26. Bölüm

9.3K 465 25
                                    

Bölüm 26
Yemek

Mardin'e ayak bastığımız ilk andan beri etrafta büyük bir koşuşturmaca vardı. Berk'in dedesi her an yan yana iseniz artık karı koca olun demişti ve bizde gidip müracaat etmiştik.

Tam bir hafta sonra düğünümüz vardı.

15 Temmuzda.

(Yazar kuşunuzuzun manitinin doğum günü bu tarih)

"Lala, derhal işinin başına." dedi Berkin babaannesi.

Lina demek zor geldiği için Lala diyordu.

"Babaanneciğim neden anlamıyorsun. Lina benim adım, Lina. Lala yok."

"Kaytarmak için mi boş laf edersin? Hadi hadi, işine dön."

Elindeki bastonu sertçe yere vurduğunda dikkatle baktım yüzüne. Tam bir doğu kadını idi. Ama o öyle susturulan kadınlardan değildi. Lafını esirgemeyen biriydi.

"Gelin hanım hayran bakışlarınızı kocanıza saklayın."

"Tabii babaannem." dedim suyuna gidercesine.

Herkes babaanne derken benim denemem olmazdı zaten.

Peri abla, Melek, Lina ve ben Akkor konağını köşe bucak temizliyorduk. Şimdi dersiniz ki bir çok hizmetli varken bana ne hacet? Babaanne marifet görmek istiyormuş.

Camları iyice güzel sildikten sonra bezi temizleyerek kenara bıraktım.

"Gelin hanım, gel otur biraz. Kahve yaptı Yade."

Başımı sallayıp yanlarına ilerledim ve boş yere oturdum.

"Çok baskın karakter duruyorsun ama temizlikten anlıyorsun. Yemek yapmayı da bilir misin?" dedi Yeşim hanım. (Babaanne kendisi)

"Zamanında bu kadar varlığa sahip değildim babaanne. İşlerimi yapan insanlar yoktu, herşey ile kendim ilgileniyordum. Zaten tüm bunları yapmaya çocuklukta başlamıştım da diyebiliriz. Sorunuza gelecek olursak kendime göre yapıyorum birşeyler."

"O zaman bu akşam da yemekleri bize sen yaparsın diyorum."

"Tabii, neler yapmamı istersiniz?"

"Mardin usulü isterim. Bilirsin her halde neler yapacağını."

"Merak etmeyin babaanne, sofrada parmaklarınızı yiyeceksiniz. İzninizle."

Yerimden kalkıp mutfağa ilerlediğimde arkamdan diğerleri de gelmişti.

"Yalnız gelin hanımcığım babaanneme birşey beğendirmek bayağı zordur. Bir tek Yade'nin yaptıklarını yedi şimdiye kadar."

Peri ablaya gülümseyerek buzdolabını açtım. Birkaç gerekli malzemeyi çıkartıp geri onlara döndüm.

"Benim yaşantım sizin aklınızı çelmesin Peri abla. Ne zorluklarla bu döneme kadar geldiğimi en iyi Lina bilir."

Lina buruk bir gülümseme ile konuştu.

"Öyle valla abla. Elinden her iş gelir. Bakma sen onun hanım kızı gibi durduğuna, neler yapar neler."

AylizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin