Episode 3 : Pearl Chang

1.8K 124 0
                                    

Orang pernah kata, berkawan tu biar banyak bermusuhan jangan sesekali, tapi entah kenapa fikirannya terlintas satu perkara ni setiap kali berjumpa dengan anak bangsawan depannya ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Orang pernah kata, berkawan tu biar banyak bermusuhan jangan sesekali, tapi entah kenapa fikirannya terlintas satu perkara ni setiap kali berjumpa dengan anak bangsawan depannya ini.

Macam mana dia boleh berkawan dengan cik muda ni selama 6 tahun dengan lama tanpa gagal?

         "Bukan yang ini....ini pun bukan....rasanya yang ini...hmm?"

Satu persatu pakaian di campak keluar dari cabinet pakaian lalu bersepah atas lantai dan katil ketika Pearl Chang sibuk menyelongkar pakaian dari situ sejak tadi. Para maid yang berdiri belakang Pearl pula kelam kabut mengutip sepah yang dihasilkannya.

          "Hah!Yang ini!Aku yakin dress ini sangat sesuai untuk kau Darra.."Pearl berpusing bersama sepasang dress labuh biru cair di tangan sebelum mendekati rakan baiknya situ.

Jangan terkejut!Ada ceritanya bagaimana Pearl tahu nama sebenar Darra!

Bersama muka tidak berminatnya, Darra menyilang tangan ke dada dan berdiri di situ membiarkan Pearl perlakukan dirinya sebagai mannequin sejak tadi.

         "Aku dengar dari Anthony yang kau ada kecemasan sampai perlukan kehadiran aku segera untuk selesaikan masalah...apa masalahnya tu?"soalnya untuk kesekian kali. Namun tidak dijawab sama sekali. Ibarat seperti dia bercakap dengan tong dram pun ada rasanya.

          "Betul la tu...aku ada masalah...masalah yang sangat besar."beria Pearl letakkan dress biru ke depan badan Darra. Dia belek pakaian itu untuk seketika di badan Darra.

Bila Darra pandang dress di badannya, serta merta otak geliga dia beritahu bahawa kawan baik dia ini menyuruh dia ke kediaman Keluarga Tanner bukan kerana dalam masalah tapi mahu mencari masalah!

Semata hanya kerana hal ini?Hanya untuk bermain tukar-tukar dress?

Serius la?

          "Aku suka dress ni. Kau pakai dress biru ni...rambut palsu aku dah sediakan sekali.."dengan teruja Pearl letakkan dress itu ke tangan Darra. Setelah itu Pearl berpusing ke arah cabinet dimana kasut-kasut tersimpan.

          "Baik kau beritahu aku Pearl. Apa masalah kau sebenarnya!??"

          "Tak menyabar la kau ni."Pearl mencebik muncung menyampah. "Fine. Aku beritahu.
Sebenarnya kan, masalah aku adalah aku perlukan kau untuk temankan aku ke bandar nanti untuk membeli set edisi terhad beg dan kasut idaman aku...." gadis itu tunduk menyelongkar laci. Cuba membelek kasut yang ada untuk dipadankan dengan dress Darra.

Sementara Darra waktu itu sedang menahan diri sebaik mungkin untuk tidak menghamun gadis di depan dia sedalam Laut Pasifik!

Pearl Chang, anak perempuan Duke Wendell Tanner. Mempunyai rupa paras yang bersih serta berkulit putih seperti tauhu, seorang gadis yang suka bergaya dan bubbly. Kegemaran ramai tuan muda dan anak bangsawan kerana rupa paras dan latar belakang yang dimilikinya. Malah sangat pandai dalam mengait dan menjahit. Kebanyakan dress yang dikenakan semuanya dihasilkan oleh Pearl Chang kerana ibunya adalah seorang pereka fesyen terkenal di bandar mereka. Malah mempunyai banyak butik pakaian di seluruh negara. Banyak-banyak kelebihan itu ada satu aje yang masalahnya.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now