Darra baru sahaja tarik kerusi hendak duduk sewaktu di tepinya muncul seseorang dan lengannya terus dipegang."Ikut saya sekejap."Putera Eilian berdiri melangit di sebelahnya waktu itu.
"Ada apa?"mata Darra turun memandang tangan yang ada di lengannya sebelum naik memandang muka Putera Eilian.
"Ikut aje la.."Putera Eilian meletakkan beg Darra atas meja sebelum menarik gadis itu bersamanya keluar dari kelas. Mereka melintasi kawasan koridor yang sibuk sebelum berhenti di tepi tembok depan jendela petak-petak di situ.
"Nak apa lagi ni?"Darra menarik tangannya dari cengkaman Putera Eilian dan menjarakkan sedikit dirinya dari lelaki itu.
"Bila kamu akan bertolak keluar dari sini?"soal Putera EIlian dengan kening berkerut.
"Kan saya beritahu kita takkan bincang hal ni lagi?Berapa kali nak saya ulang?"
"Saya tanya bila kamu akan bertolak keluar negeri?"
Haih!Kenapa la Putera Eilian ni tidak mahu berputus asa dari menghalang dia?Memangnya lelaki ini pentingkan diri sangat ke sampai tak fikir apa perasaan yang dirasai oleh dirinya dan juga ayah dia selama ini?Darra tenung wajah konflik Putera Eilian dengan kening berkerut kerimasan.
"Hari sama Puteri Eiliana dan Master Alfareeze bertunang.."tipu Darra dengan muka kesalnya. Majlis pertunangan tu minggu depan. Dia nak bertolak esok subuhnya! "Memangnya kenapa tuanku sibuk nak tahu?"
"Dari mana ke mana?"
"Saya tanya dulu kan?"
Kasar-kasar Putera Eilian pegang lengan Darra, dia tarik Darra rapat kepadanya. "Saya tanya awak dari mana ke mana?Naik apa?"
Kepala Darra terdongak kerana jarak rapat mereka waktu itu. Deru nafasnya menjadi kasar kerana menahan sabar. "Saya tak tahu...saya Ikutkan saja aturan yang ayah saya dah tetapkan..boleh tak berhenti sentuh saya!"
"Saya merayu pada awak Darra..berikan saya masa untuk betulkan semula situasi ni.."
"Kalau memang tuanku mahu cuba betulkan bukan selepas lima bulan berlalu tuanku. Sudah la. Saya letih nak teruskan perbualan ni!"Darra cuba menarik lengannya tetapi tindakannya itu hanya membuatkan Putera Eilian merapatkan jurang antara mereka berdua.
"Awak tak fikir ke perasaan Pearl nanti sekiranya awak pergi?"bisik Putera Eilian di depan muka Darra.
"Urusan saya untuk fikirkannya. Tuanku tak perlu ambil peduli!Lepaskan saya sekarang!"
Serius!Ada tak sesiapa yang boleh cakap dengan Putera Eilian ni? Lelaki ni dah memang dah tak faham bahasa dia terus!Sungguh susah nak faham sampai tidak berputus asa merayu padanya supaya stay.Darra cuba menolak lengan Putera Eilian supaya menjauh dari dia.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...