Capitolul 39

3 2 0
                                    


Cele două mâini ofilite – evident omenești – erau atât de micșorate și uscate, încât păreau niște fâșii de lemn de foc când se sprijineau pe umerii acelei femei. Nu știam ce simte ea, dar chiar și doar uitându-mă la această scenă m-a făcut să mă simt atât de înspăimântat încât spatele îmi era acoperit de o transpirație rece.

Acele două mâini nu s-au mișcat mai departe și au atârnat acolo moale, aproape ca și cum nu ar fi fost altceva decât decorațiuni pe hainele ei. Dorind să văd de unde veniseră aceste mâini, am încercat să văd brațele de care ar fi trebuit să fie atașate, dar părul femeii era prea dezordonat pentru a vedea ceva clar.

Am putut vedea că era în mod evident îngrozită pe baza cât de mult îi tremura corpul. Dacă ar fi fost o femeie obișnuită, probabil că ar fi leșinat cu mult timp în urmă, dar mi-aș fi dat seama că corpul ei începea deja să leșine. Probabil că și-a atins limita.

Căpitanul stătea în genunchi, cu spatele la noi și se înclina în timp ce mormăia ceva în dialectul local. Nu puteam să înțeleg ce spunea, dar puteam ghici că făcea un fel de ritual, probabil cerând binecuvântarea lui Mazu. (1) După ce a recitat câteva cuvinte, a scos două bucăți ciudate de lemn semicirculare și le-a aruncat pe punte de parcă le-ar fi cerut un semn de la zei. Apoi s-a uitat la rezultate, s-a mai aplecat de câteva ori, le-a ridicat și le-a aruncat din nou. Când i-am văzut că întregul corp începe să tremure, am știut că rezultatele nu erau bune.

Nu mai crezusem niciodată în așa ceva înainte, dar am fost puțin îngrijorat când l-am văzut pe căpitan fiind atât de pios. La urma urmei, acest tip de oameni au fost foarte specifici când a venit vorba de lucruri de genul acesta. Dacă rezultatul divinației spunea că sunt un spirit rău, nu aveam nicio îndoială că el și ceilalți mă vor arunca în mare fără nicio uncie de ezitare.

În acest moment, femeia a strigat brusc și tot corpul ei s-a smucit pe spate. Nu știam dacă nu se ținuse de barcă în mod corespunzător sau dacă era târâtă de acele mâini fantomă, dar ea a ajuns brusc pe nava fantomă. Și cel mai rău a fost că schimbarea fantomă a început imediat să se îndepărteze! Știam că lucrurile stau rău, indiferent dacă mă uit înapoi sau nu, așa că m-am întors și m-am mișcat să sară peste și să o salvez. Dar căpitanul s-a repezit și m-a prins din spate în timp ce a spus:

„Nu putem face nimic! Odată ce ai pus piciorul pe o navă fantomă, nu te mai poți întoarce! Nu-ți arunca viața!”

Căpitanul era atât de puternic încât nu l-am putut scutura deloc de el, iar echipajul... Nu știam dacă fuseseră vrăjiți sau nu, dar tot nu îndrăzneau să se întoarcă. Am început să-i blestem în inima mea, dar în acest moment, Bald Zhang a rămas fără Dumnezeu știe unde, a prins ancora bărcii noastre și a aruncat-o cu putere. A zburat prin aer înainte de a se agăța de balustrada navei fantomă. Nava fantomă se mișca atât de repede încât frânghia ancorei s-a întins într-o clipă, iar apoi barca noastră s-a cutremurat înainte de a fi trasă brusc după ea.

Căpitanul a fost speriat din minte și a scos un cuțit pentru a tăia frânghia, dar Bald Zhang l-a trântit pe punte doar cu un pumn. Ceilalți membri ai echipajului s-au înfuriat și s-au repezit asupra lui unul câte unul, dar el a scos brusc un pistol, l-a îndreptat către căpitan și a strigat:

„Nu te mișca sau îl omor!”

Membrii echipajului nu mai fuseseră niciodată într-o asemenea situație, așa că nimeni nu a îndrăznit să se apropie după ce a auzit amenințarea. Apoi, Bald Zhang mi-a spus:

„Tânăre Wu, le am sub control. Du-te și salvează-o!”

Am deschis gura, întrebându-mă dacă am auzit greșit. Se aștepta să înot acolo într-o mare furtunoasă? M-a privit cu privirea și apoi a arătat spre frânghie ca și cum ar fi fost un dat înainte de a striga:

„Du-te! Tinerii ar trebui să fie curajoși!”

Am clătinat din cap. Asta a fost ridicol. Eram slab când venea vorba de sport, așa că nu numai că înotul acolo era practic echivalent cu moartea, dar nici cățăratul pe acea frânghie nu era o soluție. Chiar dacă aș reuși să urc acea frânghie și să o trec, m-am gândit că aș fi norocos să-mi mai rămână o singură suflare în corp. Cum aș putea salva pe cineva?

Dar în acest moment, am auzit-o pe femeie începând să țipe pe nava fantomă. M-am uitat peste ea și am văzut-o încercând cu disperare să se urce pe frânghie, dar parcă ceva o târa înapoi. Nu se putea înainta deloc și trebuia să se apuce de balustrada navei cu ambele mâini doar pentru a rămâne pe loc.

"Domnul. Wu!" Ea a strigat. "Ajutați-mă!"

Când am auzit asta, am început să mă gândesc. Am înjurat și mi-am dat o palmă. Wu Xie, ah Wu Xie, mai ești un om al naibii sau nu?!

Nu știam dacă această palmă m-a readus în fire sau m-a transformat în prost, dar am simțit dintr-o dată un sentiment de vitejie în inimă. Mi-am strâns dinții și am strigat:

„Dacă mor, așa să fie!”

Am tras adânc aer în piept, am luat o pereche de ochelari de înot care stăteau pe o parte, i-am pus și apoi mi-am descaltat. Odată ce am făcut asta, m-am îndreptat spre partea laterală a bărcii, am apucat stângaci frânghia întinsă și m-am uitat la marea furtunoasă din fața mea. Am putut vedea frânghia scufundându-se în apă din când în când.

Coarda avea vreo doisprezece metri lungime și cu siguranță suficient de puternică pentru a-mi susține greutatea, așa că atâta timp cât îmi mișc mâinile și picioarele suficient de repede, nu ar trebui să fie foarte periculos. Însă principala problemă a fost că frânghia era în mod constant acoperită de valuri. Când m-am gândit la asta, aproape m-am răzgândit.

Nu mai fusesem niciodată într-o situație care să ceară atât de multă determinare până acum. Mi-am scos cu precauție fundul de pe balustrada navei înainte de a mă târî încet de-a lungul frânghiei. Am copiat metoda pe care o văzusem pe acei soldați ai forțelor speciale pe care o foloseau la televizor, unde atârnau cu capul în jos de frânghie și foloseau toate cele patru membre pentru a merge înainte. Mă rugam în timp ce mă târam, dar înainte de a-mi putea închide gura corect, un val s-a ridicat brusc și aproape m-a înecat. Fața mea era verde în momentul în care am reapărut, dar datorită acestui lucru, am putut înțelege cât de puternice erau valurile. M-am gândit că n-ar trebui să am probleme să mă târesc în restul drumului către nava fantomă.

În felul acesta, am rămas nemișcat când m-a lovit un val și apoi m-am târât câțiva pași când apa s-a retras. Nu știam cât a durat, dar eram în sfârșit aproape de nava fantomă când un val uriaș s-a izbit în mine și m-a împins la mai mult de un metru sub suprafața apei. Impactul a fost atât de puternic încât aproape m-am înnegrit, dar mi-am ținut respirația și mi-am forțat să deschid ochii. Atunci am văzut o priveliște ciudată – era un lanț foarte lung acoperit de rugină care plutea adânc în apă, lângă fundul navei fantomă. Și la capătul acestui lanț era un lucru ciudat care nu putea fi văzut clar.

Am expirat și am încercat să mă uit mai atent, dar frânghia s-a ridicat brusc și m-a tras afară din apă. De data aceasta, eram pe creasta valului, iar când m-am uitat în jos, am văzut că femeia stătea întinsă pe spate dar se îndrepta cumva spre cabina navei. Am rămas șocată când am văzut asta pentru că știam că nu ea era cea care se mișca, ci acele două mâini ofilite de fantomă!

Am observat că nu rezistă deloc, de parcă și-ar fi pierdut cunoștința, așa că nu am avut altă opțiune decât să mă târesc repede restul drumului, să mă cațăr peste balustradă și să cad pe puntea navei fantomă.

  

****

Note

(1) Mazu sau Ma-tsu este o zeiță a mării încă adorată pe coasta de sud-est a Chinei și în sud-estul Asiei.

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum