Šťastie vo vodopáde

185 16 41
                                    

Lafall, dnes nazývaný Falle, bol svetovo známe miesto, lákajúce ľudí z celého sveta svojou krásou a legendami. Či už ho niekto navštívil kvôli sledovaniu vodopádov, hľadaniu šťastia cez niektoré z miestnych legendárnych rituálov alebo len kvôli kúpe ich drahokamov, nebola núdza o turistov, ktorí do neho pravidelne zavítali. Preto ani teraz v prístave neboli jediní a pláž vyplnená stánkami sa hemžila ľuďmi.

Priamo na pláži stála dedinka, tiahnuca sa kúsok do lesa, no nie príliš, aby nezasahovala k prvým vodopádom. Akonáhle ľudia z lode vystúpili, nadšene sa rozpŕchli po pláži. Niektorí hľadali sprievodcu po vodopádoch, niektorí si chceli kúpiť miestne jedlo a niektorých iba zaujímalo, čo sa zmenilo od ich návštev, ktoré podnikli v minulosti.

Hoci si Rue chcel obzrieť dedinu, hoci chcel ochutnať nové jedlá a hoci ho krása širokej piesočnatej pláže fascinovala aj s množstvom vecí, ktoré Lafall ponúkal, nezdržali sa v dave ľudí dlho. Nech ho totiž veci z ľudskej tvorby zaujímali hocijako, tie prírodné ho vždy lákali viac. Preto čoskoro prešli s Ylrem do lesa v snahe nájsť vodopády, o ktorých každý hovoril.

,,Aká je tu príroda krásna, všakže, Ylre?" usmial sa Rue a išiel za šumom vody.

Ylre, ktorý nevidel, žeby sa to tu nejako za ten čas, čo tu Rue nebol, zmenilo, len prikývol: ,,Ak chceš, zavediem ťa k ich najkrajšiemu vodopádu." sľúbil.

Rue sa na neho zaujato zadíval: ,,Už si tu bol, Ylre?"

Ylre prikývol: ,,Bolo to dávno, ale bol, s niekým blízkym." dodal.

Rue sa jemne usmial: ,,A čo ste tu robili?"

Ylre sa zamyslel, kým dodal: ,,Bavili sa. Ako vždy."

,,Tak to aby sme sa bavili tiež, Ylre," zasmial sa Rue a vybehol spoza kríkov k prvému vodopádu, ktorý sa snažil nájsť, ,,pozri, Ylre, aké je čistý."

Jeho oči sa nadšene zadívali na nie najväčší no stále celkom dlhý vodopád. Padal do kľudnej riečky, stekajúcej cez skaly, spájal sa vedľajším vodným tokom a vytváral ďalší širší vodopádu o kúsok nižšie.

,,Dvojitý vodopád hneď na prvý pokus, aké šťastie," povedal Ylre.

Rue sa nadšene zasmial a došiel k riečke, do ktorej vnoril dlaň. Chladná voda ho vyplnila sviežim pocitom a on iba dodal, ,,Nemáš chuť tam skočiť a nechať sa ním unášať?" spýtal sa.

Ylre si čupol k Ruemu a vnoril dlane do vody vedľa neho: ,,Ak by si chcel, skočil by som aj do toho najväčšieho." sľúbil.

Rue sa jemne zasmial: ,,Aj to znie ako zábava, niekedy to skúsime, Ylre." nadhodil a vstal.

Ylre jemne prikývol: ,,Kedykoľvek."

Keď preskúmali prvý vodopád, Rue sa vybral lesom vyššie. Kráčali pomedzi množstvo riek, cestou, ktorou nebolo možné zabočiť zle, keďže ju lemoval šum vodopádov a dával tak najavo, že inak cesta nevedia.

Avšak Rue predsa zastavil pri každom jednom z nich, hľadel ako sa vlievajú do iných riek, ako tie stekajú nižšie a vytárajú ďalšie vodopády. V jednej chvíli narazili na jazierko, do ktorého vtekali dva z oboch strán, spájali sa v ďalšom vodnom toku a stávali sa z nich ďalšie. Dokonca aj Ylre bol zaujatý.

Išli celkom dlho, niekedy prešli z bežnej cesty na skaly a išli cez ne, niekedy našli plytšiu rieku, cez ktorú chcel Rue prejsť a niekedy došli k skratke, ktorú postavili ľudia. Jednou z nich bol úzky lanový most spojený drevenými latami, cez ktorý sa dalo prejsť ponad jeden z väčších vodopádov.

Rue nadšene kráčal cez most, hľadel pod nich, na hlučne dopadajúcu vodu, kým sa zadíval nahor na miesto, z ktorého vodopád tiekol. Bolo to nádherné a Rue sa nedokázal vynadívať na krásu, ktorú príroda prinášala. Kým Ylre sa díval na Rueho a nedokázal sa vynadívať na krásu, ktorú šťastie vytvorilo.

NašťastieOù les histoires vivent. Découvrez maintenant