Capitolul 36

2 2 0
                                    


După cum sa dovedit, persoana de la celălalt capăt al liniei a lucrat pentru o companie internațională de dezvoltare a resurselor marine la scară largă. Această așa-numită „dezvoltare a resurselor marine” era practic doar determinarea locației anumitor epave pe baza analizei diferitelor informații despre rută existente și a înregistrărilor istorice și salvarea mărfurilor naufragiate.

Acest tip de comportament a fost, în esență, jefuirea mormintelor submarine, dar a fost mai profesionist și mai legal, deoarece o parte considerabilă din mărfurile naufragiate găsite în marea liberă puteau fi moștenite în mod legal de cei care le-au găsit. Desigur, acest lucru se datora faptului că a fost imposibil de verificat dacă mărfurile au fost găsite cu adevărat în marea liberă.

Au existat două tipuri de întreprinderi ca aceasta. Primele epave moderne au salvat, le-au demontat și au scos la licitație corpurile care nu s-au deteriorat complet. Sau au vândut resursele pe care le-au găsit. Al doilea a salvat epave antice și a vândut antichitățile găsite pe ele colecționarilor sau muzeelor.

Compania la care lucra acest bărbat aparținea acesteia din urmă. Cu alte cuvinte, ținta lor principală erau epavele antice. Aveau mulți consultanți arheologici și fiecare proiect necesita un număr mare de experți atât în arheologie, cât și în oceanografie, care să petreacă doi sau trei ani lucrând la proiect pentru a-l duce la bun sfârșit. Profiturile lor erau, de asemenea, foarte mari, așa că aveau la dispoziție o mulțime de instrumente și nave de înaltă tehnologie.

Pentru a găsi mormântul submarin cât mai curând posibil, unchiul Trei a împrumutat echipament și personal de la această companie sub formă de garanție și a folosit numele acestei companii pentru a trimite o echipă de investigații formată din cinci persoane. Trebuia să fie o afacere bună, dar departamentul de logistică al companiei a pierdut contactul cu nava echipei de anchetă la numai cinci zile după ce au plecat.

Au așteptat patruzeci și opt de ore înainte de a trimite în sfârșit o echipă de căutare pentru a pieptăna marea din jur, dar nu s-a găsit nimic. Ultimele informații confirmate pe care le aveau au fost trimise cu trei ore înainte ca echipa de investigație să dispară — Unchiul Trei și doi dintre ceilalți anchetatori intraseră deja în mormântul submarin.

Motivul pentru care compania m-a contactat a fost pentru că unchiul Trei le spusese înainte de a pleca că, dacă i se întâmplă ceva, mă pot suna la acest număr pentru ajutor.

„În acest moment, nu putem confirma situația din interiorul mormântului antic și nici nu știm dacă cei trei sunt în viață sau morți”, a spus bărbatul de la telefon.

„Așadar, vom organiza o altă echipă să intrăm și să aruncăm o privire. Dar, din moment ce cei mai mulți dintre noi aici ne ocupăm doar de chestiuni filozofice și teoretice, sperăm să avem un ghid experimentat. Cel puțin, avem nevoie de cineva care să ne ajute să găsim locația exactă a mormântului.”

Când l-am auzit subliniind cuvântul „ghid”, ca și cum ar fi înțeles că îmi cunoaște adevărata identitate, nu m-am putut abține să nu am niște rezerve. Dar această chestiune era atât de importantă încât am știut că trebuie să merg și eu acolo. Drept urmare, nu am avut de ales decât să las această problemă deoparte pentru moment.

„Nu știu exact situația din partea ta, așa că ce zici să discutăm mai mult când ajung acolo?” L-am întrebat.

„În regulă”, a spus cealaltă parte. "Cu cat mai repede cu atat mai bine."

Când am închis telefonul, m-am hotărât să plec imediat, așa că mi-am împachetat lucrurile în grabă și i-am rugat pe funcționarul hotelului să mă ajute să rezerv cel mai devreme zbor către Haikou. Mai fusesem o dată la Xisha și știam că, dacă vreau să ajung în adevăratele insule Xisha, aveam nevoie de cel puțin trei tipuri de transport: avion, mașină și barca.

În următoarele zece ore, m-am mișcat non-stop, fără să am timp măcar să mă gândesc. M-am tot rugat să nu se întâmple ce e mai rău. Când avionul meu a sosit în sfârșit în Haikou la prânz a doua zi, am fost întâmpinat de o mașină pe care compania lor o trimisese să mă ia.

Persoana care a venit să mă ia se numea Liu. Mi-a spus că conducerea companiei lor a luat problema foarte în serios de data aceasta pentru că nu numai că unul dintre cei care au dispărut împreună cu unchiul trei era fiul unui director executiv, dar acest proiect era implementat în Marea Chinei de Sud. Nu a putut fi făcut public, așa că a fost necesar să se caute oameni fără nicio legătură cu guvernul. (1)

Nu am înțeles ce a vrut să spună cu ultima propoziție, dar am putut să-mi dau seama mai târziu. Am încercat să caut mai multe informații, dar acest maestru Liu era doar un șofer obișnuit și nu știa mai multe detalii. Am stat de vorbă cu el o vreme până când am observat că mașina ajunsese de fapt la docuri.

Tocmai începeam să mă simt confuz când un bărbat de vârstă mijlocie a venit și a întrebat:

„Sunteți domnul Wu?”

Am dat din cap, iar el a deschis ușa și a spus: „Vă rog să mă urmați. Barca este pe cale să plece.”

Eram foarte confuz acum. "Barcă? Ce barca? Nu mă duci la un hotel?” Am întrebat.

El a clătinat din cap și a spus: „Timpul apasă. Trebuie să ajungem la acel loc în șapte ore și să încheiem această operațiune în zece ore după aceea. În caz contrar, ne vom confrunta cu o perioadă de jumătate de lună de taifunuri. Nu va exista nici un sprijin maritim în acel moment, ceea ce va face situația și mai deranjantă.”

M-am simțit puțin supărat când i-am auzit luând propriile decizii, dar era viața unchiului Trei în joc, așa că n-am avut de ales decât să-mi păstrez mormăiala pentru mine în timp ce îmi luam bagajele și îl urmăream. Când am ajuns la doc, a arătat o barcă de pescuit foarte veche de șapte tone din fier galvanizat și a spus:

„Asta este, barca noastră de data aceasta”.

Am crezut că glumește, dar a continuat să explice puțin neputincios:

„Nu există altă cale. Căutările noastre pe scară largă în acea zonă au atras deja atenția patrulei de frontieră, așa că trebuie să păstrăm un profil scăzut. Dar nu vă faceți griji, echipamentul de la bord este de ultimă generație și nu vor fi probleme la navigare.”

După ce a spus asta, cineva de pe barcă mi-a luat bagajele pentru mine. Apoi le-a spus câteva cuvinte pescarilor de pe barcă în dialectul local, mi-a strâns mâna și a spus:

„Domnișoara Ning se ocupă de lucrurile de pe barcă. Ea e chiar acolo în spatele tău. Noroc!"

Oamenii ăștia au lucrat atât de eficient, încât încă nu ajungeam din urmă cu tot ce se întâmpla înainte ca el să plece deja. Mi-am întors capul și am văzut o femeie tânără, cu părul scurt, într-un costum de scafandru strâmt, uitându-se la mine. Când m-a văzut stând acolo părând uluită, nu s-a putut abține să râd înainte de a-mi face semn și a spune:

„Vino cu mine”.

   

****

Note :

(1) Marea Chinei de Sud este un corp de apă extrem de contestat din Oceanul Pacific de Vest. Pretențiile majore ale Chinei de suveranitate asupra mării – și cele estimate la 11 miliarde de barili de petrol neexploatat și 190 de trilioane de metri cubi de gaze naturale ale mării – i-au antagonizat pe reclamanții concurenți Brunei, Indonezia, Malaezia, Filipine, Taiwan și Vietnam.

****

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum