-23-

53.5K 1.1K 152
                                    

Doktor kapısının üzerindeki ekranda ismimin yanmasıyla ayaklandık. İçeri girdiğimizde güleryüzlü ortayaşlı bir kadın bizi karşıladı. Hayatımda ilk defa jinekologa muayene olacaktım.

"Hoşgeldiniz. Buyrun oturun şöyle."

Masasının önündeki iki koltuğa Ali'yle karşılıklı oturduk. Doktor şikayetimi söylemem için gözlerimin içine baktı.

"Şey... Ben dün sabah aç karna kustum. Daha sonra yemek yemek istediğimde de bir türlü midem almadı. Sürekli öğürdüm.
3 gün kadar gecikmişim. Bugünle birlikte 4 oldu... Test yaptım, pozitif çıktı..."

Masadan ayaklanıp konuşarak ultrason başına geçti.

"Buyrun gelin şöyle... Bir bakalım kese oluşumu söz konusu mu..."

Heyecanlı ve endişeli gözlerle Ali'ye döndüm. Gülümseyerek gözlerini kapattı. Kabanımı ve çantamı koltuğa bırakıp ultrasonun yanındaki sedyeye uzandım. Karnımı açarken Ali de yavaşça yanıma gelmişti. Soğuk jelin tenime değmesiyle Ali'ye döndüm. Elimi tuttu. Tebessüm ederek bana bakıyordu.

Doktor ultrason başlığını karnımda gezdirirken dikkatli gözlerle ekrana bakıyordu. Bir şey anlamasam da benim de gözüm ekrandaydı. Bir süre inceledikten sonra başlığı karnımdan çekti ve bir miktar peçete koparıp karnıma koydu.

"İçeri geçin bir de vajinal muayene yapalım..."

Anlamsızca Ali'yle birbirimize bakıyorduk.
Karnımı silip içerideki odaya geçtim. Üzerimi çıkarıp çatala oturdum. Doktor eliyle vajinamı kurcalamaya başladığında çok gerilmiştim. Kalbim ağzımda atarken nefes alışverişim hızlanmıştı. Bir süre sonra doktor ayaklanmıştı.

"Toparlanabilirsin."

"Teşekkür ederim."

Odadan çıkarken ben de çataldan kalkıp üzerimi giyindim. İçeri geçtiğimde doktor masasının başına geçmişti. Ben de koltuktaki yerimi almıştım. Bilgisayardan birkaç işlem yapıp bana sakin bir şekilde döndü.

"İlk kez mi gebelik tecrübesi yaşayacaksın?"

"Evet..."

Başını olumlu anlamda salladı.

"Ultrasonda herhangi bir kese oluşumu göremedim. Bir önceki âdet döneminin üzerinden 6 hafta geçmişse ultrasonda bunu rahatlıkla görebilirdik. 6 haftanın geçmediği durumlarda ise kesin sonuç vajinal muayenedir. Fakat iki muayene sonucunda da bir gebelik söz konusu değil."

Dedikleri beni daha da şaşırtmıştı. Ali'ye kısa süreli bir bakış attığımda kaşları şaşkınlıkla çatılmıştı. Doktora yeniden döndüm.

"Ama dün yaptığım test sonucu pozitif çıktı?"

"Evet çünkü şu an bedeninin gebelik gibi algıladığı bir durum söz konusu. Rahimde kist mevcut..."

Kaşlarım çatılmıştı. Ali söze girdi.

"Kist derken nasıl yani... Tümör gibi bir şey mi?"

"Onu patolojiye göndermeden bilemeyiz. Şu an yapmamız gereken kürtajla parça alıp patolojik laboratuvara yollamak. İyi huylu mu kötü huylu mu, ilaçlarla eritebilir miyiz yoksa ameliyatlık bir durum mu..? Bunlar laboratuvar sonuçları geldikten sonra belli olur."

Tekrar gözleri beni bulmuştu.

"Mide bulantısı ve kusmaya ek olarak ateş, çok sancılı âdet dönemleri, âdet dönemi boyunca sürekli parça gelmesi gibi şikayetlerin var mı?"

Ali benden önce söze girdi.

"Kusmadan önceki gece sabaha kadar ateşler içinde yandı. Hatta ateşten ötürü sayıkladı durdu. Sabahına da kusarak uyandı..."

EV ARKADAŞI (+18) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin