Segulung skrol diserahkan ke atas tapak tangan. Warna skrol tersebut sudah cukup memberitahu dia apakah yang bakal mendatang.
"Apakah ini tuanku?"tanya Alfareeze memandang Raja Alan Salas dengan renungan dingin.
"Titah diraja untuk kamu menghantar Batilion Utama ke Wilayah Selatan Timur. Di dalam skrol itu mempunyai butiran penting untuk rujukan kamu nanti."
Berasa sesak tiba-tiba pada dadanya, Alfareeze tunduk memandang skrol dalam tangannya semula. Takkanlah sekali lagi!?"Adakah peperangan sedang tercetus di situ?"soalnya dengan perlahan tiada semangat. Dia baru sahaja pulang dan perlu ke medan perang semula?
"Kita menerima ancaman dari musuh mengenai mereka cuba menyeberangi sempadan melalui Wilayah Selatan Timur. Sebagai langkah berjaga-jaga kamu akan di hantar ke sana untuk berkawal sehinggalah ancaman tiada lagi."beritahu Raja Alan.
"Berapa lama tuanku?"
"Sehingga ancaman yang mereka berikan kepada kita ditarik semula."beritahu Raja Alan dengan senyuman nipis di bibir. "Jangan risau Alfareeze. Sekiranya kamu pulang nanti, akan beta kurniakan anugerah serta ganjaran yang kamu mahukan. Katakan saja permintaan kamu itu, selagi beta mampu tunaikannya, akan beta lakukan."
"Bila saya akan bertolak ke sana?"
"Lebih cepat lebih baik..."
Pintu kayu bertombol ring emas di tolak Alfareeze dengan lemah sewaktu lelaki lampai tersebut berjalan masuk ke dalam koridor Utama dimana para pelajar berkumpul untuk ke lokar serta menunggu kelas bermula.
"Selamat siang Master Alfa.."sapa pelajar yang bertembung dengan Alfareeze sepanjang laluan itu.
Tidak menyahut mahupun menghiraukan ucapan mereka, Alfareeze sekadar termenung memandang ke depan tidak bersebab. Dia sedang sibuk berfikir mengenai tugasannya. Memikirkan berapa lama lagi dia perlu berada di medan perang untuk kali ini?
Keluhan demi keluhan dengan kesal lepas dari Alfareeze tidak terhitung sejak lelaki ini keluar dari Balai Istana menemui Raja Alan.
Ketika itulah, menung Alfareeze diganggu dengan kelibat para pelajar berlari melintasi depannya dalam keadaan tergesa-gesa. Membuatkan Alfareeze tersentak lantas memalingkan kepala ke arah dimana pelajar-pelajar tadi berlari.
Sekali, apabila Alfareeze pandang kanan koridor itu, dia melihat sekumpulanj pelajar sedang mengerumuni dinding makluman. Sehelai kertas kulit bersaiz besar tertampal pada dinding tersebut. Punca kenapa para pelajar berkumpul dan berborak sesama mereka.
Terbatal la niat Alfareeze untuk ke bilik kerjanya. Dia berpusing ke kanan dan atur langkah untuk lihat apakah yang membuatkan pelajar di situ sibuk yang semacam.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...