když mířil první škol...