"Akademi?""Ya. Peraturan tetap raja dimana setiap isi rumah dalam sebuah keluarga itu perlu mewakili waris lelaki keluarga untuk dihantar ke Akademi Latihan Muda bagi menjalani latihan di situ."
"Kenapa?"
"Kenapa yang kamu tanya?"
"Ayah tahu apa yang saya maksudkan..."
Untuk seketika suasana di bilik kerja itu diam tidak berbunyi taktala Darra dan Duke Elijah saling berhadapan di kerusi dalam ruangan tersebut.
Darra duduk tegak dan tidak memberi sebarang reaksi di wajahnya sedangkan dia sedang terkejut dan tidak menerima idea untuk ke akademi dimana kebanyakannya pelajarnya adalah lelaki. Dan ayahnya ini buat keputusan begitu saja tanpa berfikir!
"Aku dah uruskan apa yang patut untuk kau di sana nanti. Jadi kau hanya perlu jadi pelajar yang baik dan jangan memalukan aku!"
Itu aje la tahunya. Pesan. Pesan. Pesan! Sudah tiada perkara lain agaknya yang hendak dituturkan setiap kali mereka berdua bersua muka begini. Muak dia mendengarnya.
"Bagaimana nanti jika identiti saya terdedah!?Ayah tak fikir apa kesan dan akibatnya nanti?Pada saya?Pada ayah?Pada keluarga ini?"
"Boleh tak dalam sekali tu kau ni kalau diberitahu terus patuh jangan banyak soalnya!?Bengang la aku."
Berketik rahang Darra kerananya. "Mudah berkata dari lakukannya. Cuba kalau ayah berada di tempat saya sekarang dan jalani apa yang saya jalani selama 19 tahun!Agaknya ayah akan katakan apa?"
"Darrius Emmerson!!"
"Salah. Darra Emerson. Itu nama saya. Dan berhenti perlakukan saya seperti saya berusia 12 tahun. Ayah sepatutnya tahu, saya ni sekarang seorang Wanita. Fizik saya... pertuturan dan suara saya ni dengan mudah dapat dikenalpasti...sampai bila nak saya terus menerus jadi lelaki seperti ni?Apa dia?Akademi untuk lelaki!Ayah dah hilang akal ke?"
"Selagi raja tak berikan aku pangkat dan kuasa yang aku inginkan. Selagi tu kau akan jadi lelaki!Kalau boleh sampai aku mati, kau adalah anak lelaki aku!Faham tu!"
Knock!
Knock!
Pintu pedati terbuka sesaat kemudian. Kelindan kuda berdiri di bawah memandang ke dalam pedati dimana tuan mudanya duduk termenung memandang keluar jendela.
"Tuan muda Darrius..kita telah tiba."maklum kelindan itu.
Menung Darra tersentak. Dia menurunkan tangan ke dagu dengan perlahan sebelum memalingkan kepala ke arah pintu.
YOU ARE READING
49. Kiss Me Liar
Fantasy*RESTRICTED FOR AGE 18+ AND ABOVE* Darra Emerson untuk mereka yang tahu rahsia dia. Tapi untuk pandangan umum,nama yang dikenalkan ialah Darius Emerson. Sebelum tu jangan salah faham dulu. Dia bukan lelaki tapi perempuan! Disebabkan ketaksuban aya...