Sorry for the long break. Enjoy your reading <3
𝐄𝐩 12: 𝐒𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡
TAP!
Yuna meluru masuk ke dalam biliknya lantas melabuhkan punggung ke atas kerusi roda. Kerusi tersebut spontan bergeser ke hadapan menghampiri meja komputernya.
Tangannya laju mencapai tetikus lantas aplikasi google dibuka. Jari-jemarinya menaip sesuatu di ruangan search.
Putera Nafiz|
Bar ruang ditekan dengan ibu jari. Segala data berkaitan tentangnya mula terpapar satu persatu. Di atas sekali, terdapat lebih kurang empat foto Putera Nafiz yang dimuat naik dari pelbagai laman web.
Yuna meneroka satu persatu gambar itu.
Kebanyakannya diambil ketika lelaki itu masih remaja. Memegang piala tanda dia memenangi sesuatu pertandingan. Yuna membaca apa yang tertera di bawah foto.
Tahniah Putera Nafiz!... -Chess Club Pages
"Chess? Mamat ni main chess?" gumamnya.
Slaid berganti. Gambar sekumpulan pasukan yang memakai jaket Malaysia berwarna hitam jingga memenuhi ruangan skrin. Diambil di Lapangan Terbang Kuala Lumpur 2 kira-kira sebelas tahun yang lepas.
Kebanggaan kami, Putera Nafiz... -Mahad Tahfiz Darul Al-quran
Yuna mengeluh. Tiada satu maklumat pun yang menarik perhatiannya setakat ini. Dia keluar dari paparan gambar tersebut lalu klik pada satu pautan.
Muhammad Redza, Putera Nafiz– FIDE Ratings
"International Chess Fideration?" Yuna membaca nama laman web itu. Di bawahnya, terpampang segala data tentang status permainan catur Nafiz.
World Rank (Active): 125637
Federation: Malaysia
Fide ID: 5718xxx
B-Year: 20xx
Sex: Male
FIDE title: None"What the heck? Tak membantu langsung," omel Yuna sendiri. Matanya melirik ke bawah melihat rating Nafiz.
Std: 1407
Rapid: 1297"Boleh tahan. Cuma dia belum lawan aku lagi. Kalau lawan, mesti kalah." Bibir Yuna melirik kesinisan tatkala mengatakan itu.
Dia keluar dari laman web tersebut lantas berterusan menatal ke bawah. Kebanyakannya berkait dengan catur sehinggalah ada satu pautan yang agak janggal baginya.
Lima pelajar tahfiz ditahan kerana membuli sehingga mengakibatkan hampir maut – Berita Harian
Mata Yuna membulat. Bagai tak percaya dengan apa yang baru dibacanya. Mana mungkin pelajar tahfiz yang sentiasa dididik dengan agama sanggup berbuat demikian.
YOU ARE READING
Anti-Romantic [Hiatus]
Mystery / ThrillerStart: 9th September 2022 End: - Genre: Light Romance/Comedy/Thriller ❦︎ Sᴇᴄᴏɴᴅ ʙᴏᴏᴋ ᴏғ sᴜᴘᴇʀʜᴜᴍᴀɴ sᴇʀɪᴇs | Yᴜɴᴀ's sᴛᴏʀʏ ❦︎ Amnesia. Kehilangan memori. Tak banyak yang berubah dalam hidup Yuna Farhana selepas itu, kehidupannya diteruskan seperti...