Capitolul 27

4 2 0
                                    

De îndată ce am auzit asta, un gând a părut să-mi fulgeră prin minte de parcă mi-aș fi dat seama dintr-o dată de un indiciu ascuns. „Acești doi oameni chiar s-au schimbat în ultimul moment?” am întrebat uimită.

Poker-Face dădu din cap și apoi privi cadavrul. „Acest om l-a înșelat în mod deliberat pe regele Shang din Lu tot timpul. El a vrut să folosească puterea regelui Shang al lui Lu pentru a încerca să obțină el însuși nemurirea.”

„De unde știi toate astea? Aproape că pare că ai experimentat-o chiar tu.”

Poker-Face a clătinat din cap: „Nu am experimentat asta. Când jefuiam un mormânt din dinastia Song în urmă cu câțiva ani, am găsit un set complet de cărți de mătase din perioada Statelor Combatante. De fapt, s-au dovedit a fi autobiografia lui Tie Mian Xiansheng. După ce i-a explicat regelui Shang din Lu toate aspectele planului său, el și-a dat foc propriei case și apoi a aruncat în flăcări trupul unui cerșetor pentru a face să pară că ar fi ars până la moarte alături de familia sa. După aceea, s-a prefăcut că este un cerșetor și a scăpat de moarte. Regele Shang din Lu știa că ceva nu era în regulă cu toată treaba, dar nu putea face nimic în privința asta. Tie Mian Xiansheng a așteptat ca regele Shang din Lu să fie îngropat și apoi s-a furișat cu ușurință în mormânt, a târât trupul fără rezistență al regelui Shang din Lu din armura de înmormântare de jad și a pus-o pe el însuși. Regele Shang din Lu făcuse astfel de eforturi minuțioase pentru a ajunge până aici, dar totul a mers la Tie Mian Xiansheng în cele din urmă. Probabil că nu se aștepta niciodată să se întâmple așa ceva.”

„Deci, dacă cadavrul regelui Shang al lui Lu a fost scos din armură, asta nu înseamnă că a fost creat un alt cadavru de sânge?” M-am întrebat. „Deci mai este unul pe undeva în acest loc?”

„Nu a scris despre asta în autobiografia sa, dar este posibil ca regele Shang din Lu să nu fi fost în armură suficient de mult pentru a deveni un cadavru de sânge.” În ochii lui era o privire neliniștită. „El a menționat-o doar pe scurt. Nu există prea multe detalii despre asta, deoarece incidentul este doar o parte din biografie.”

M-am uitat la Poker-Face. Nu știam de ce, dar am simțit brusc că această ultimă propoziție era o minciună. M-am uitat la unchiul Trei și am văzut că nici el nu părea să-l creadă. Probabil că nu a vrut să ne spună ceva și a venit cu o minciună, dar să-l dezvălui acum nu ar fi făcut nimic.

După ce Poker-Face a terminat de vorbit, și-a recăpătat rapid fața inexpresivă de parcă ar fi terminat o sarcină. Apoi s-a ridicat și a spus: „Este aproape zori. Ar trebui să părăsim acest loc.”

„Nu, încă nu am găsit foca-fantomă”, a spus tipul gras. „Vezi toate aceste lucruri bune? Ar fi inutil să plecăm acum fără să luăm nimic cu noi.”

Poker-Face îi aruncă o privire rece, aparent încă simțindu-se puțin ostil față de el. Tipul gras a dat din umeri și a spus: „Ok, ok. Dar ce zici să iei această armură de înmormântare de jad cu noi? Poate fi singurul de acest fel din lume. Am în suflet doar interesul tuturor.”

De fapt, avea o idee bună. Unchiul Trei l-a pocnit pe fund și i-a spus: „Atunci de ce stai la loc? Grăbește-te și termină repede, ca să putem pleca naibii de aici.”

Mi-am pierdut brusc interesul pentru toată treaba și nu am vrut să-i ajut, așa că am închis ochii și am decis să mă odihnesc puțin. Dar în acest moment, câteva picături de apă mi-au căzut brusc pe față. Am crezut că ploua la început, dar când mi-am ridicat privirea, am văzut chipul ciudat al cadavrului de sânge care se uită peste marginea patului de jad, acei doi ochi fără pupilă la doar câțiva centimetri de fruntea mea.

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum