8. Nikdy jsem nechtěla nikomu ublížit

308 23 2
                                    


Holly vklouzla do hradní kaple a vyměnila teplé odpolední slunce za vlhký chlad, který se držel v místnosti, díky dva metry širokým kamenným zdím, po celý rok. Uchýlila se sem, aby požádala o radu, ale nebyla překvapená, když tu našla tatínka.

Stál nad matčinou hrobkou a ruce měl položené na žulové desce, jako by z ní sál sílu. Potichu se postavila vedle něj a matčin vytesaný portrét postrádal laskavost, kterou si Holly pamatovala.


Felicie z Chastalu nebyla taková krasavice jako její dcera a její půvab nebyl na první pohled tak zřetelný, ale nosík a nevinné rty naznačovaly radost ze života, kterou bylo nemožné zaznamenat do kusu chladného kamene, ať už byl umělec jakkoliv nadaný.


„Tati?" odvážila se Holly promluvit a její otec neohrabaným prstem hladil vytesané kadeře své manželky.


„Zklamal jsem ji. Obě jsem vás zklamal." řekl a Holly jeho bolest zranila více, než očekávala.


„Samozřejmě že jsi nás nezklamal a kdyby tu maminka byla, určitě by se teď smála a považovala by to za velkou legraci." dodala a přitom se na otce pousmála.


„Jsem rád, že je mrtvá," řekl a Holly sebou trhla.


„Lepší být mrtvý, než být svědkem takového debaklu. Varovala mě před tvou tvrdohlavostí a říkala, že možná budu muset být tvrdý, abych tě ochránil před tebou samotnou. Ale já ji neposlechl a od chvíle, kdy zemřela, jsem ti dovolil vládnout našim životům. A když jsi plakala, i já se málem rozplakal. Když jsi trucovala a vztekala se, dal jsem ti, co jsi chtěla a teď se nám moje slabost vymstila." dodal a stejně jako ostatním obyvatelům Tewkesbury, i otci dělalo potíže na ni pohlédnout.


Holly ho chytila za široký rukáv.


„Určitě se dá ještě něco dělat, tati. Možná, že kdybychom zašli za sirem Austynem a všechno mu vysvětlili... vypadá jako rozumný člověk." řekla Holly. Její slova nezněla příliš přesvědčivě, i když mluvila o muži, který ji pronásledoval s mečem v ruce po zahradě a obvinil ji z čarodějnictví, a který jí vášnivě líbal. Nakonec jí vyhrožoval, že ji znásilní a nadával jí do poběhlic....


„Opravdu rozumný člověk....jen co je pravda!" zašeptala smutně pro sebe a přitom se chtěla vyhnout pohledu na svého otce.


„Kdyby dostal vztek, nemohl bys ho zavřít do žaláře?" vyzvídala nesměle a ignorovala přitom pocit viny.


„Jen na pár roků, dokud se neuklidní?" dodala a otec od ní odkráčel tak rychle, až mu prsty natrhla rukáv a jeho hlas se rozléhal po místnosti jako údery hromu doprovázející silnou bouři.


„Jak jednoduché!" ušklíbl se.


„Půjdeme za Gavenmorem a vysvětlíme mu, že to všechno byla jen legrace! Řekneme mu, že mám v plánu porušit svůj slib, dát vítězi turnaje svou dceru za ženu a tak navždy očernit dobré jméno Tewksburyů. A jestli se rozhodne zaútočit na hrad a odvést si tě násilím, tak co pak? Bude ještě pořád ctít manželský svazek, nebo tě bude chtít potrestat za to, že sis dovolila z něho utahovat?" řekl a přitom se otočil na podpatku a vykřikl jí přímo do pobledlého obličeje.

Ukrytá  ( Probíhá korekce příběhu)Kde žijí příběhy. Začni objevovat