16. Kapitola

310 20 9
                                    

Wendy

Ráno jsme se všichni sešli na našem starém cígo místu a musím říct, že mi to opravdu chybělo.
Dneska jsme se rozhodli, že bychom do školy jít měli.
Sky s Billem šli na svoje hodiny a Tom se nabídl, že mě doprovodí.
Jdeme po chodbě, když se naproti nám vynoří ta Billovo kamarádka.
Miley, myslím?

"Ahoj, Tome! Ty se mi vyhýbáš?" zeptá se ho a dřív než stačí vůbec odpovědět ho obejme.
Že sere Sky, kvůli tomu jak se pořád motá okolo Billa, to bych ještě pochopila, protože oběma nám je jasné, že jenom kamarádka být nechce.
Ale co to tady zkouší?
Jestli se Toma ještě jenom dotkne, tak jí tu ruku zpřelámu na tři díly.

"Ahoj, nevyhýbám. Jak se máš? Bill říkal, že ses vrátila ke kreslení." řekne Tom, ale i já poznám, že by byl nejradši na druhé straně světa.
Najednou se mi zdá nějak nervózní.
Což moc často nebývá.

"No jo, ještě ze mě bude grafik. Dlouho jsme se neviděli." podotkne Miley a potom konečně sjede pohledem na mě.
"Ty si ta kamarádka Skyler, že ano?" zeptá se.

"Přesně tak." odpovím.
Něco se mi na té holce nelíbí.
Sice jsem Sky moc nevěřila, když mi říkala, jak falešná jí připadá, jenže teď to vidím na vlastní oči.

"No nic, kdyby si mě někdy ještě potřeboval Tome, tak dej vědět." pronese nakonec a odpluje pryč.
Tady mi něco nehraje.
Ohlédnu se po ní a potom vrátím pohled k Tomovi.
Nevypadá zrovna ve svojí kůži.

"Ty si s ní něco měl?" zeptám se a on se na mě podívá s přemírou překvapení.

"Ne. Neměl. Nikdy jsme se ani moc nebavili." odpoví jenom a potom se ozve zvonění.
"Sakra, doprovodím tě jindy. Ahoj." řekne a odejde.
Obvykle mi dá aspoň pusu na tvář.
Nemám tušení, o co tady jde.
Teď to nebudu řešit, promluvím si s ním když tak potom.
Pokračuju ve svojí cestě na hodinu, jdu do druhého patra, ale za rohem stojí zase Miley.
Tentokrát je s ní ovšem Bill.
Vím, že bych neměla špehovat, ale je to pro dobrou věc!
To mi snad prominete.
Nenápadně je pozoruju zpoza rohu.
Miley se začne nahlas smát a položí Billovi ruku na rameno.

"To je tak vtipný. Pořád umíš úžasné vyprávět." zasní se a zamrká na něj řasami.

"Díky." odpoví jenom, ale je vidět, že jí úplně nevěnuje pozornost.
Spíš vypadá, že nad něčím přemýšlí.

"No a nechceš jít po škole ven? Třeba si sednout, někam do parku, kde budeme sami?" zeptá se ho Miley a její druhá ruka se opře o Billovu hruď.
Nevím, jestli se mám začít smát nebo brečet.
Bill několik dlouhých vteřin mlčí a potom jako by se vzpamatoval konečně odpoví.

"Ne, teda jo, ještě se domluvíme." usměje se na ní a odejde do svojí třídy.
Miley se zamračí a taky odejde.
Už bych taky měla být dávno na hodině, ale tohle jsem si opravdu nemohla nechat ujít.

***

Rychle se se Sky potkám venku na dvorku, abych jí u cigarety pěkně všechno řekla.

"Kráva." odfrkne si jenom.
Vím, že jí ta holka pije krev, ale nechce to na sobě nechat znát.
Vždyť sama řekla, že o Billa nestojí, tak proč by mu měla bránit, že?

"To teda." přisadím si.
Skyler potom odejde dovnitř na záchod a ke mně se přitočí Tom.
Samozřejmě ho po cestě napadla tlupa uječených prvaček.

"Jak se máš?" zeptá se mě, na tváři už má svůj krásný úsměv.

"Viděla jsem Miley, jak se pěkně sápe po Billovi. Je mi ho líto." zasměju se a on se taky trochu uchechtne.

"Jo, taky už jsem si něčeho všiml." podotkne, ale víc se v tom očividně pitvat nechce.
Něco se mi na tom všem pořád nezdá.
Už od rána mám divný pocit, že o Miley ví mnohem víc, než říká, ale nedokážu přijít na to, v jakém smyslu.

That dayKde žijí příběhy. Začni objevovat