Episode 94 : Balang Gula-Gula Lagi

1.1K 126 3
                                    

Darra diam memandang wajah ayahnya semasa lelaki tersebut sedang menyisip air suam yang dipesan olehnya tidak lama selepas mereka selesai sarapan semangkuk bubur tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Darra diam memandang wajah ayahnya semasa lelaki tersebut sedang menyisip air suam yang dipesan olehnya tidak lama selepas mereka selesai sarapan semangkuk bubur tadi. Menurut doktor yang memeriksa keadaan memberitahu ayah Darra diserang tekanan darah tinggi. Kerana itu ayahnya pengsan. Doktor nasihat untuk berehat dahulu.

Memang hairan Darra lepas dapat tahu. Ayah dia?Pengsan sebab tertekan!?

Anthony diam di sebelah katil memerhatikan riak wajah Duke Elijah begitu dalam keadaan konflik. Sebenarnya dia perasaan sejak Duke Elijah sedarkan diri, Namun pada pagi itu ianya semakin keruh. Hendak ditanya berasa seperti menyibuk pula. Tapi risau juga dia kerana Darra juga tidak berehat sejak semalam lagi selepas Duke Elijah tidak sedarkan diri.

          "Ayah perlukan apa-apa lagi?"Darra mencapai gelas kaca dari Duke Elijah selepas lelaki itu selesai minum. "Saya sediakan..."

           Duke Elijah mendiamkan diri. Dia termenung memandang hujung kakinya yang berselimut dengan renungan kosong. "Tidak perlu. Kamu boleh pergi. Ayah mahu sendirian seketika."beritahunya perlahan.

Darra teragak-agak. Dia ingin bertanya dengan lebih lanjut Namun tidak pasti sama ada dia patut bertanya ke tidak memandangkan keadaan ayahnya begini. Dia cuma nak tanya apa yang buatkan ayahnya begitu tertekan sehingga pengsan. Serius beritahu ini adalah kali pertama ayahnya begini.

            "Kenapa kamu masih ada di sini?"

            "Tak adalah...saya cuma tertanya-tanya.."

            Duke Elijah membuat muka kekesalan saat memandang ke kanannya. Enggan memandang Darra. "Tentang apa pula?"

            "Ayah tahu ini kali pertama ayah pengsan kan? Seumur hidup saya ini kali pertama ayah pengsan. Memangnya apa yang dah buatkan tekanan darah ayah mendadak hingga pengsan?Sesuatu berlaku di istana ke semalam?"Darra jengahkan kepalanya ke tepi ingin memandang mata Duke Elijah.

Alfareeze!Itu yang berlaku. Detik hati Duke Elijah sambil termenung. Dia nak beritahu Darra, tapi tidak tahu bagaimana. Entah apa reaksi Darra nanti kalau Darra tahu bahawa Alfareeze ada di sini declare perang sekiranya dia tidak memberikan Darra kepada lelaki itu. Susah sungguh hatinya saat ini.

            "Tiada apa-apa. Ayah cuma letih saja."nafi Duke Elijah masih enggan memandang Darra.

            Degil sungguh. Darra pandang Duke Elijah sambil melepaskan hela nafas panjang. Berasa tidak percaya yang dia juga mempunyai sikap yang sama seperti ayahnya ini. "Ya sudah. Kalau macam tu ayah rehat la. Darra keluar dulu. Kalau ada apa-apa maklumkan pada mereka yang ada."pesannya sebelum bangun dari situ.

          "Saya ada di sini bersama tuan. Cik muda tidak perlu risau."tegur Anthony semasa menutupkan pintu bilik sebaik saja Darra keluar dari situ bersamanya tadi.

           Sambil tersenyum senang, Darra pandang wajah Anthony. "Saya tahu..terima kasih untuk kerja keras kamu Anthony..saya tak tahu apa saya nak buat kalau kamu tiada bersama kami di sini."lengan itu diramasnya dengan perlahan.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now