Episode 100 : Mengenakan

1.4K 165 15
                                    

Alfareeze berdiri dengan tangan bersilang di dada sambil sandarkan punggung ke meja kerjanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Alfareeze berdiri dengan tangan bersilang di dada sambil sandarkan punggung ke meja kerjanya. Memandang Darra dengan muka serius. Sambil dia berkira-kira apa yang hendak dilakukan dengan Darra, jarinya mengetuk-ngetuk lengan yang silang bersama.

Patut ke dia bawa Darra bersama terus balik ke Coravia terus?

Atau kenakan kekasihnya ini sebagai pengajaran.

          "Cakaplah..kenapa senyap??"tegurnya selepas mereka berdua senyap untuk beberapa minit sejak tadi.

Darra duduk di atas katil menghadap Alfareeze. Dia tidak berkedip dari membalas renungan Alfareeze. Kalau bukan kerana kepala dia sedang pening, sudah lama penampar hinggap di pipi itu.

           "Kenapa kau buat-buat tak kenal aku?Adakah kau benar-benar dah lupakan aku?"tanya Darra.

           "Aku sengaja buat macam tu.."

           "Apa?Sengaja?Kenapa?Untuk apa kau sengaja pura-pura tak kenal aku?"

            "Untuk apa?Kau serius tanya soalan tu?"Alfareeze berdengus tak percaya. "Darra, kau sedar tak dalam situasi sekarang ni siapa yang patut salahkan siapa?"

             Darra pandang dengan mata terbutang luas kerana terkejut."Kau-"

             "Kenapa kau lakukannya Darra?" Alfareeze terus potong kata Darra."Susah sangat ke untuk kau tunggu aku sekejap?Perlu ke kau pergi tinggalkan aku selepas apa yang kau katakan pada aku?Aku dah merayu pada kau...stay di sisi aku..sebaliknya aapa yang aku dapat?"dia aju tangannya ke kanan dengan marah. "Kau tanya aku kenapa...ya sudah tentu la aku akan berpura-pura tak kenal kau lepas kau buat aku macam ni...takkan nak aku melompat gembira lepas jumpa kau pulak..."

Dengusan kasar lepas dari Darra kerana dia ikut marah kerana luahan itu.

             "Aku pergi tak beritahu sebab kau sendiri cakap kau akan halang aku kan. Kau cakap dengan serius macam tu mana aku berani nak beritahu hal sebenar...kau tahunya nak marahkan aku...cuba la kau fikir sikit Alfa...itu ayah aku. Ahli keluarga aku. Kalau kau suruh aku buat pilihan, aku masih akan tetap pilih ayah aku.."luahnya begitu berang.

Alfareeze menarik sengih mengejek.

            "Dan jawapan aku adalah sentiasa   engkau!"bentak Alfareeze berdiri tegak dari sandarnya di meja itu. "Kau berilah aku pilihan apa saja, dan ianya akan sentiasa kau Darra!Berapa kali kau kecewakan aku!?Berapa kali kau khianati perasaan aku?Pernah sekali aku putus asa?!Tak!Kau aje yang cepat putus asa pada aku!"

Melompat terkejut Darra di katil tu. Matanya terkedip secara refleks.

              "Tiga tahun aku hilang kewarasan semata cuba hendak menemui kau! Ada kau tanya?Ada kau tanya khabar aku?Ada kau tanya apa perasaan aku lepas kau pergi macam tu aje!?Ada!?Tak ada kan? Balik-balik dengan kepala angin kau yang tak menentu tu!Macam tadi...kau datang-datang nak marahkan aku sebab aku buat tak tahu siapa kau?Siapa yang salah sekarang ni!?"marah Alfareeze dengan kening berkerut. Dia tiada niat hendak tinggikan suara, tapi dia rasa macam tak adil la kalau dirinya aje yang dimarahi.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now