V časoch, keď bol Rue ešte váženým princom, nebol chaos vo svete bežný. Všetko fungovalo, ako malo, šťastie vo svete bolo rozdelené rovnomerne a ak sa niečo prihodilo, Infey zasiahla. Keď sa v nejakej časti sveta narušil chod šťastia, ak niekde ľudia stratili vieru v šťastie alebo sa pokazilo niečo iné, bola ich úloha to napraviť.
Rue zvyčajne nechodil na nebezpečné misie, nebola to jeho úloha a ani to nebolo nutné. Svoj prvý zájazd k nekľudným ľuďom zažil až po množstve zábavných výletov. Avšak nič to nemenilo na tom, že sa na riešenie problému tešil. Ako vždy.
Na výpravu ich nešlo veľa. Kráľ mal dosť práce s inými problémami, a preto nechal ísť troch najvyšších, o ktorých vedel, že vyriešia všetko. Arlys, Crey a Rue spoločne s niekoľkými strednými Infeymi sa behom dňa presunuli z Infey do dediny v strede lesov.
Mellia bola skutočne malá dedina, len ťažko sa verilo, že spôsobuje problém s potrebou zapojenia troch najvyšších. Rue si vôbec neuvedomoval, že môže ísť naozaj o niečo zložité.
,,Stále nechápem, načo ideme všetci, mám veľa práce v Infey," hovoril Crey, keď boli skoro na mieste.
,,Šťastie kráľovi povedalo, že ide o zložitý problém, v dedine klesla viera, v jej okolí dochádza k miznutiu ľudí a z blízkeho kostola dlho nechodia hlásenia. Ak sa ti nechcelo ísť, mohol si mu to povedať v Infey Crey. Nabudúce nečakaj, keď budeme v cieli," dodal Arlys, ktorému sa tu tiež nechcelo byť.
Kým dvaja najvyšší pôsobili, že by sa najradšej otočili a Išli domov, Rue nadšene chodil lesom a skúmal všetko, čo videl. Qie kráčal za nimi, sledoval Rueho a jemne sa usmieval, ako spokojne pôsobil. Creyov strážca bol celý čas ticho a dvojica ďalších strených Infeyov ako náhrada za Arlysovho strážcu, ktorého ten nemal, sa tiež neozývali.
Ich cesta už netrvala dlho, preto sa Arlys všetkých spýtal: ,,Vie každý, o čo sa v dedine jedná. Povedal som to asi pred minútou. Budem rád, ak mi to zopakujete."
Rue ho však ignoroval a spokojne skúmal veveričku, ktorá si na neho sadla.
,,Rue, Arlys sa ťa niečo pýtal," povedal Crey.
,,Pýtal som sa to aj teba, Crey," podotkol Arlys.
Crey na neho zazrel: ,,Naozaj myslíš, že neviem, o čo tu ide?"
,,A vieš?" spýtal sa Arlys.
Crey si jemne odfrkol, no neodpovedal. Arlys sa jemne pousmial: ,,Rue, aspoň ty vieš, o čo tu ide?"
Rue sa na neho zadíval: ,,Ideme naviesť ľudí na správnu cestu," zhrnul, ,,čo viac by si chcel, Arlys?"
Arlys si zhlboka povzdychol: ,,Tento krát žiadne hlásenie spisovať nebudem, ísť niekam s vami dvoma je naozaj za odmenu," podotkol ironicky.
Rue sa jemne usmial a pozrel na Čieho, ktorý mu úsmev opätoval, ako sa vôbec nestaral, čo sa v dedine deje, ak bol Rue šťastný.
Qie ako jediný okrem Arlysa naozaj vedel, čo sa deje. Pred tým, ako išli na hocijaký výlet, si zistil všetko, čo s ním súviselo, všetko, čo by vedelo Rueho ohroziť a všetko, čo je nutné spraviť, aby bol Rue v bezpečí. Preto aj teraz o ich misii vedel detaily.
Ich úlohou bolo navrátiť vieru v šťastie ľuďom v oblasti dediny Mellia, kde za rok klesol počet veriacich na minimum. Išlo o malú dedinu, ktorej stav však z nejakého dôvodu ovplyvnil aj vieru v šťastie okolitých dedín. Pravdepodobným dôvodom bolo miznutie ľudí v okolí. Nech už išlo o dedinčanov alebo návštevníkov, na žiadne vysvetlenie ľudia neprišli. Preto musela zasiahnuť Infey.
YOU ARE READING
Našťastie
FantasyVo svete, kde je šťastie všetkým, vládla spravodlivosť. Ľudia sa rodili s daným množstvom šťastia, minuli ho a zomreli. Chod sveta riadila skupina z krajiny Infey, ktorej poloha nebola ľudom známa. Ich šťastie bolo samotným zdrojom, ich život nesmrt...