Kým sa každý chystal na odchod do hlavného mesta, Shane stále plne nechápal situácii, ktorá k tomu viedla. Len sedel na gauči a sledoval, ako sa Nielle balí. Nevyzeral nadšene, no na to ako vážne rozhovor v jedálni pôsobil, ani príliš nervózne. Shane nevedel, čo sa vlastne stalo, a tak sa napokon spýtal.
,,Čo od teba vlastne chceli? Čo sa kráľovi stalo?" zaujímal sa.
,,Nepočul si?" spýtal sa Nielle popri balení, ,,Niekto ho cez lov postrelil. Pred tým ako sa zabil, prezradil, že ho na to najal niektorý z princov. Kráľ podozrieva mňa," vysvetlil a jemne sa zasmial, ,,Cirkev smoly má vytáča každým dňom viac," prehlásil, ,,ale uznávam, že ich veliteľ premýšľa, ak si vybral za obeť takého idiota ako je kráľ," dodal, ,,nikto iný by kvôli tak jasne nastraženej pasci nepodozrieval hneď mňa."
Shane chápal, no nedostal možnosť pýtať sa viac, keďže dnu vošla skupina sluhov, aby zbalené veci odniesli do koča. Nielle išiel s nimi, kým Shena nechal v izbe. Nielle sa neukázal asi desať minút, Shane netušil, kedy príde, a tak sa len znudene díval z okna a uvažoval, kto za tou Cirkvou smoly stojí, komu by pomohlo, ak by sa Niellov a kráľov vzťah ešte zhoršil ako sa v poslednej dobe dialo. Avšak netušil.
Lacrisanský princovia nemali žiadny dôvod snažiť sa zničiť práve Niella. Louis s Brellom na tom boli podobne, nič by z toho nezískali. Shane uvažoval, či má nejakého nepriateľa mimo kráľovských rodín, no v skutočnosti vedel, že premýšľaním na nič nepríde. Vedel, že Nielle musí mať nepriateľov dostatok. A vlastne to ani nebol jeho problém.
Preto sa zamýšľať prestal. Čoskoro sa všetci presunuli do kočov a vybrali sa na cestu do hlavného mesta. Nielle sa pred odchodom stretol s Isacom a povedal mu pár vecí, o ktorých chcel, aby vedel.
,,V blízkej dobe nemám v pláne proti kráľovi nič podnikať z vlastnej vôle," povedal, ,,ak by sa niečo stalo, nech začuješ hocičo, môžeš si byť istý, že to nebolo zapríčinené tým, že som chcel," vysvetlil, ,,je však možné, že ma okolnosti donútia," dodal.
Isac chápal, prečo mu to hovorí: ,,Myslíš, že sa zase niečo stane?" zaujímal sa.
,,Ešte nedávno boli ich pokusy neškodné alebo zvládnuteľné," začal Nielle, ,,ale teraz mám dojem, že sa prestávajú zabávať a chcú ma vyslovene zničiť," dodal, ,,to však nevadí, nech skúsia čokoľvek, nemienim len sedieť a čakať."
,,Buď opatrný, ak by sa niečo dialo, daj vedieť, spravím, čo bude v mojich silách, aby som ti pomohol," povedal Isac.
Nielle jemne prikývol, rozlúčil sa s Isacom a išiel do koča. Kráľ sa naozaj ponáhľal do hlavného mesta. Nielle nevedel načo, no hádal, že sa necítil viac nikde inde bezpečne. Pravdepodobne chcel vyhľadať Elyana, aby jeho zranenie ošetril čo najlepšie. Pravdepodobne chcel byť v prostredí, kde všetko kontroloval. Nielle sa mu nedivil a úprimne sa tiež cítil bezpečnejšie v hlavnom meste, kde mal svojich ľudí.
Cesta kočom z Vassie do hlavného mesta bola dlhá. Hoci odišli niekedy podvečer, vedel, že prídu najskôr zajtra na obed. A aj to len ak pôjdu platenými cestami bez žiadnej prestávky. Hoci to však Nielle čakal, ich koče ani nie po hodine cesty zastavili.
Nielle nevedel, čo sa deje, vystúpil a išiel sa spýtať Louisa s Brellom. Avšak vedľa druhého koča stál len Brelle, očividne čakajúci kým znova vyrazia.
,,Čo sa deje? Prečo stojíme?" spýtal sa NIelle.
Brelle si jemne zívol, ako po tom čo v noci nespal, musel sa zúčastniť lovu a poobede nemal čas si oddýchnuť, by najradšej spal: ,,Louisovi prišiel list z Alycante. Zoye napísala, že bol jeden z jeho kempov podpálený. Vojakom sa nič nestalo, ale celé miesto je zničené. Louis to chce ísť vyšetriť," vysvetlil.
JE LEEST
Našťastie
FantasyVo svete, kde je šťastie všetkým, vládla spravodlivosť. Ľudia sa rodili s daným množstvom šťastia, minuli ho a zomreli. Chod sveta riadila skupina z krajiny Infey, ktorej poloha nebola ľudom známa. Ich šťastie bolo samotným zdrojom, ich život nesmrt...