Episode 40 : Empat penjuru!

1.2K 129 4
                                    

Rasa macam ada yang mencucuk-cucuk aje tepi muka dia sejak tadi ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rasa macam ada yang mencucuk-cucuk aje tepi muka dia sejak tadi ni. Panas pula tu!Dah kenapa pandang aje!?Pandang la tempat lain sana. Ke Pearl dekat sebelah dari tadi sibuk ajak berborak, pandanglah!Darra tunduk memandang kakinya semasa mereka berjalan satu barisan merentasi sekitar orang ramai yang berada di dalam pasar waktu itu.

Sebenarnya dari waktu makan tadi, Darra tahu Marvin perhatikan dia. Tapi dia yang tidak berani hendak pandang.

        "Cik Muda Pearl...kawan awak tu tak apa-apa ke?Dari tadi dia diam aje?"tegur Marvin semasa memandang tepi muka Darra. Dari tadi juga dia tidak penat tersenyum.

        Pearl jengahkan kepala dari balik badan Marvin untuk lihat Darra di sebelah William. "Darra?Kau okay?"

         Sudah tentu la tidak!Jelas-jelas dia tak okay!Ditanya lagi buat apa!?Darra palingkan kepala kanannya. Lalu bertentang mata dengan Pearl dan Marvin pada masa yang sama. Ahhh!Janganlah pandang. Malu! "Mm....aku okay."balasnya.

          Tersenyum Marvin selepas dengar suara Darra. "Kalau awak tak selesa beritahu la. "

           Pearl berasa terusik dengan sikap gentleman dari Marvin yang berkata-kata lembut itu. Sampaikan dia pandang penuh adore akan tepi wajah manis lelaki tersebut. "Marvin...kalau saya tanya, saya harap jangan marah pula ya?"

           "Tentang apa tu?"Marvin pandang ke Pearl dengan senyuman di bibir. "Katakan sajalah.."

             "Awak ada seseorang yang istimewa tak?Atau sedang berkenalan dengan seseorang yang awak suka?" terjungkit-jungkit kening Pearl ketika bertanya. Nampak sangat Pearl berminat dengan Marvin.

            Masih tidak lekang dari tersenyum. Marvin pun menggeleng. "Tiada cik muda. Kalau ada pun..belum tentu orang tu akan sukakan saya semula.."jawabnya.

            Naik pipi Pearl ketika dia tersenyum. Hatinya mencari setiap kali mendengar kata Marvin, entah macam manalah Darra boleh tenang menghadap lelaki ini. "Kalau saya beritahu saya berminat pada awak, adakah awak beri saya peluang untuk berkenalan dengan awak?"

             Masa itulah William nak bersuara. "Oohh...ada sate la dekat depan!"tunjuknya bersemangat dengan tangan sarat memegagng barang yang dibeli.

Tersentak dua orang itu. Jadi lupa dengan apa yang diborakkan.

Sementara Darra di sebelah Williamn pandang kecik besar. Masa ni jugak nak menyampuk. Sabarkan aje la.

             "Cik Muda makan sate tak?"tanya William semasa toleh ke balik bahu saat jalan ke depan.

              "Sate apa aje dekat situ?"Darra tanya.

Marvin yang dengar Darra bercakap dengan William terasa kerana dari tadi dia ajak borak Darran sepertinya tidak mahu bercakap.

              "Entahlah..itu saya tanya. Kalau tak makan kita tak perlu singgah."William buat muka tidak tahu.

49. Kiss Me Liar Where stories live. Discover now