• SESSİZ ÂŞIKLAR •
Mahi Nehar
BÖLÜM 2: HALFETİ/ FIRAT RÜYA
Halfeti/Fırat
Taş mimarisiyle yapılmış evlerin ve camilerin su altında kaldığı bir ilçe. Aradan geçen süre içerisin de doğal güzelliğiyle dikkat çeken, Fırat nehrinin altında kalan "Saklı Cennet ve Kayıp Kent" olaraktan anılan bir şehir.
Halfeti, Karagüllerin göz kamaştıran ışıltısı ile memleketin her yerinde kendinden söz ettiren bir güzelliğe sahip âdeta. Arap gelini ya da Arap güzeli olarak farklı adlarla anılan siyah bir güldür. Güllerin efendisi olarak bilinen bu siyah gül, sadece Halfeti'de siyah açma özelliğine sahiptir. Bu gülfidanı ya da tohumu, alınıp başka bir yere götürüldüğünde renk açma özelliğini yitirir. Başka bir ilkime, başka bir toprağa götürüldüğünde rengi değişir. Simsiyah açma özelliğini ise beraberinde yitirir. Halfeti'den asla koparılıp götürülmemesi gereken bir güldür. Tıpkı, eski Halfetililerin bu güzelim ilçeden kopup gitmemesi gibi. Eski Halfeti, sular altında siyah olan güllerin efendisiyle birlikte, bu güzelliği seyre dalan âdemoğluna göz kırpıyor âdeta.
Biz de hep birlikte bu eşsiz güzellikteki, "Saklı Kente" doğru yolculuk yapalım. Burası Halfeti; Asi ve Ömer'in aşklarının başladığı ve belki de son bulacağı yer. Burası "Merec-el Bahreyn" İki denizin buluştuğu yer...
•*•*•*•*•
Gecenin karanlığındaki kahır yüklü bulutlar, siyah hissin hâkim olduğu bir elmas parıltısı. Güneşini yitirmiş gökyüzünde 'Ben buradayım,' diyerek küçük, ama heybetli bir yıldız gibi ışıldıyordu. Neredeydim ve buraya nasıl gelmiştim? Etrafta derin bir sessizlik ve zifiri karanlığa inat parıldayan bir ışık huzmesi hâkimdi. Olduğum yerden etrafıma meraklı gözlerle bakmaya başlamıştım. Gerçekten ben buraya nasıl gelmiştim? Aklımı kaçıracak bir haldeyken, içimi adeta bir kurt gibi kemirmeye başlayan tekinsiz sorularımla, korkuyu iliklerime kadar hissetmeye başlamıştım. Çehremi sarıp sarmalayan, beni tesiri altına alan baskın ve tiz bir ses işittim.
"Sabırlı ol..."
Sesin çıktığı yere doğru başımı hızla çevirdim. Kime aitti ki bu ses? Bir erkek sesine ait olduğu apaçık ortadaydı. Lâkin ortada benden başka kimse de yoktu. Neydi bu şimdi? Kendi kendime konuşmaya bir son vererek beni ürperten kişiye, o tuhaf sese doğru seslendim.
"Hey! Kimsin sen? Ne istiyorsun benden?" diyerek sorularımı ardı ardına sıralamıştım. Beni ciddi bir şekilde etkileyen o sesi tekrardan işittim.
"Sabırlı ol..."
Gerçekten artık ne oluyor diye tam kafayı yemek üzereydim ki, beni yine tesiri altında tutmak için harekete geçen o ürkütücü ses, atağa geçmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SESSİZ ÂŞIKLAR [TAMAMLANDI]
Spiritual#Romans🥇 #Gençromantik🥇 Bu şehir; bizim sessiz haykırışımıza şahit. Sevdalılar Kervan'ının en talihsiz sevdalılarıyız. Sevip kavuşamayan sessiz âşıklarıyız. Kimi severken yaşlanır, kimi özlerken... Biz hem sevip hem de özlerken yaşlandık. Söz yüre...