Aradan bir kaç gün geçmişti. Ada son günlerde çok durgunlaşmıştı. Ne doğru düzgün yemek yiyor, ne de dışarı çıkmak istiyordu.
" Ada, hadi beraber kurabiye yapalım. Ne dersin? " Başka zaman olsa koşa koşa giderdi mutfağa ama o omuz silkip uyumak istediğini söylemişti.
Yağmur gelip yanıma oturdu.Ada'yı uyutup gelmişti.
" Kuzey, artık bu işi geciktirme. Pedagoğa gitmemiz lazım. Ada iyi değil. Annesi ortaya çıktığından beri mutsuz. "
Ben de farkındaydım. Tuğçe geldiğinden beri Ada korkuyordu. Kapı çaldığında korkuyor Yağmur'un ya da benim arkama saklanıyordu.
" Yarın randevu alırım, hadi gidip uyuyalım. "
**
Birden uyandığımda yanımda birinin varlığını hissetmiştim. Yan tarafıma döndüğümde Ada'nın yaşlı gözlerle bana baktığını gördüm. Hemen yattığım yerde doğrulup başucumdaki gece lambasını yaktım.
" Kızım, ne oldu? Kötü rüya mı gördün? "
Ağlamaya başlamıştı. Onu kucağıma alıp sarıldım. Ağlama sesine Yağmur da gelmişti. Kapıyı kapatıp yatağın üzerine oturdu. " Güzelim, neden ağlıyorsun? Anlat bize. "
Ada gözyaşlarını silip Yağmur'a baktı sonra da bana.
" Beni bıyakmayın. Ben o kadına gitmek istemiyoyum."
Ada'nın saçlarını okşayıp gülümsedim. " Seni bırakacağımızı nereden çıkardın kızım? "
Ada tekrar ağlamaya başladı sonra susup konuştu.
" Annem, bana dedi ki seni babandan ayıycam, benimle kayacaksın. " Şaşkınlıkla Ada'ya baktım. Sonra ayağa fırladım.
" Ne zaman dedi babacığım? "
" Beni şalıncakta şallarken kuyağıma şöyledi."
**
Sabah erkenden Tuğçe'yi arayıp buluşmak istediğimi söylemiştim. Bu kez yanımda Yağmur vardı. O bana destek oluyordu her konuda. Mila'nın eski kafesinde görüşme kararı almıştık.
Kafeye geldiğimizde Tuğçe de gelmişti. Onun oturduğu masaya gidip oturdum. Yağmur da yanımdaki sandalyeye oturmuştu.
" Ada'yı getirmemişsiniz, siz neden geldiniz? "
Sinirle Tuğçe'ye baktım. Yağmur sakin olmam için elimi tuttuğunda Tuğçe ellerime bakıyordu, bir zamanlar onun tuttuğu ellere. " Kızımın psikolojisini bozuyorsun. Kaç gündür ne yemek yiyor ne de konuşuyor. Parkta iki dakika sizi yalnız bırakmıştım. Kulağına seni babandan ayıracağım falan diye bir şeyler saçmalamışsın. Bunu unut. Onu sana vermeyeceğim. "
Tuğçe gülümseyip kafa salladı. Sonra Yağmur'a baktı.
" Kızımla çok güzel anlaştığını görüyorum ona bağlanmasan iyi edersin. Çünkü yakında onu alacağım. Bence şimdiden onunla vedalaş. " Sonra devam etti.
" Kuzey, Ada'nın eşyalarını şimdiden hazırlasan iyi olur. Velayet davası açtım, çok yakında kızımı alıyorum senden."
Yağmur-
Aradan bir hafta geçmişti. Duruşmaya bir gün vardı. Korkuyordum. Eğer o kadın Ada'yı alırsa ben Kuzey'i, kendimi nasıl toparlayacaktım. Ada'ya bir şey belli etmiyordum ama çok korkuyordum.
Tuğçe gelip Ada'yı almıştı. Bir saatliğine vakit geçirmek istediğini söylemişti. Kuzey izin vermişti. Sonuçta annesiydi. Ama ben o kadına güvenmiyordum. O kadar merak ediyordum ki neden kendini öldü gösterip kocasını ve çocuğunu bırakıp gittiğini.
" Yağmur, biliyorum korkuyorsun. Korkma, yarın duruşmada velayeti alacağız. Ben öyle hissediyorum. Tuğçe onu terkedip gitti. Ada'ya bir şey belli etmeyelim tamam mı? "
Kafa salladım. Kapı çaldığında evin yardımcısı Zeynep abla kapıyı açmıştı. Döndüğünde yanında Ada vardı. Yanıma gelip bana sarıldı.
" Tuğçe ditti, oğlu ayadı."
Konuyu değiştirmek için Kuzey'e döndüm. " Köfteciye gitsek mi? "
**
Eve döndüğümüzde çok mutluyduk. Güzelce yemeğimizi yiyip gelmiştik. Ada çok eğlenmişti. Ada'yı uyutup Kuzey'in yanına gittim. Gergindi.
" Sakin ol, her şey güzel olacak. "
Bana sıkıca sarıldı. Kalbi deli gibi atıyordu. " Elimde değil Yağmur'um korkuyorum. Yarın ne olacak bilmiyorum. "
Dudaklarına bir öpücük kondurup geri çekildim. Tam o sırada odanın kapısı açıldı. Ada gelmişti.
" Bugün üçümüz uyuyalım."
Ada'yı ortamıza alıp yatağa yattık. Ada da hissetmiş gibi korkuyordu. Elini tutup dudaklarıma götürüp öptüm.
**
Duruşma Anı-
" Hakime Hanım, müvekkilim Kuzey Ilgaz 3 sene önce bir çocuk sahibi oldu. Eşi Tuğçe Erdem doğumda vefat etti. Yani bütün yakınları öyle sanıyordu. Müvekkilim kızını tek başına büyütmeye başladı. Ada şuan üç yaşında, annesini resimlerden tanıyor. Bir kaç hafta önce Tuğçe Erdem birden ortaya çıkıyor ve çocuğu alacağını söylüyor. Peki kendisine soruyorum. Bunca zamandır neredeydi? Neden kendini öldü gösterdi? Bunca zaman kızını merak etmedi? Tuğçe Erdem, müvekkilimle evlenmeden önce hayatında olan kişiyle yani Umut Erdem ile evlenmiş ve bir çocukları var. "
Hakime Tuğçe'nin avukatına söz verip dinlemeye başladı.
" Müvekkilimin bazı psikolojik problemleri vardı o yüzden doğumdan sonra ortadan kayboldu. Sonra kızını aramaya kalktığında bulamadı. Kuzey Bey, evlerini değiştirmiş ayrıca bir sevgilisi varmış. Kadın onlarla birlikte yaşıyor ve Ada'ya da kötü davranıyor. Müvekkilim bunu kendi gözleriyle görmüş. Ayrıca bu kadın onu annesine karşı dolduruyor. "
Ayağa kalkacakken Asu elimi tuttu. Sakin ol dercesine bakıyordu. Kafa salladım. Sonra Kuzey konuşmaya başladı.
" Hakime Hanım, avukatının dediği gibi bize ulaşmak isteseydi her türlü ulaşırdı. Yağmur benim sevgilim evet. Tuğçe'nin ortaya çıktığı gün biz evlenecektik ama olan olaylardan sonra evlenemedik. Kötü davranmayı bir kenara bırakın Yağmur, Ada'ya çok düşkündür. Ada beş aylıkken tanıştım onunla. Yağmur, Ada'nın bakıcısı. Ona o baktı bu zamana kadar. Ada'nın canı yansa Yağmur'un da yanar. Ada onu çok seviyor. Tuğçe neden kendini öldü gösterdi bilmiyorum, ilgilenmiyorum da beni sadece kızım ilgilendiriyor. Lütfen onu benden almayın. Doğurmakla anne olunmuyor."
Tuğçe ağlamaya başladığında şaşkınca ona baktım. Konuşmaya başladı.
" Hakime Hanım, ben kızımı istiyorum ama babası ve bu kadın onu dolduruyor. Kızım bana anne bile demedi. Hep Yağmur'u anlatıyor. Lütfen Ada'ya da soralım. O kimi isterse velayet onun olsun. "
Hakime salona Ada'yı aldı. Ada önce bana sonra babasına baktı. Sonra bakışları Tuğçe'ye kaydı.
" Ada, söyle bakalım kızım. Baban nasıl davranıyor sana? "
Ada bize baktı sonra yine Tuğçe'ye baktı. " Babam iyi davyanıyo, onu çok seviyoyum. Yağmuy ablamı da çok seviyoyum."
Hakime devam etti. " Peki annende mi kalmak istiyorsun babanda mı? "
Ada biraz düşündü sonra bize baktı. " Annemle kaymak istiyoyum."
" Ada Ilgaz'ın velayetinin annesi Tuğçe Erdem'e verilmesine karar verilmiştir. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbimdeki Yara
Teen FictionGüzeller güzeli Mila, çapkın playboy Kerem'i değiştirebilecek mi? " Sen sadece benim kağıt üzerinde karımsın, bu kadar. Benden bir beklentin olmasın. "