Capitolul 72

3 2 0
                                    


Ne-am privit toți trei, cu expresiile foarte urâte.

După ce fierul a fost turnat în cusăturile de cărămidă, totul a devenit exact ca betonul armat. Nu conta dacă ai avea un baros și ai fi pe un teren plat – totul ar fi inutil. Acest lucru a fost valabil mai ales având în vedere situația noastră actuală.

În plus, mai erau cel puțin șapte dintre aceste straturi deasupra și toate erau conectate între ele. Era absolut imposibil să ne săpăm drum prin ele fără echipamente moderne.

Simțindu-mă enervat, știam că nu aveam de vină decât pe mine că nu m-am gândit la o asemenea posibilitate. La urma urmei, tavanele plate nu puteau rezista la presiune, precum și tavanele boltite, așa că cărămizile au trebuit să fie întărite cu ceva. În mormintele dinastiei Ming, a fost folosită o singură metodă pentru a face acest lucru - turnați fier topit între cusături pentru a sigila bine mormântul. Mă bazasem pe un caiet vechi și pe cunoștințele mele limitate despre construcție pentru a ne face planul de evadare, dar după cum sa dovedit, nu știam nimic. Tocmai stricasem prostii în tot acest timp și acum aveam să suferim din cauza asta.

Fatty s-a uitat la mine și m-a întrebat: „Ce acum, tovarășe arhitect? Mai ai idei?”

Încă voiam să-mi încerc norocul, așa că am spus:

„Ce altceva putem face? Nu renunța și continuă să încerci să străpungi asta cu piciorul oglinzii. Au trecut mai bine de două sute de ani, așa că mă îndoiesc că este la fel de puternic ca înainte.”

Fatty nu a crezut că problema era prea gravă, deoarece nu m-a văzut intrând în panică, așa că a continuat să încerce să spargă stratul de cărămizi. Cărămizile goale se spargeau ușor, dar benzile de fier solidificate din cusături erau încă acolo. Fatty i-a lovit cât a putut de tare, dar a reușit să lase doar câteva urme asupra lor. El a știut de îndată ce a văzut asta că ceva nu este în regulă și mi-a spus:

„Este imposibil. Aceste benzi de fier sunt groase ca o palmă. Chiar și lovirea lor cu un camion Eliberare ar putea să nu facă nimic.”

Abia după ce am încercat să le lovesc eu însumi de câteva ori și am ajuns cu palmele amorțite, mi-am dat seama că acesta era ceva ce nu putea fi gestionat doar cu forța brută. Simțindu-mă descurajat, le-am spus:

„Se pare că am subestimat tehnologia anticilor. Au folosit fier atât de pur pentru a sigila aceste cusături de cărămidă, încât nu vom putea sparge deloc benzile întărite.”

„Dacă încercăm să-i stricăm?” întrebă Fatty.

„Nu spuneau anticii că atâta timp cât muncești din greu, un pistil de fier poate fi măcinat într-un ac?”

„Aruncă-l doar. Dacă încerci să șlefuiești aceste benzi groase de fier, vom fi aici pentru totdeauna, am spus.

„Avem douăzeci de minute până când valul începe să scadă. Când ai terminat de măcinat, am fi deja morți.”

Fatty s-a înfuriat imediat:

„Atunci ce ar trebui să facem?! N-ai auzit ce a spus femeia aceea? Sezonul taifunurilor din această zonă va fi aici în curând și va dura cel puțin o săptămână. Dacă nu putem ieși acum, vom rămâne blocați aici timp de șapte zile.” S-a oprit și apoi a spus cu accent:

„Șapte zile! Dacă nu ne sufocăm, vom muri de foame.”

Cunoscând gravitatea problemei, le-am spus:

„Voi, băieți, aveți mult mai multă experiență în acest domeniu decât mine. Ce ați face dacă ați întâlni acest tip de zid de mormânt în circumstanțe normale?”

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum