Jadul violet a fost exact la fel ca ametist, care a fost în general folosit pentru a face amulete și obiecte pentru a îndepărta spiritele rele. Puțini oameni l-ar folosi pentru a face o cutie. Mai mult, această cutie părea că ar fi fost făcută dintr-o singură bucată de jad violet, ceea ce era foarte rar. Jadul violet nu a fost ușor de sculptat și lustruit, așa că nu existau modele pe cutie, ci doar niște ornamente aurii în jurul capacului. Pe baza locației cutiei în sicriu, părea să fi fost folosită ca pernă pentru cadavru. Pernele de jad erau în general considerate a fi mărfuri foarte prețioase, iar jadul violet era și mai valoros. Exista șansa ca nici măcar împărații de la acea vreme să nu primească acest tip de tratament.Când am scos cu grijă cutia și am pus-o pe pământ, am constatat că nu are lacăt. L-am deschis și am văzut că conținea un sul de mătase galbenă cu ornamente aurii pe margini. Firele de aur fuseseră țesute în mătasea, care era bine păstrată. Am desfășurat sulul și am văzut că în stânga fuseseră scrise cuvintele „Cartea regelui Shang al lumii interlope”, urmate de un grup dens de caractere mici pe lateral.
Bărbatul era mai interesat de armura de înmormântare de jad decât de acest sul de mătase, mai ales când s-a uitat la sul și și-a dat seama că nu putea înțelege. Mormăind pentru sine, se duse să studieze armura de înmormântare de jad. Poker-Face și-a scos sabia din copac și apoi s-a întins lângă patul de jad, privind în tăcere la cadavrul regelui Shang al lui Lu, până când ochii i s-au încețoșat.
Eu și unchiul Trei ne-am așezat lângă el și am studiat cu atenție textul de pe sulul de mătase. La nivelul meu actual, am putut înțelege doar câteva părți din el, dar mi-am putut face o idee generală a textului general odată ce am conectat suficiente dintre aceste părți împreună.
Lucrurile înregistrate au fost pur și simplu incredibile. Dacă n-ar fi fost faptul că întâlnisem deja atâtea lucruri ciudate în această aventură, chiar mi-ar fi fost imposibil să cred că astfel de lucruri ar putea exista pe lumea asta.
Pe marginea acestui text era un șir de personaje mici pe care regele Shang din Lu le scrisese el însuși. Aceste câteva rânduri introductive au fost apoi urmate de toate evenimentele majore care au avut loc în viața lui, de la naștere până la moarte. Dacă mi-aș face timp să le traduc pe toate, probabil că mi-ar lua de la zece zile până la o jumătate de lună, dar, din fericire, aș putea înțelege cele mai importante două lucruri.
Primul a fost modul în care regele Shang din Lu a obținut sigiliul fantomă. Deoarece era un fragment relativ scurt din cartea de mătase, mi-am luat un moment să îl răsfoiesc înainte de a-l citi cu voce tare.
Regele Shang din Lu a moștenit postul oficial al tatălui său când avea douăzeci și cinci de ani și a jefuit morminte antice pentru statul Lu, folosind aurul pe care îl găsise pentru a plăti salariile armatei. Cu o astfel de ocazie, a intrat într-un mormânt dintr-o dinastie necunoscută și a găsit un șarpe uriaș zăcând nemișcat în interiorul sicriului. Regele Shang din Lu a fost un om foarte curajos, așa că după ce a ajuns la concluzia că șarpele trebuie să fie un monstru, l-a tăiat imediat în două cu sabia. Apoi a ordonat ca șarpele să fie desfăcut. Atunci a fost găsită cutia purpurie și aurie în stomacul său.
Când am citit această parte, nu m-am putut abține să nu mă simt uimit. Cutia pe care am pus-o mai devreme în geantă era aceeași cutie care fusese tăiată din stomacul șarpelui? Unchiul Trei a văzut că nu mai vorbisem și a spus nerăbdător: „Nu te opri, continuă să citești!” Nu am avut timp să mă gândesc la asta acum, așa că m-am strâns și am continuat să citesc.
Regelui Shang din Lu nu-i păsa prea mult de cutie în acel moment, gândindu-se că fusese doar ceva ce șarpele se întâmplase să înghită. Dar mai târziu în noaptea aceea, când dormea, a visat la un bătrân cu barbă albă care l-a întrebat: „De ce m-ai omorât?”
CITEȘTI
Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)
AventuraRezumat: Acum cincizeci de ani, un grup de maeștri ai pământului (adică tâlhari de morminte) din Changsha a dezgropat o carte de mătase din Perioada Statelor În război. Fragmentul înregistrează locația unui mormânt ciudat din Perioada Statelor Comb...