Episode 45 : Nak Tuntut Tapi Tak Patut!

1.3K 145 3
                                    

Knock!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Knock!

Knock!

Alfareeze yang sedang menyarung baju persalinannya selepas kelas berkuda itu berpaling ke arah pintu. Hendak menyahut namun belum sempat suaranya hendak kedengaran, pintu bilik pejabatnya terbuka ke dalam.

Perlahan-lahan pintu pejabat Alfareeze terkuak ke dalam. Dan apabila Alfareeze lihat, dia merasakan mahu gugur jantungnya sebaik saja melihat siapa yang berjalan masuk ke situ.

Ahh sh*t!

       "Ada aku benarkan kau masuk ke?"renung Alfareeze dengan tatapan jengkel.

Darra tutup pintu sambil memandang Alfareeze. Jumpa pun!Selama berhari lamanya dia cuba dapatkan Alfareeze, tetapi lelaki ini hilang dan selalu aje lesap setiap kali dia hendak bertemu!Entah kenapa hari ini nasibnya bertuah sungguh. Tidak seorang demi seorang yang dia mahu temui, bertembung dengan dia!Elok la!Boleh dia selesaikan semua ni dan lapangkan fikiran dia untuk persediaan ujiannya nanti.

         "Memangnya selama ni kau ada minta izin aku ke kalau nak masuk tempat aku?"soal Darra saat perhatikan Alfareeze sedang membutang baju kemeja hitam di badan. "Tak ada kan...?"

         "Keluar aku kata."arah Alfareeze terus gerak mencapai baju luar uniform memanahnya dari atas meja lalu di sarung ke badan.

         "Tak nak!"

         "Okay. Kalau kau tak nak keluar, biar aku yang keluar."

Terjungkit hujung bibir Darra bila dengar. Dulu dia yang selalu suruh Alfareeze keluar. Sekarang lihat siapa yang keluar siapa yang suruh keluar! Geram betul!

         "Kenapa susah sangat nak jumpa kau?"

         "Sibuk."

         "Sibuk atau buat-buat sibuk?"

         "Kalau kau nak cari gaduh lain kali. Aku ada kelas kejap lagi. Keluar sekarang." beritahu Alfareeze tidak memandang Darra.

         Kening Darra berkerut setelah lihat sikap acuh tak acuh Alfareeze. Dasar lelaki menjengkelkan! "Kalau macam tu dengar elok-elok. Aku pun tak kuasa nak lama-lama dekat sini."dia gerak ke Alfareeze dan berdiri di depannya.

Huh!?

         Alfareeze kejung di situ apabila melihat Darra di depannya kerana dia sebenarnya sedang bergelut untuk tidak memandang wajah apatah lagi bibir tu. "Apa kau nak?Tak cukup lagi dengan tugasan yang aku berikan pada kau?Nak tambah lagi?"

Darra tidak mempedulikan apa yang dikatakan oleh Alfareeze.

         "Aku nak keluar dari kelas kau. Aku dah buat permohonan untuk pertukaran kelas. Jadi aku perlukan kau untuk buat surat kenyataan mengatakan aku dibenarkan untuk tukar kelas."beritahu Darra kerana dia sudahpun mengenakan uniform rasmi akademi. Jadi tempoh orientasi dia sudahpun tamat. Maka dengan itu dia boleh buat apa dia mahu sebagai pelajar akademi ini.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now