12. Smutky

286 22 2
                                    


,,Panebože, nemůžeš ji nějak zastavit?," zeptal se Carey a i kdyby Austyn znal odpověď na prosebnou otázku, Carey by si musel dát ruce z uší, aby ji slyšel.

 Austyn a jeho společníci sedali na koních jako zmrazení a hleděli na nevěstu střídavě vyděšeně a nevěřícně a zvířata netrpělivě přešlapovala, připravena vyrazit kupředu.

Austyn jim naprosto rozuměl a sám by se nejraději zachoval stejně, ale žil v bláhové naději, že mu jeho manželka bude oporou a že s ním bude společně sdílet starosti a povinnosti. Nyní mu však došlo, že má na ramenou další břímě a navíc ještě proklatě hlučné.

 Holly zaklonila hlavu a bučela jako čerstvě narozené tele a po tváří jí stékaly obrovské slzy.

Austyn by ještě nedávno tvrdil, že lidská kůže nemůže zářit jasněji než její spálené líce, ale Hollyin nos předčil všechna očekávání. Měl barvu zralé maliny a ze všeho nejvíce připomínala malého vzteklého trolla.

Její dětinské kvílení by ho mělo rozzlobit, ale Austyn si nemohl nevšimnout žalostného tónu, skrytého v hlasitém nářku. Jako by ze sebe právě v tuto chvíli dostávala vše, co se v ní za cely život nahromadilo.

,,Kristepane, Austyne, dělej něco," prosil Carey a přitom si snažil zacpat ještě víc uši.

 ,,Uklidni ji. Nabídni jí kapesník. Jdi a pohlaď ji po... po...," řekl a rychle se snažil najít vhodnou část těla ,,Rameni," dodal a Austyn byl připraven zakročit. Po chvíli ladně seskočil z koně a řekl ,,Jeď s ostatními napřed a neotáčejte se, ať už uslyšíte cokoliv," dodal a kněz a chůva spustili křik.

,,Prosím, laskavý pane," volala Elspeth a hrozilo nebezpečí, že se každým okamžikem rozpláče.

 ,,Nebuďte na ni hrubý. Má paní je jemné stvoření," dodala a Austyn jen nevěřícně nadzvedl obočí, protože její jemná paní kolem sebe právě mlátila oběma pěstičkami, až voda stříkala vysoko k nebi.

,,Chtěla říct," vložil se do toho kněz a nervózně se zadíval na Austynovy ruce v rukavicích.

 ,,...Že naše paní je natolik křehká, že by nemusela vydržet bití, proto vás prosíme...,"dodal a tohle už Austyn nemohl vydržet.

,,A dost!," zařval a všichni včetně Careyho se stáhli o krok dál.

,,Jediný člověk, kterého tady uhodím, bude ten, kdo se mě ještě opováží obvinit z úmyslu bít svou ženu... A teď už jeďte," řekl vztekle a otočil se ke Careymu. 

,,Pokud se některý z nich otočí, propíchni ho šípem," dodal a Carey a chůva poslechli jeho rozkazu a vyrazili vzhůru do prudkého kopce... Jen kněz se držel vzadu a vrhal přes rameno zamyšlené pohledy a Austyn se zamračil, protože knězův majetnický přístup k jeho ženě ho provokoval.

Připadalo mu, že se Hollyin pláč nepatrně zklidnil a tak si sundal boty a rukavice a vstoupil do potoka a dřepl si kousek od ní, lokty se opřel o kolena a Holly zavřela oči a nadechla se k dalšímu zakvílení, jenže v tom ucítila něčí přítomnost a i přes ucpaný nos cítila svěží mátovou vůni.

 ,,Manžel," řekla si v duchu a zakuckala se, otevřela napuchlé oči a spatřila podivný výjev, protože Sir Austyn z Gavenmoru klidně dřepěl uprostřed divokého potoka a povzbudivě se na ni usmál.

 ,,Už se cítíš lépe, Ivy?," zeptal se a jeho slova ji urazila a smutek se proměnil ve výbuch vzteku.

 ,,Jmenuji se Holly, ty hlupáku! Holly! Copak jsi tak hloupý, že si ani nejsi schopen zapamatovat, jak se tvá žena jmenuje?," řekla a byla tak vzteklá, že si neuvědomovala možné důsledky svého chování a bahno, které svírala v dlani, mu mrštila přímo do obličeje.

Ukrytá  ( Probíhá korekce příběhu)Kde žijí příběhy. Začni objevovat