Episode 33

78 12 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


𝐄𝐩𝐢𝐬𝐨𝐝𝐞 33: 𝐎𝐧 𝐜𝐚𝐥𝐥


YUNA berlari sepantas mampu. Kedua kakinya bergerak laju. Di belakangnya, si penyerang sedang mengejarnya dengan kadar yang terpantas juga.

Tubuh Amsyar sesekali terhinggut tatkala dia berada di dalam dukungan itu. Erat merangkul tengkuk Yuna yang berbalut dengan tudung.

Tiba di hadapan eskalator, Yuna terus saja mendakinya dan merentasi orang ramai. Akibat keramaian orang di situ, dia bergelut untuk menyelit di antara tubuh-tubuh mereka.

"Maaf. Maaf. Maaf," ujarnya setiap kali terlanggar akan seseorang.

Keluar saja dari eskalator, Yuna sambung berlari lagi. Menyusuri sederet kedai di sebelah kanannya.

Tatkala dia terjumpa akan sebuah lorong dan papan tanda tergantung di atas yang memaparkan lambang lif, dia terus membelok masuk ke lorong tersebut. Butang untuk ke tingkat bawah disambar-sambar.

Tetap tak bergerak. Akibatnya, berkali-kali tangan Yuna menyambar butang itu sehinggakan butang untuk ke tingkat atas ditekan sekali.

"Cepatlah!" amuknya tak semena-mena. Mahunya dia tendang pintu lif itu untuk melepaskan amarah namun memikirkan Amsyar akan melihatnya, dia tahan sabar.

Ting! Lif akhirnya terbuka dan itu sangat melegakan hati Yuna. Buru-buru, dia masuk ke dalam.

Butang 'B2' ditekan. Aras di mana keretanya diparkir. Sehela nafas terhela dari mulut. Mata dipejam rapat. Dieratkan lagi Amsyar yang berada di dalam dukungannya itu.

Mujur semuanya berjalan lancar. Amsyar bertubuh kecil jadi mudah untuknya membawanya dan melarikan diri dalam satu masa yang sama.

Daripada merehatkan kepala ke bahu Yuna, Amsyar menganjakkan kepalanya ke belakang sedikit. Melihat muka gadis yang sedang lelah itu.

Yuna senyum segaris, tanda dia memberitahu untuk jangan risau.

"Anak siapa ni, Yuna?"

Teguran seorang lelaki membuatkan Yuna tersentak. Terus, kepalanya berkalih ke kiri. Jantungnya berentak pantas.

Nafiz rupanya. Mereka berdua kebetulan berada di dalam lif yang sama di waktu yang sama sekali lagi.

Perlahan-lahan, Yuna turunkan Amsyar ke bawah. Belakang badan disandarkan ke dinding. Beransur-ansur, rentak jantungnya kembali normal. Turun naik nafasnya setelah berjaya melarikan diri daripada si pembunuh.

"Kau rupanya Nafiz... buat aku takut je," ujar Yuna penuh kelegaan.

Nafiz berkerut pelik. Tak tahu apa yang terjadi sampaikan Yuna kehilangan nafas begitu.

Di tengah-tengah mereka, Amsyar memandang keduanya bersilih ganti. Sekejap, pandangannya beralih pada Yuna. Sekejap, pandangannya beralih pada Nafiz.

Bibir Nafiz mengherot senyum. Kedua tangan diselukkan ke dalam saku seluar manakala mata redupnya tertancap pada pintu lif.

Anti-Romantic [Hiatus]Where stories live. Discover now