Šťastie v búrke

175 12 18
                                    

Nielle s Isacom na seba bez slova hľadeli. Netrvalo však dlho, kým Isac zišiel schody nadol a došiel k pohodenému meču na zemi, ktorý jeden z vojakov po získaní inštrukcií nechal tak a išiel si vykonávať povinnosti.

,,Predpokladám, že preto si chcel využiť svoj meč." nadhodil Isac a meč si vo svetle prezrel. Nevidel na ňom nič zvláštne, no vedel, že Nielle musel mať dôvod.

Nielle zišiel za ním a vzal čepeľ z jeho rúk. Vytiahol striebornú ihlu, ktorú niekedy využíval či už cez vyšetrovanie alebo cez podozrivú večer a zľahka ju obtrel o čepeľ meča. Ani jedného z nich neprekvapilo, keď sa jej strieborný povrch zmenil na čierny a dokázal tak prítomnosť jedu na mečí, ktorý Nielle skoro využil počas ich duelu s Louisom.

,,Ak by som ju využil, Louis by skolaboval a kráľ by nechal meč otestovať, bol by to skutočný problém." vysvetlil Nielle.

Isac sa podráždene zasmial: ,,Nenechal by nič vysvetliť, keďže celá táto hostina znela ako útok voči Louisovi."

,,Mne skôr príde, že to bol útok voči mne." dodal Nielle.

,,Súhlasím, avšak z kráľovho pohľadu nie. Vieš, kto za tým stojí, Nielle?" spýtal sa Isac.

,,Neviem, ale v poslednej dobe sa ma snaží zničiť Cirkev smoly, hoci som im nič neurobil. Zatiaľ." vysvetlil.

,,Hovoril si o nich," premýšľal Isac, ,,načo by sa plietli do záležitostí kráľovskej rodiny? Žeby si ich niekto najal?"

,,Nemyslím, z toho, čo robia to vyznieva ako osobná zášť. Ale ako hovorím, nikdy som sa s nimi nesplietol, neviem ani kto je v ich vedení, hoci by som to rád zistil." dodal Nielle.

Isac sa zhlboka nadýchol: ,,Nasadím na to svojim chlapov, ak za to môžu oni, práve zničili moju hostinu. Nechám ich zistiť, aké to je ak sa mi niekto pletie popod nohy." zavrčal.

,,Nechaj, nechaj a keď to zistíš, daj vedieť, veľmi rád ich veliteľa stretnem a dám si s ním dlhú debatu v žalároch." nevedel sa dočkať Nielle, kedy chytí toho bastarda.

,,Samozrejme," dodal Isac, ,,čo chceš však spraviť s kráľom? Nemyslím, že ťa nechá v tieto dni v kľude. V podstate ťa zachránil Brelle, inak by neuveril, že si ho neotrávil cez súboj, jedno čo by našiel na meči."

,,Zvláštne nie?" dodal Nielle, ,,Ten kto to naplánoval musel vedieť, že sa zistí, že ide o niečo v pití, jednak Brelle ale kľudne iný lekár. Navyše sedatíva...hoci s alkoholom, ale stále, neohrozí to Louisa na živote. Je to akoby niekto len skúšal a provokoval," zasmial sa Nielle, ,,provokoval kráľa, by ma neznášal ešte viac a provokoval mňa, aby som ich neznášal ešte viac. K čomu je to dobré? Nepoznám nikom, kto by z toho získal prospech."

,,Ani ja nie, ak by som nevedel, ako veľmi dáva na Louisa pozor, bol by som myslel, že to naplánoval sám kráľ, aby ťa smel neznášať ešte viac." hádal Isac.

,,Kráľ je hlupák, nevie plánovať," neriešil Nielle, ,,navyše, nikdy by nespravil niečo, čo by uvrhlo na Louisa iné ako najlepšie svetlo, nie to ho ešte otrávil niečím."

Isac si zhlboka povzdychol, keď v tom do sály vtrhli jeho vojaci. Isac na nich pozrel a spýtal sa: ,,Čo sa deje?"

,,Pane, chytili sme podozrivých." začali a dotiahli pred Isaca s Niellom niekoľko ľudí. Skopli ich na zem a nechali pred Isacom.

,,Nič neviem, len ste nás najali na hostinu!" kričali tanečníčky.

,,Vôbec nič som neurobil, len som zbieral šípy, o čo vám ide?" jeden z mužov, ktorý si všimol, že sú šípi princa Louisa chybné sedel vedľa chlapa, ktorý princom meč a šípi doniesol.

NašťastieWhere stories live. Discover now