Capitolul 69

3 2 0
                                    


Această gaură a fost un punct cheie în întregul incident. Memoria lui Poker-Face s-a oprit aici; ce s-a întâmplat după aceea a fost un mister complet. Ce era în groapă, cum a ieșit și dacă și ceilalți și-au pierdut memoria ca el, toate erau speculații, dar nu existau fapte care să ajungă la o concluzie.

Am examinat gaura foarte atent. Din exterior, nu putea fi descrisă decât ca o deschidere care era prost poziționată (cu excepția războiului de tuneluri, nu văzusem niciodată pe cineva să facă o intrare în acest gen de locație). Din câte am putut vedea din interiorul găurii, era făcută din aceeași cărămidă galbenă de mortar ca și camera de afară. Structura generală părea foarte comună. De fapt, văzusem multe astfel de găuri în fabricile de fabricare a cărbunelui din Shanxi. Toate au fost folosite ca orificii de evacuare pentru cuptoarele de cărămidă de acolo, dar plasarea acestei găuri aici a fost foarte ciudată, având în vedere aspectul mormântului. Nu știam ce scop servește.

Din câte îmi amintesc, aproape toate mormintele erau structural simetrice. Era rar să deschizi un pasaj sau să ai o cameră suplimentară fără niciun motiv, decât dacă proprietarul mormântului avea un astfel de hobby. Dacă nu a fost cazul aici, atunci erau doar două posibilități:

Primul meu gând a fost că ar putea fi niște obiecte de înmormântare ascunse în interiorul ei, ceea ce nu ar fi deloc surprinzător. Conform notelor bunicului meu, au fost mulți oameni care au proiectat camere ascunse în propriile morminte, dar în general erau foarte bine deghizați. Această gaură, în schimb, nu avea nici o trapă și nici nu era camuflata. În fața ei era doar o oglindă, care părea puțin ridicolă.

A doua posibilitate era că era legată de feng shui. Motivul pentru care am crezut că acest lucru a fost pentru că oglinzile erau elemente de recuzită foarte importante în feng shui, așa că faptul că a fost plasat aici ar trebui să aibă un fel de semnificație. În general, crearea unei deschideri într-o cameră a fost numită „tong” în feng shui, ceea ce însemna că era un loc prin care trecea energia. Punerea unei oglinzi în fața deschiderii fie ar atrage energia în interior, fie ar elibera-o înapoi, astfel încât să nu fie prinsă.

Acesta a fost numit „feng shui mic” și era foarte diferit de „feng shui mare” din antichitate. La fel ca Mahayana și Hinayana în budism (1) , micul feng shui era totul despre găsirea unor modalități de a schimba lucrurile. Cu alte cuvinte, era vorba de folosirea anumitor metode pentru a schimba o situație proastă dintr-o zonă mică într-una bună. Deoarece mi s-a părut interesant acest aspect al feng shui-ului, știam mult mai multe despre el decât despre big feng shui.

Am urmărit direcția în care se îndrepta oglinda și m-am mutat să mă uit prin cameră, sperând să găsesc câteva indicii utile. Dispunerea întregii încăperi era exact aceeași cu ceea ce Poker-Face ne descrisese mai devreme, dar pentru că a rămas aceeași timp de douăzeci de ani, lumina venea doar din cele patru perle luminoase de pe cei patru pereți. Aceasta însemna că modelul palatului ceresc din mijloc era ascuns în întuneric, așa că nu puteam să mă uit decât la mici secțiuni din el cu lanterna. După ce am scanat camera de mai multe ori, ochii mi-au fost atrași involuntar de picturile în umbră de pe perete.

Am descris deja conținutul acestor patru tablouri pe baza descrierii lor de către Poker-Face. Mi s-au părut foarte vagi și neclari când îl ascultam descriindu-le, dar acum că le puteam vedea de la sine, am descoperit că erau de fapt foarte realiste. Atâta timp cât te uiți suficient de atent, puteai vedea o mulțime de detalii foarte specifice.

În primul rând, am descoperit că munții acoperiți cu zăpadă din tablou erau probabil versantul nordic al Muntelui Changbai din Jilin. Nu că memoria mea era uimitoare, ci doar că principalele vârfuri ale Muntelui Changbai erau atât de distinctive încât oricine a fost vreodată acolo ar fi putut să le recunoască.

Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum