Tunelul de fapt nu era atât de departe de barcă. Era o groapă mare care fusese aruncată în aer din fundul mării, în fundul căreia se afla tunelul. Când am văzut-o, am știut că cu siguranță fusese făcută de unchiul Trei. Am căutat mai întâi în jurul tunelului, dar nu am văzut niciun semn de prăbușire. Se părea că abilitățile unchiului Trei erau la fel de bune ca întotdeauna.Am văzut și câteva ancore de piatră care semănau foarte mult cu cele pe care le descrisese unchiul Trei, dar nu eram sigur dacă erau de fapt aceleași sau nu.
Pe fundul mării mai erau urme ale marcajelor pe care unchiul Trei le făcuse pentru a indica aspectul mormântului. Pe măsură ce eu și Bald Zhang am memorat-o cu atenție, am constatat că locația tunelului părea să ducă la una dintre camerele urechii. Stratul de cărămizi din acel loc ar trebui să fie relativ subțire.
Am căutat vreo cinci minute, dar părea că nu era nevoie să căutăm mai departe. Fatty și-a fluturat mâna, întrebând în tăcere dacă ar trebui să intrăm sau nu. A Ning se uită la ceasul ei de scufundări și dădu din cap.
Echipamentul nostru actual era incomparabil mai ușor decât echipamentul de acum douăzeci de ani. Am verificat totul pentru ultima dată și apoi am repetat gesturile convenite la intrarea în tunel pentru a ne asigura că nu vor fi probleme. Odată ce s-a terminat, Fatty a preluat conducerea și s-a strecurat în tunel. Ceilalți dintre noi am aprins lanternele și am urmat-o, scufundându-ne vreo cinci sau șase metri dintr-o singură mișcare.
Tunelul fusese săpat într-un mod foarte neregulat – uneori era larg, alteori îngust. M-am uitat în jur la pereții tunelului în timp ce înotam, dar cu cât mă uitam mai mult, cu atât deveneam mai confuz. De ce părea că acest tunel nu a fost săpat de oameni? Dacă unchiul Trei l-ar fi săpat, ar fi făcut-o într-o manieră îngrijită și ordonată cu o lopată, dar urmele pe care le vedeam pe pereți erau dezordonate și haotice, ca și cum un animal ar fi făcut acest tunel.
Am înotat din greu peste douăzeci de metri până când lumina de la intrarea în tunel nu a mai putut ajunge la noi. Dar în acest moment, direcția tunelului s-a schimbat brusc și a devenit verticală. Nu m-am putut abține să mă simt puțin surprins – nu ajunsese încă la mormânt, așa că de ce ar schimba brusc direcția tunelului?
Eram enervat de faptul că nu puteam să vorbesc sau să-mi exprim îndoielile celorlalți. Am făcut o pauză rapidă la intrarea în acest tunel vertical. Fatty ne-a făcut semn să fim atenți și apoi a înotat singur mai întâi. În timp ce i-am văzut lumina depărtându-se din ce în ce mai mult până a devenit un punct mic, nu m-am putut abține să nu mă întreb de ce era atât de adâncă.
Apoi l-am văzut fluturând lanterna dedesubt, indicând că era în siguranță să-l urmăm. Ne-am scufundat imediat unul câte unul. M-am uitat la indicatorul de adâncime de pe ceasul meu de scufundări și am văzut că eram deja la mai bine de zece metri sub suprafață. Nu mă scufundasem niciodată atât de adânc și nu știam dacă corpul meu ar putea face față sau nu.
Mai jos fusese săpat un spațiu mare, unde am văzut imediat zidul antic al mormântului. Era o gaură mare în ea, care m-a făcut să mă simt și mai confuz când am văzut-o. Forma găurii era foarte neregulată și nu semăna deloc cu metoda atentă de demontare cărămidă cu cărămidă folosită în mod normal de hoți de morminte. Unele dintre cărămizi au fost chiar crăpate. Fatty s-a uitat la mine și eu m-am uitat la el înainte să scuipăm amândoi câteva bule în același timp. Arătă spre cărămizile sparte și făcu câteva gesturi ca de maimuță. Știam ce încerca el să spună – poate că această groapă a fost săpată de maimuțe de mare și nu era de fapt un tunel pentru tâlhari de morminte.
Am încuviințat din cap și apoi i-am arătat spre pistolul pneumatic pe spate. L-a scos, a oprit siguranța și apoi a înotat în groapă.
Era a doua oară în viața mea când intrasem într-un mormânt antic. Deși eram puțin emoționat, tot mă simțeam neliniştit când mă gândeam la ultima mea experienţă. Mai mult, eram pe fundul mării, unde rezistența la apă făcea dificilă mișcarea cu ușurință. Dacă ne-am da peste ceva periculos, nu am putea scăpa cât de repede am putea pe uscat.
CITEȘTI
Daomu Biji Vol 1 Seven Star Lu Palace & Angry Sea, Hidden Sands(Templul Pierdut)
AventuraRezumat: Acum cincizeci de ani, un grup de maeștri ai pământului (adică tâlhari de morminte) din Changsha a dezgropat o carte de mătase din Perioada Statelor În război. Fragmentul înregistrează locația unui mormânt ciudat din Perioada Statelor Comb...