Darra pandang tidak berkedip.
Mulutnya sedikit terbuka.
Ada sesuatu tidak kena.
Ya!Ada sesuatu yang tidak kena dengan apa yang baru saja disampaikan tadi.
Di hadapan laluan masuk bilik Majlis Pelajar, kelihatan beberapa orang ahli majlis pelajar ke hulu dan hilir sekitar ruangan melakukan sesuatu sewaktu Darra berdiri di hadapan Ricardo sambil ditemani oleh Marvin di sisi.
Sehelai kertas kulit brownish dengan tulisan mata pena pelepah yang kemas, dipegang erat dengan tangan kecil Darra.
"Kenapa banyak-banyak kelas...Putera Eilian juga rakan sekelas aku?"gerutu Darra dengan muka tidak sukanya.
"Kerana tahap pendidikan tuan muda setara dengan putera mahkota. Sebab itu tuan muda diletakkan bersama dengan Putera Eilian dan yang lain."jelas Ricardo apabila seorang pelajar lelaki muncul dengan timbunan buku yang siap diikat kemas dengan tali guni di tepi.
"Nampaknya awak dapat kelas sama dimana Lord Alfareeze mengajar...dia dalam matapelajaran memanah dan berkuda."tunduk Marvin saat tunduk akan coretan dalam jadual di kertas Darra tadi.
Darra berkerut kening bila Marvin menyebut nama musuhnya itu. Rasanya hari pertama dia di sini dimulakan dengan hari yang malang gara-gara jadual kelasnya ini. Tidak Eilian! Alfareeze.Ugh!Semua ini adalah disaster!
"Dan ini adalah buku yang diperlukan sepanjang kelas nanti."beritahu Ricardo saat mencapai buku dari tangan pelajar lelaki sebelahnya.
Tanpa disuruh Marvin terus menurut. Dia bantu Darra untuk mengambil buku-buku tebal lagikan berat itu. Dia pegang ikatan tali pada buku itu.
"Boleh saya tukar?"Darra menjatuhkan tangannya tidak bersemangat ke sisi semasa dongak memandang Ricardo. Tak nak sekelas dengan makeluk menyakitkan hati seperti mereka tu. Buat hari dia moody je la.
"Kenapa?Tuan muda enggan berada di kelas ini?"
Duh!Dah terang lagikan bersuluh. Dah jelas ditanyakan lagi. "Kau rasa?"boleh tak jangan tanya soalan yang boleh mengundang marah?Mestilah....ditanya lagi buat apa?
"Dekan Lorenzo yang menetapkan setiap pelajar di sini. Saya tiada kuasa hendak mengubahnya. Jika tuan muda mahu berpindah kelas dan bertukar tenaga pengajar, tuan muda perlu membuat permohonan formal dari dekan sendiri."jelas Ricardo.
Darra berdengus. Masih tidak boleh terima kenyataan yang kelas dia akan bersama dengan Putera Eilian dan Alfareeze. Pasti dua orang itu tidak akan membiarkan hari dia lancar selepas ini. "Tidak apa. Ini pun dah mencukupi. Terima kasih."
Marvin tersenyum. Dia lirik ke Ricardo yang waktu itu sedang menatap Darra.
"Kalau begitu mari kita gerak ke kelas. Lewat pula nanti masuk kelas."ajak Marvin.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantastik*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...