6 tahun kemudian....Negeri Landstan dikenali sebagai sebuah negeri yang membangun serta aman. Dipimpin oleh seorang raja bernama Alan Salas. Seorang lelaki pertengahan umur yang tegas Namun sangat peramah kepada semua tanpa mengira pangkat serta harta. Pimpinan Raja Alan Salas dibantu oleh lapan orang kanan dan penasihat yang sangat berpengaruh dalam Negeri Lanstan. Setiap penasihat dan pegawai dipanggil sebagai Duke dan Lord.
Tugas mereka terdapat beberapa jenis bahagian tertentu yang membezakan pangkat walaupun mempunyai gelaran yang sama. Yang mana membuatkan tidak semua boleh bekerjasama dengan baik kerana berebutkan favor dari raja.
Terkenal dengan ketegasan dan hati batunya, Duke Elijah Kirk adalah seorang pegawai tinggi dalam pemerintahan diraja. Sering menjadi buah mulut penduduk kerana lelaki itu sering berkelakuan perenggus dan bukan mesra rakyat.
Walaupun begitu, setakut macam mana sekalipun penduduk Daerah Cameron, mereka sering mendapatkan bantuan dari Duke Elijah sekiranya mereka mempunyai isu atau permasalahan dalam urusan mereka.
Samaada masalah kewangan, keselamatan, cukai, bekalan makanan atau urusan penting petani dan peladang mereka bakal merujuk Duke Elijah kerana lelaki itu orang dekat dengan raja dan berpengaruh besar.
Di suatu hari yang cerah pada musim panas itu, Duke Elijah Kirk telah dijemput untuk menghadiri majlis minum teh oleh sebuah keluarga Pembesar diraja juga yang mana merupakan rakan seangkatan Duke Elijah dalam peperangan.
Enam orang lelaki dewasa duduk mengelilingi meja bulat dalam rumah hijau kediaman Keluarga Duke Marcel Guzman. Hidangan snek dan cangkir berisi teh tergeletak kemas di hadapan mereka.
"Duke Marcel terima kasih kerana mempelawa kami ke sini untuk berkumpul sama."ucap Dekan Lorenzo Snow kepada lelaki di kepala meja bulat itu. Seorang lelaki berjambang putih dengan rambut kilat putih kemas disisir tengah.
Duke Marcel Guzman seorang lelaki berkepala botak licin, Namun berparut di kening kiri itu menarik sengih meleret sebelum mengerling ke Duke Elijah sebelah kanan meja depannya.
"Semua ini untuk menyambut kemenangan Duke Elijah yang berjaya merampas semula Jambatan Crystal Mine dari kawanan pemberontak...tidak begitu Sire Elijah?"beritahu Duke Marcel, Timbalan Menteri Pertahanan.
Semua mata di situ melirik akan lelaki yang duduk tegak diam dan langsung tidak mengusik minuman dan makanannya sejak di hidangkan lama tadi.
Duke Elijah yang tahu kemana perbualan mereka bakal terarah hanya memandang Duke Marcel Guzman dengan muka tidak berminatnya. Perkenalkan kaki jilat yang berlumba dengannya semata mahukan kedudukan rapat di samping raja, Duke Marcel Guzman, musuh abadinya yang tidak pernah berhenti hendak menyakitkan hati dan menjengkelkan dirinya. Dua pangkat bawah darinya namun tidak kurang hebat darinya.
"Taniah Duke Elijah atas kejayaannya."Duke Wendell Tanner, Penasihat Utama Raja, pula bersuara dari sebarang meja berhadapan dengan Duke Elijah. Lelaki kacukan Korea itu menarik senyuman ikhlas kepada Duke Elijah.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...