Episode 106 : Jemput

1.2K 141 15
                                    

Selepas keluar berjalan-jalan sekitar pekan bersama Alfareeze, Darra balik ke bilik bersihkan diri dan bersiap untuk makan malam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Selepas keluar berjalan-jalan sekitar pekan bersama Alfareeze, Darra balik ke bilik bersihkan diri dan bersiap untuk makan malam. Tapi dikejutkan dengan kemunculan Alfareeze dibilik sebaik saja dia keluar dari bilik air.

Bila di suruh keluar, banyak pula ngelatnya, akhirnya Darra suruh Alfareeze bantu dia bersiap sekali!

            "Darra ada apa-apa permintaan istimewa sebagai hadiah perkahwinan dari aku tak?"Alfareeze di belakang Darra atas katil sedang menyikat rambut Darra.

Darra pandang ke depan dengan muka bingung. Hadiah apa lagi?Alfareeze dah berikan dia hadiah yang banyak. Buktinya bilik tidurnya sudah penuh dengan pelbagai kotak dan bungkusan misteri bereben yang di sendiri masih tertanya-tanya apa aje yang lelaki ini berikan.

           "Hah?Memangnya hadiah yang ada dalam bilik aku ni hadiah dari siapa?"

           "Ini hadiah dari ibu dan ayah aku...aku belum berikan kau apa-apa lagi."dengan perlahan, Alfareeze bermain dengan rambut Darra dicelah jari jemarinya saat menyikat. Dia suka menyentuh rambut itu kerana berbau harum dan sangat lembut. Dulu rambut Darra pendek seperti budak lelaki, jadi tidak dapat berbuat begini. Itu yang dia saja lambat-lambat buat kerja. "Apa permintaan kau?Mintak apa aje. Aku akan dapatkan..."

           "Rasanya...Tak ada apa-apa.."

           "Kau pasti?"Alfareeze jengahkan kepalanya ke tepi kerana mahu memandang Darra.

            Masih bersila di situ, Darra serta merta  pandang ke tepi. Dia bertentang mata dengan Alfareeze untuk seketika. "Kalau aku beritahu, kau akan tunaikannya?"

           "Mm. Aku janji...apa perkara tu?"

            Dalam-dalam Darra tarik nafas sebelum dihela panjang. Lantas tersenyum nipis. "Tak banyak pun. Satu aje."

           "Yalah...apa dia?"

            "Pearl.."sebut Darra tersenyum senang sedangkan jelas wajahnya beritahu dia hendak menangis.

Pintu pedati terbuka. Tolan berjalan keluar dulu sebelum dia pusing ke belakang. Menyambut Alfareeze turun dari situ.

            "Selamat datang Alfa.."sapa Duke Wendell di depan laluan masuk rumah agamnya. Lelaki itu berdiri dengan tegak menyambut akan lelaki muda yang dikhabarkan kepadanya seminggu yang lalu akan datang ke Cameron untuk melawat. Berdebar juga menunggu, Namun selepas bertemu jadi lega pula.

            Dengan hormat Alfareeze memberi tundukkan kepada Duke Wendell sebelum berjabat tangan dengan ayah Pearl itu. "Apa khabar tuan.."

Tolan juga memberi tundukkan hormat kepada Duke Wendell.

           "Baik...sangat baik. Dan semakin baik selepas lihat kamu kembali ke dalam keadaan sihat dan matang begini. Apa khabar ayah kamu?"belakang bahu Alfareeze ditepuk perlahan dengan Duke Wendell.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now