Langsir yang menutupi laluan masuk khemah milik komando diselak oleh seorang tentera saat dia berjalan masuk ke dalam ruangan tersebut.
"Tuan Alfareeze...."
Dari kedudukan tunduk meneliti peta di meja, Alfareeze mengangkat kepala. Memandang tajam akan orang kanannya di depannya.
Terkedu sesaat pegawai kanan itu taktala mereka saling bertentang mata. Kalau tatapan mata itu anak panah, rasanya dah tembus melalui kepala agaknya jika Alfareeze pandang dengan dalam begitu.
"Kenapa?"Alfareeze berdiri tegak.
Lantas mata pegawai kanan Alfareeze tunduk memandang peta yang terbentang di atas meja. Penuh peta tersebut dengan tanda pangkah. Memberi tahu bahawa tempat yang dipangkah itu tidak lagi berguna.
"Pengintip dari Coravia menyampaikan berita mereka."
Haaa~
Akhirnya...
Setelah berbulan lamanya dia membuat operasi pencarian.
Tiba juga berita yang dia ingin dengari.
"Adakah mereka menemui dia?" Alfareeze menyilang tangan ke dada.
Pegawai kanan Alfareeze mengangguk.
"Ya tuan. Mereka telah membuat intipan selama seminggu di seluruh daerah yang ada sehingga bertembung dengan seorang daripada pekerja dari Kediaman Keluarga Kirk. Menurut mereka, Duke Elijah telah menempat di sebuah daerah bernama Marlowe. Dan seperti tuan mahukan Cik Muda Darra juga ada di situ."
Tidak menunjukkan sebarang reaksi di wajahnya, Alfareeze kembali tunduk memandang ke peta yang mana dia telah tanda tempat-tempat yang dia kerahkan orang untuk mencari kekasihnya. Hampir penuh peta tu dengan tanda pangkah. Dan hanya peta dimana Kerajaan Slivalon yang belum berpangkah.
"Apa arahan tuan seterusnya?"
"Arahkan mereka pulang terlebih dahulu. Ada negeri yang kita perlu jarah. Sehingga masanya tiba, kita akan melawat mereka."beritahu Alfareeze mengambil pin penanda dari tepi bekas sebelum di tikam dengan dalam pada nama 'Slivalon'.
Lari dari dia ya!
Jangan risau!
Seperti yang dijanjikan.
Dia yang akan cari sampai dapat!
Dan doa la banyak-banyak supaya mereka tidak bertembung!
Tidak berbaju dan hanya mengenakan seluar combat hitam tenteranya, Alfareeze membuat push up di atas lantai dengan sebelah tangan. Entah hitungan ke berapa Alfareeze tidak sedar. Lelaki itu terlalu fokus membuat senamannya sejak sejam lepas.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...