Capitolul 54

2 2 0
                                    


De îndată ce capacul sicriului a fost deschis, un miros de pește m-a lovit imediat în față. M-am apropiat și am văzut că sicriul era plin cu un lichid negru, a cărui suprafață era acoperită cu o ceață vaporoasă care se încolăcea în aer. Puteam vedea vag o grămadă de membre împletite dedesubt, dar nu puteam spune câte cadavre erau acolo. Toate erau acoperite cu ceară și lipite împreună pentru a forma o masă uriașă de carne moartă, dar am numărat cu ușurință doar douăsprezece mâini. Inutil să spun că scena a fost destul de dezgustătoare.

Poker-Face s-a încruntat când a văzut-o, dar expresia i s-a relaxat și lăsă pușca în mână. Pe baza schimbării lui de atitudine, m-am gândit că acest lucru nu ar trebui să fie prea periculos. Nu m-am putut abține să nu mă întreb de ce fusese atât de nervos tocmai acum.

Erau mai multe cuie rotunde, aurii închise, așezate la fiecare câțiva centimetri în sus și în jos pe sicriu, în rânduri îngrijite, dar, din moment ce se aflau sub apă, era imposibil de spus dacă erau aur pur sau doar placate cu aur. Am putut vedea și un lucru ciudat sub această masă de carne moartă. Fatty își trecu încet lanterna peste ea centimetru cu centimetru, uitându-se la ceea ce părea a fi o bucată de ardezie cu cuvinte sculptate pe ea. Obiecte de jad și fildeș au fost plasate între părțile corpului cadavrelor și în mâinile acestora. Păreau foarte valoroși și ușor de transportat.

Fatty părea că ar fi mâncărime să le ia, dar masa de cadavre era prea dezgustătoare. Oricât de nesăbuit era, nu îndrăznea să-și bage mâna în stratul de grăsime umană din interiorul sicriului doar pentru a lua ceva. S-a gândit mult la asta, dar nu a putut găsi o soluție și a trebuit să renunțe până la urmă. Apoi și-a îndreptat atenția să examineze cadavrele din interior și a clătinat din cap:

„Este prea al naibii de inuman. Și începusem să cred că acest proprietar de mormânt era un călugăr taoist. Dar cum ar putea el să ajungă la iluminare, defilând astfel de lucruri urâte în jur ca acesta? Merită să fie jefuit de noi.”

Încă nu înțelegeam situația, dar când am văzut ce era în interiorul acestui sicriu, am simțit că nervii mei nu vor putea să-l suporte așa că nu am îndrăznit să mă uit la el a doua oară. „Ar trebui să fie o înmormântare comună, dar de ce este acest sicriu atât de dezgustător?” Am întrebat.

Fatty a râs:

„Tânăre tovarăș, ești idiot? Ați văzut vreodată trupurile într-o înmormântare comună adunate ca o răsucire de aluat prăjit? Acești oameni au fost, evident, îngropați de vii. Probabil că au fost îngrămădiți împreună, drogați și apoi au ajuns să se înece când a fost turnată apă în sicriu. Acesta se numește sicriu incubator de cadavre.”

Când l-am auzit vorbind despre răsucirea aluatului prăjit, mi s-a simțit brusc mâncărimi în gât. Îmi era deja foarte foame, dar vederea acestei mase de carne moartă s-a suprapus cu imaginea unei răsuciri uriașe de aluat prăjit și am simțit că voi vomita. Dar pe baza a ceea ce spusese, părea să știe ce este genul ăsta de lucruri. Mi-am luat un moment să mă compun și apoi am cerut detalii.

Fatty, văzând că nu înțeleg, a început imediat să se arate:

„Ce, nici măcar nu știi asta? Ești ca un copil fără mamă. E o poveste lunga. Să vedem... am fost printre vârfurile înalte ale Muntelui Changbai...”

Dându-mi seama că își începe din nou prostiile, am spus repede:

„Nu mă interesează asta. Nu avem timp pentru prostiile tale. Ce legătură are un incubator de cadavre cu Muntele Changbai? Dacă nu știi, atunci nu te obosi să spui nimic!”

Oameni precum Fatty nu suportau să fie provocați. Mușchii gâtului i s-au încordat și a spus:

„Cine spune că nu știu? Am vrut doar să vă ofer imaginea de ansamblu. Dar dacă nu vrei să auzi, atunci uită de el. Acest lucru se numește sicriu incubator de cadavre și se bazează pe cunoștințele feng shui. Este folosit în general în mormintele de munte. Dacă aveți două locuri în mormânt care, conform feng shui-ului, sunt potrivite pentru așezarea sicriului principal, nu puteți alege doar unul. Acest lucru se datorează faptului că multă energie spirituală va fi concentrată în celălalt loc, ceea ce poate atrage lucruri demonice. Deci, un sicriu incubator de cadavre este plasat în locul gol, iar rudele de sânge ale proprietarului mormântului sunt îngropate în el. Acest aranjament este considerat o înmormântare comună. Acest sicriu trebuie să fie exact același cu cel din camera principală a mormântului. În feng shui, acest proces se numește „qi nutritiv”. Înțelegi?"

Fatty a spus toate acestea dintr-o suflare, de parcă ar fi recitat un text memorat. Am înțeles doar jumătate din asta, dar m-am trezit totuși uluit:

„Deci toți acești oameni de aici sunt...”

Fatty și-a plesnit pe coapsă:

„De aceea am spus asta! Omul ăsta s-ar putea să-și fi îndesat toată familia în acest sicriu. Este prea inuman!”

„Cum ar putea fi asta?!” Am strigat.

„Principiile Feng Shui sunt în mod normal urmate de dragul generațiilor viitoare. Dar dacă toată familia este îngropată împreună, ce rost are să adere la ei?!”

Fatty a văzut că iau asta în serios și a spus: „Nu poți să crezi tot ce ți se spune. Oamenii ăia bogați nu sunt atât de proști. Probabil că a găsit mai mulți nepoți săraci dintr-o familie de ramură care să fie îngropați împreună cu el. Astfel de lucruri sunt comune în mormintele dinastiei Ming. Am văzut multe dintre ele, dar nu am văzut niciodată una atât de mare până acum.”

Când m-am uitat la această grămadă de cadavre și m-am gândit la ce s-a întâmplat când au fost îngropate, nu m-am putut abține să nu mă simt profund mișcat. Bunicul îmi spusese odată că inima omului este cel mai imprevizibil lucru din lume. Din cauza a ceva care nu avea nicio bază reală, toate viețile acestor oameni au fost luate de parcă ar fi fost nimic altceva decât murdărie.

Dar acum că capacul sicriului fusese deschis, Fatty probabil că nu ar renunța atât de ușor la comoară. S-a scărpinat pe cap și a spus:

„Uită-te la acești oameni jalnici. Cred că ar trebui să mergem alături și să luăm niște borcane pentru a scoate lichidul. Este ghinion să lași apă stagnată într-un sicriu.”

Știind ce voia să facă, i-am spus:

„Uită-te la fața ta de hoț! Știu că trageți după aceste bunuri funerare, dar nu puteți să o luați mai ușor? Vor fi o mulțime de lucruri pe care să le luați când ajungem în camera principală a mormântului.

Fatty a devenit roșie și a înjurat: „La naiba! Chiar crezi că sunt o astfel de persoană?”

Mi-a fost prea lene să mă cert cu el, așa că tot ce am spus a fost:

„Nu avem timpul sau luxul să ne ocupăm de asta acum. Dacă mai amânăm, nu vom mai putea ieși și ne vom sufoca de moarte. Nu vom avea sicrie și nimeni nu va veni să ne fie milă.”

După ce am menționat asta, am devenit imediat nervoși din nou. Fatty n-a spus niciun cuvânt și a mers să caute mai întâi prin camera urechii. Din păcate, în afară de cadavrul pisicii, nu era nimic de folosit.

Poker-Face se uitase în gol la mormanul de cadavre de multă vreme, dar apoi trase brusc aer în piept, de parcă ar fi văzut ceva.

Această persoană era de obicei foarte calmă, așa că atunci când a devenit nervos, ceva rău era pe cale să se întâmple. De aceea, reacția lui m-a făcut să mă simt destul de surprins încât să ridic rapid pușca, gata să atac.

Dar a stat acolo, încruntat și privind în tăcere la sicriu, timp de cinci minute, înainte de a se întoarce către noi și a spus:

„De fapt, există o singură persoană în acest sicriu...” 

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum