Episode 119 : Hello crush lama.

1.4K 111 4
                                    

Alunan lagu perlahan bermain dalam dewan besar istana ballroom

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Alunan lagu perlahan bermain dalam dewan besar istana ballroom. Separuh daripadanya penuh dengan meja dan kerusi. Separuh lagi dibiarkan kosong supaya lapang. Selesai semua majlis formal, bermulanya majlis tidak formal dimana para tetamu akan mula menjamu selera dan hiburkan diri dengan tarian di lantai menari. Waktu itu Darra sedang menari bersama Duke Elijah sewaktu Alfareeze sedang menari dengan ibu lelaki itu.

Antara ramai-ramai tetamu yang hadir Marvin yang tidak berani hendak bertemu hanya mampu perhatikan dari jauh. Dia berasa berdebar sendiri setiap kali membayangkan dirinya berhadapan dengan Darra nanti. Dia tak tahu nak cakap apa. Tiga tahun dah mereka berjauhan. Rasa kekok pun ada jugak.

Tangan di seluk ke poket seluar apabila Marvin tunduk melepaskan hela nafas panjang kekesalannya. Marvin merasakan keputusan dia untuk setuju hadirkan diri ke majlis ini adalah keputusan yang salah.

"Jauhnya termenung..."tegur satu suara dari tepi tidak semena.

Dan apabila Marvin angkat kepala lantas memaling ke kanan dia bertemu dengan tepi muka Pearl Chang. Terangkat keningnya selepas itu.

"Kenapa tak berjumpa dengan Darra?"barulah Pearl palingkan kepalanya ke Marvin. Tersenyum kepada lelaki itu dengan lebar.

Rasanya tak perlu dia beritahu secara terang Pearl sendiri sudah mengetahuinya. "Adakah cik muda sudahpun berbual dengan Darra?"

Pearl mengangguk. "Dah awal siang tadi. Awak bagaimana Marvin?Dah bercakap belum dengan Darra?"

Marvin menggeleng .

"Awak tahu...semakin awak pendam semakin sukar untuk awak untuk move on. Apa kata awak terus terang pada Darra. Supaya apa yang awak tanggung tu berkurangan??"

Tidak semena Marvin berdengus kecil. Dia menarik sengih nipis sebelum kembali memandang ke arah Darra. "Selepas itu apa?Selepas saya beritahu Darra yang saya masih menyukai dia sehingga sekarang apa yang akan berlaku?Darra sudahpun berkahwin.."

"Sekurang-kurangnya awak akan lega."Pearl senyum kepada Marvin saat menyentuh perlahan belakang badan tu. "Macam saya lakukan pada awak dulu Marvin. Saya beritahu saya sukakan awak sewaktu awak menyukai Darra. Dan saya tak persoalkan keputusan awak tu. Malah saya hormatinya dan move on..."

Ucapan bersahaja Pearl itu membuatkan Marvin ketawa kecil. "Cik Muda Pearl dah move on dari menyukai saya?"soalnya dengan kening kiri terangkat sebelah.

"Kenapa?Muka saya ni nampak masih berharap dengan awak ke?"soal Pearl menyilang tangan ke dada.

Marvin menggeleng. "Baguslah. Saya tumpang senang sekiranya cik muda tidak bersedih kerana saya"

"Hmm...kalau Putera Ellian tak cuba pujuk saya. Mungkin saya masih berharap pada awak Marvin.."

"Nampaknya kalau macam tu, cinta Putera Ellian bukan lah cinta bertepuk sebelah tangan lagi. Cik Muda Pearl sudahpun menerima lamarannya?"

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now