Episode 8 : Putera Eilian Fernly Alan Salas

1.4K 123 1
                                    

Darra fikir setibanya di situ dia bakal duduk sebilik dengan pelajar lelaki

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Darra fikir setibanya di situ dia bakal duduk sebilik dengan pelajar lelaki. Tuah menyebelahi Darra selepas dimaklumkan oleh Marvin yang Darra ditempatkan dalam bilik persendirian tidak berkongsi. Perasaan lega itu ibarat Darra diserahkan izin untuk berehat dari belajar aje rasanya. Gembira yang bukan kepalang.

Yalah!Bayangkan kalau dia sebilik dengan mana-mana pelajar lelaki dalam akademi ini.

Tak ke naya nanti!

Baru saja Darra selesakan diri atas tilam empuknya satu ketukan kedengaran dari pintu bilik. Membuatkan kepalanya berpaling pantas ke pintu.

Siapa pula tu?

Tidak berlengah Darra bangkit dari katil dan berjalan mendapatkan pintu serta merta.

Kritt!

Berbunyi engsel pintu itu tidak semena.

Berdirinya seorang lelaki bercermin mata luar pintu.

       "Ya?"Darra berkerut kening.

        "Ada pesanan untuk Darrius Emmerson."lelaki bercermin mata itu pun menyerahkan secebis gulungan kertas.

         Hairan dengan hal itu Darra pandang gulungan kertas itu lalu mencapainya dari tangan tersebut. "Dari siapa?"

         "Kau akan tahu lepas membacanya."beritahu lelaki bercermin mata tadi sebelum berpaling pergi dari situ.

Masih bingung kerananya, Darra tunduk membuka gulungan kertas lantas menbaca coretan kemas pada kertas kulit itu. Siapa pulak yang hantar nota rahsia bagai ni?

Bila ada nama yang tertera di situ, Darra terus membuat muka dan menjuling mata menyampah! Dia lupa dekat akademi ini ada seorang lagi manusia menjengkelkan!

Haihh.

Bersama dengan arahan dalam nota itu, sendirian tanpa sesiapa menemaninya, Darra jalan merentasi kawasan belakang bangunan menara dimana tempat dia menginap. Seakan mengetahui selok belok tempat itu, gadis itu tiba di hadapan sebuah pintu. Dia buka pintu bertombol ring besi warna silver ke dalam sebaik mendekat.

DUNG!

Bergema bunyi pintu itu taktala ia terhentak ke dinding tanpa disengajakan.

Berjalan lagi Darra melewati koridor lengang. Dan setelah tiba di depan sebuah pintu kecil iaitu sebuah pintu kayu, dia buka pintu itu ke dalam lalu bergerak masuk ke situ.

          "Lambatnya."tegur lelaki yang sedang duduk di kerusi baldu merah depan jendela dua pintu sebelah kanan bilik tiba-tiba.

Darra lekas memalingkan kepalanya ke sisi. Bertentang mata dengan lelaki berkemeja putih tidak butang tiga dari atas dan berseluar hitam itu.

          "Macam mana akademi ni?"tanya lelaki tersebut sambil menutup buku dan menanggalkan cermin mata dari wajah untuk diletakkan atas kerusi.

Tidak berkata apa-apa Darra menyilangkan tangannya ke dada. Memandang judging anak raja depan dia.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now