3. Bölüm

193 6 0
                                    

       • SESSİZ ÂŞIKLAR •
                       Mahi Nehar
                      

             • SESSİZ ÂŞIKLAR •                        Mahi Nehar                      

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.



BÖLÜM 3: HALFETİ/ FIRAT CEZA





Gün ışığı sızan kapıya yürürken, lavanta kokulu bir serinlik karşıladı eşikte bizi. Melis, dükkândaki nem nedeniyle oluşan küf kokusunu lavantayla gidermeyi seçmiş olmalıydı. Şirin ve sevimli görünen butiğe girer girmez, Hümeyra uzun yoldan gelmişçesine sızlana sızlana bedenini mor renkli, Lizbon üçlü koltuğun üzerine bırakmıştı. Bu hâline gülümseyerek, ben de karşısındaki tekli koltuğa yönelmiştim. Tam oturacaktım ki, Melis'in sitemkâr sesiyle olduğum yerde irkildim.

"Küçük Hanım! Oturmayı düşünmüyorsun herhâlde? Senin yapacağın iş çok bugün!"

"Ya, Melis. Acı bana lütfen! Büyük bir hata yaptığımın ben de farkındayım. Bir daha asla böyle bir şeyin yaşanmasına müsaade etmeyeceğim Çimen göz, lütfen." dedim yakarırcasına. Göz ucuyla Hümeyra'ya bakmış, dünya umurunda olmayan dostum hiçbir şey olmamış gibi kendi hâlinde öylece takılmaya devam ediyordu. Daha fazla dayanamayarak Melis'in arkasını dönmesini fırsat bilerek, Hümeyra'nın pamuk kadar yumuşacık olan koluna çimdik atmıştım. Olduğu yerde tiz bir çığlık atan saftirik arkadaşımın veryansın eden sesine korkuyla dönen Melis'e odaklanmam çok sürmemişti.

"Ay ne oldu be? Niye çığırıyorsun sen öyle Hümeyra?" diye anlamaya çalışan Melis'in sorusu üzerine, bakışlarımı bizim Obura çevirmiştim saniye arayla. Yüzü buruşmuş, canı yanmış bir şekilde bana doğru bakan Hümeyra'ya, sakın beni ele vermeye kalkma der gibi uyarırcasına bakınma ihtiyatını da elden bırakmamıştım.

"Bir şey yok ya. Fare gördüğümü sandım bir an. Belki uçak bile olabilir." dedi göz devirirken Hümeyra. Kesinlikle onun verdiği bu cevaptan sonra kendimi tutamadan kahkaha atmaya başlamıştım. Melis, delirmeye müsait iki arkadaşına hayretle göz gezdirerek bana doğru bütün bedeniyle hiddetle dönmüştü.

"Bunu da iyice kendine benzettin. Bir de dalga geçiyor benimle! Sen de cezalısın Hümeyra. Asiyle beraber çalışacaksın!" dediğinde, bizim Obura doğru kaymıştı bakışlarım. Göz ucuyla bana kaş göz işareti yaptığını fark etmiştim. Her zamanki gibi bir şey anlatmaya çalıyordu. Yine ne demeye çalışıyor bu kız diyerek onu anlamaya çalıştığım sırada, Hümeyra sessizliğin hâkim olduğu odayı sesiyle şenlendirdi.

"Ya ben ne yaptım? Suçum ne Hâkime Hanım? Yargısız infaz bu yaptığınız! Kararınızı tekrardan gözden geçiriniz lütfen." dediğinde bana bakarak göz kırpmış, tekrardan dudaklarını aralamıştı. "Asi bana çimdik attı. Etimi koparıyordu az daha! Suç duyurusunda bulunuyorum, davacıyım efendim!"

Şimdi anlamıştım bizim deli kızın ne yapmaya çalıştığını. Oyun oynayıp işten nasıl kurtulurum çabasına girişmişti ayaküstü iki dakikada. Bir de üstüne beni de ispiyonlamaya çalışarak yapıyordu bunu. Göz devirip oyununa ayak uydurmaya çalışmıştım ben de el mahkûm.

SESSİZ ÂŞIKLAR [TAMAMLANDI]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin