"Apa yang telah kamu lakukan Ricardo?Bagaimana semua ini terjadi??"Duke Brett pandang tidak percaya ke anak lelakinya. "Ayah berpesan kepada kamu untuk lakukan tugas kamu dengan baik. Dan lihat bagaimana keadaan boleh berakhir begini?"Masih tidak tahu hendak beri respon apa untuk kata-kata ayahnya, Ricardo diam termenung memandang hujung kasut dengan tangan di belakang badan.
Kejadian yang menimpa Darra membuatkan dia begitu terkejut hingga membuatkan fikirannya kosong.
Bagaiamana seorang ayah sanggup menyakiti anak perempuan sendiri demi menakut-nakutkan orang?Paling parahnya orang yang ditakutkan itu adalah grand duke dari negeri sebelah. Bolehnya Duke Elijah dengan bersahaja pukul Darra di hadapan mereka!?
Lelaki jenis apa Duke Elijah itu?
"Adakah Duke Elijah menemui ayah?"tanya Ricardo tidak lama dia mendiamkan diri. Pandangan masih terarah di lantai.
"Ya."
Dalam diam Ricardo menggengam erat jari jemari. "Apa yang beliau katakan pada ayah?"
"Duke Elijah menemui ayah di Balai Istana tadi dan memberitahu selepas ini kamu tidak perlu lagi memerhatikan anaknya memandangkan kamu gagal menjalankan tugas kamu dengan baik."tambah Duke Brett lagi.
Ricardo dengan lekas mengangkat kepala. Dia pandang ke depan dengan mata terbutang luas. "Beliau tidak boleh lakukan hal ini ayah."
Duke Brett berdengus kecil. "Apa yang tidak bolehnya?Sudah tentu dia boleh buat keputusan ini kerana dia memilih kamu. Dan sekarang tidak lagi."
"Saya cuba lakukan yang terbaik. Darra yang ambil keputusan untuk angkat tangan kepada Alex pada masa saya tiba di situ..Lagipun dalam hal ini yang bersalah adalah Duke Elijah. Kalau beliau tidak menyembunyikan identiti anak perempuan dia dan mendaftarkan namanya sebagai anak lelaki, semua ini takkan terjadi..."bidas Ricardo berasa tercabar.
"Kamu lakukan yang terbaik?Kamu yakin?Apa yang ayah dengar sebaliknya anak Dekan Lorenzo, iaitu Marvin melakukan tugasnya dengan lebih baik dibandingkan kamu..."
Mengerenyet mata kanan Ricardo apabila nama itu disebut. "Apa ayah kata?"
"Ya...Duke Elijah memilih Marvin sebagai pengganti kamu. Jadi selepas ini kamu tidak perlu susahkan diri untuk perhatikan anaknya lagi."
"Marvin?"patut la lelaki itu berkepit dengan Darra sejak awal kemasukan gadis tersebut di akademi. Rupa-rupanya Marvin juga mengetahui siapakah Darra yang sebenarnya? Dan di arahkan untuk lakukan hal yang sama?
"Kalau kamu tahu bagaimana hendak mengawal anak Duke Elijah, masalah tidak akan menjadi serius begini. Dan Duke Elijah tidak akan berpaling muka dari kita"keluh Duke Brett menggeleng kepala kekesalan.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...