44. Bölüm

3.1K 207 10
                                    

Bölüm 44

Yeni Oda

Hayallerin başladığı yer hayatın sonu demektir.

.

Oturduğum yerden düşünüyordum. Atlas için oda yapacaktık ve odanın dekoru nasıl olsun kararsız kalmıştım.

"Anne kardeşimin odası hangi renk olacak." diyen Ebru ile ona döndüm hafifçe.

"Lacivert tonları düşündüm anneciğim. Sen hangi renk isterdin?" dedim saçının bir tutamını parmağıma dolayarak.

"Bilmem. Atlas Ege ne demek ki?" dedi merakla başını kaldırıp.

"Atlas, sık dokunmuş, parlak yüzü ipek, tersi pamuk olan, bir tür ipekli kumaş demek. Ama başka bir anlamı daha var ki o da seninle geçen gün dünya haritalarına bakmıştık bir kitaptan. O kitaba da Atlas deniyor. Ege ise bir çocuğu koruyan, işlerine bakan ve her hâlinden sorumlu olan kimse, yaşça büyük, sahip demek. Ama onun da bir başka anlamı var. İzmir'e gidiyoruz ya biz hep, orası Ege bölgesinin bir şehri mesela."

"Anne bunların güzel anlamları yokmuş. Beğenmedim." dedi burun kıvırarak.

"Neden ama güzelim. Baban da ben de çok beğendik."

Omuz silkti sadece.

"Anne hadi alışverişe çıkalım. Kardeşimin odasını yapmadık daha." 

"Anneciğim baban işe gitti, yarın çıkarız." dedim saçlarını serbest bırakarak.

"Anne lütfen lütfen." 

Ayağa kalkıp ellerini birleştirerek konuşmasıyla derin bir nefes alıp bıraktım. 

"Yenge abimi aradım ama açmıyor." diyerek merdivenlerin korkuluklarına yaslanmış bağıran Meleğe döndüm.

"Arıyorum şimdi, in aşağı." diye seslenmemle hoplaya zıplaya aşağı indi.

Sehpanın üzerindeki telefonumu alıp Berk'in numarasını çevirdiğimde daha ilk çalışta açılmasıyla Meleğin ağzı açık kalmıştı.

"Efendim karıcığım?" diye konuşmasıyla arkadan kapı sesi gelince bugün toplantısı olduğu aklıma geldi.

"Sevgilim Melek aramış ama açmamışsın." dedim arkama yaslanıp.

"İşle ilgili bir toplantıdaydım. Hala da sürüyor, önemli miymiş?" demesi ile Meleğe döndüm.

"Önemli mi diyor abin?" dedim sorarcasına.

"Yok eve gelince de konuşuruz." diyen Meleğin sözlerini aynı Berk'e aktardığımda kollarını birbirine sarmış olan Ebruya takıldı gözüm.

"Sevgilim." dedim telefonu kapatmasın diye.

"Efendim güzelim." dedi naiflikle.

"Atlas'ın gelmesine iki ay kaldı, artık odasını mı yapsak?" 

"Toplantı bitince sizi almaya gelirim. Beraber bir şeyler bakarız." dediğinde sanki o görecekmiş gibi başımı salladım.

AylizHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin