Keď Shane dorazil do žalárov, naplnil ho divný pocit, akoby ho niekto sledoval. A pravda bola, že aj sledoval. Prešiel schodiskom nadol popri niekoľkých strážnikoch, následne sa dostal k celám, kde ho miestni kati nechali ísť ďalej a po chvíli sa dostal k chodbe, kde boli ďalší chlapi. Všetky pohľady sa nápadne upierali jeho smerom a Shane mal chuť spýtať sa, čo majú za problém.
Keď ho strážnik priviedol na koniec chodby, dostali sa k ďalšiemu zástupu ciel. Postupne prešli až do veľkej miestnosti osvetlenej iba množstvom fakli a ohňom v zapálenom krbe. Pri ňom sedel Nielle. Niečo čítal a vyzeral, že na nich čaká. Svetlo ohňa sa odrážalo v jeho bielych vlasoch a ešte viac zvýrazňovalo ich svetlý lesk.
Shane prešiel popri niekoľkých železných stoloch s mučiacim náradím do stredu miestnosti, kde strážnik zastavil: ,,Priviedol som ho, pane." povedal.
Shane sa porozhliadol a popremýšľal, prečo si neuvedomil skôr, že Nielle vlastní žaláre, a teda nebolo možno, aby sa mu v nich niečo stalo. Nestihol sa však ani zahriaknuť, keď ho strážnik šľahol mečom zozadu pod kolená a donútil ho klesnúť na zem. Shane bolestivo sykol, ako nečakal, že skončí na dlážke a podráždene na strážnika podvihol zrak. Nemal chuť kľačať, no keď Nielle vstal a spravil k nemu pár krokov, nedostal viac šancu vstať.
Nielle zastavil tesne pri ňom a spokojne sa k nemu sklonil: ,,Dlho sme sa nevideli, všakže?" pousmial sa.
Shane pozrel do jeho očí a prehlásil: ,,S tebou by ani celý život nebol dlho."
Nielle sa z chuti zasmial a znova sa vystrel: ,,Veľmi rád vidím, že na tom nie si tak zle, ako to ráno vyzeralo. Aspoň mi tu môžeš robiť spoločnosť, keď si mi tu vlastnoručne zariadil dva dni," usúdil, ,,zvykne tu byť nuda, pobavíme sa."
Nakoľko si Shane uvedomoval, že si to aktuálne dosral sám, mlčal. Keďže boli v mučiarni, bolo mu jasné, čo pojem zabavenia znamená a keďže tu mal byť dva dni, nebolo mu veľmi do vykecávania. Najmä keď mal vo vnútornom vrecku niečo, čo by si rád ponechal.
,,Ale dám ti šancu," povedal Nielle, ,,keďže som všetkým katom povedal, že budeš ich nová výpomoc, každý sa na teba tešil. Bolo by nepríjemné pokaziť tvoje predstavenie tým, že z teba spravíme hračku, nie?" pousmial sa, ,,Keďže mám dobrú náladu a tvoje papiere o tvojom živote ma pobavili," kývol na stôl, ,,dostaneš šancu zmeniť si druh potrestania...ospravedlň sa a dva dni tu nestráviš. Výhodné, však?" navrhol.
Shane na neho chvíľu zmätene hľadel: ,,Ja?" zažmurkal a znova stíchol, ,,Ja tebe?" neveril, ,,Po tom, čo si spravil?" zasmial sa, ,,Ja sa mám ospravedlniť tebe?" prišlo mu naozaj komické, žeby vôbec Nielle niečo podobné navrhol.
,,Mám sa snáď ja ospravedlniť tebe, Lacrisan?" zasmial sa Nielle.
Shane na neho neveriacky hľadel. Po chvíli sa jemne nadýchol a skľudnil sa: ,,Spomedzi všetkých princov, ktorých som kedy stretol, si ty naozaj najväčší hajzel." povedal.
Nielle sa zasmial: ,,Ďakujem, snažím sa," povedal, ,,čiže, čo si vyberieš? Pekné ospravedlnenie alebo začneme nechtami?"
,,Nemám sa ti za čo ospravedlniť, nespravil som to cielene a keby aj, je to nič voči tomu, čo robíš všetkým ty." vyjasnil.
,,Naozaj?" Nielle k nemu pristúpil a zľahka sa dotkol jeho vlasov, ,,V poriadku, tvoja voľba." jemne ho po nich pohladil a pár krát prešiel po jeho čiernych pramienkoch, než sa Shane podráždene odtiahol a jeho ruku striasol.
Nielle sa jemne uchechtol a po chvíľke sa zľahka dotkol čierneho prsteňa na svojej ruke, ktorý Shanea hneď donútil spozornieť. Automaticky podvihol ruky ku svojmu krku, podvedome spravil na zemi krok vzad a jemne pootvoril v nádychu pery, ako mal iba pri tej spomienke pocit nedostatku vzduchu a paniky.
YOU ARE READING
Našťastie
FantasyVo svete, kde je šťastie všetkým, vládla spravodlivosť. Ľudia sa rodili s daným množstvom šťastia, minuli ho a zomreli. Chod sveta riadila skupina z krajiny Infey, ktorej poloha nebola ľudom známa. Ich šťastie bolo samotným zdrojom, ich život nesmrt...