Šťastie v hostine

151 15 17
                                    

Keď Nielle vošiel do Brellovej izby, bol nachystaný zobudiť ho a dotiahnuť do tej svojej v zámere nechať ho vyšetriť Shanea. Vonku sa stmievalo a on predpokladal, že bude Brelle spať, preto ho značne prekvapilo, keď v izbe zazrel oboch svojich bratov v strede diskusie.

Nielle na nich chvíľu nechápavo hľadel, kým si ho Louis, všimol. Louis bol oblečený nezvyčajne elegantne a vzhľadom na drahú latku v Brellových rukách, Niellovi došlo, že pôjde o niečo, čoho nechce byť súčasťou.

Louis chodil vždy honosne oblečený, nie len zo svojej vôle, ale aj kvôli kráľovej, ktorý bol vždy rád, že sa Brelle s Niellom neobliekajú tak vznešene ako jeho najstarší syn. Nielle nemal za potrebu chodiť vypočúvať zajatcov a bojovať s banditmi v drahom oblečení, hoci sa stále obliekal do kvalitnej látky, kým Brelle v Elyanovom dome by tiež nenašiel drahému oblečeniu využitie.

Preto hoci obaja vlastnili pekné róby, hoci bolo na ich oblečení vidno, že sú z kráľovskej rodiny, nebili sa o Louisove privilégiá. Hlavne ak obaja vedeli, že ak by tak spravili, ich otec by to videl ako provokáciu. Napriek tomu však Louisov vzhľad Niella prekvapil.

Krásna bordová róba, vyšívaná zlatom v oblasti pása, pokračujúca dole do elegantných vzorov krásne ladila s príveskami, visiacimi z látky nadol k jeho nohám. Vlasy výnimočne zopnuté v cope zdobila rubínová spona dopĺňajúca jeho vzhľad, akoby išiel na ples.

Nielle nechápavo zastavil a so smiechom sa spýtal: ,,Louis, neprehnal si to dnes?"

Louis vyzeral, že je v zhone: ,,Dobre, že si prišiel, Nielle," došiel k posteli a zobral z nej tmavomodrú látku, ,,Brelle hovoril, že si išiel spať a že ti ich dá sám, ale ak už si tu, nech sa páči," dal ich Niellovi.

Nielle chvíľu hľadel na látku v rukách, kým sa zadíval na Brella, držiaceho iné tmavozelené oblečenie: ,,Ideme sa hrať na karneval alebo čo?"

Brelle sa zhlboka nadýchol: ,,Tiež som bol prekvapený, ale vyzerá to tak, že chcel otec od Isaca, aby zorganizoval hostinu dnes večer, chce, aby sme sa zúčastnili a zapojili sa do čoho bude chcieť ako vždy."

Nielle zažmurkal: ,,Dnes? Vždy býva v druhý deň."

,,Vždy býva, ale z nejakého dôvodu bude slávnosť dnes. Každopádne hostina za chvíľu začne," dodal Louis, ,,bež sa prezliecť a nezabudni dať vhodné oblečenie Shanovi."

,,Môj Lacrisan sa musí zúčastniť?" nechápal Nielle, ,,Nemyslel som, že sa dnes musí do niečoho zapájať."

,,Kráľ hovoril, že nás chce všetkých ukázať strýkovi, navyše hádam, že sa nechceš zúčastňovať tých hlúpostí osobne, ako vždy," dodal Louis, ,,keď budete hotoví, dôjdite do hlavnej haly." vykročil von.

Nielle za ním s oblečením v ruke nechápavo hľadel a zazrel na Brella: ,,Žartuje? Dnes? Naozaj chce tie sprostosti organizovať celé dnes?"

,,Nežartuje," Brelle neznel nadšene.

,,Ako mám môjho Lacrisana dotiahnuť na hostinu? A nechať ho sa zúčastniť kráľových výmyslov? Sotva vstal." zasmial sa Nielle.

Brelle zažmurkal: ,,Shane sa zobudil?" položil oblečenie vedľa, ,,Ako sa cíti?"

,,Preto som došiel, chcel som, aby si ho vyšetril," dodal Nielle.

Brelle nechal všetko tak a išiel s Niellom do jeho izby. Hoci však Nielle hovoril, že sa zobudil, akonáhle vošli, Shane spal.

,,Nielle, nehovoril si, že sa zobudil?" nechápal Brelle.

,,Pred chvíľou nespal," dodal Nielle.

,,Shane," dotkol sa ho Brelle.

NašťastieWhere stories live. Discover now