Bölüm 17

410 47 5
                                    


Eve vardığında Mo Lingqiu hemen okul forumunu açtı. Anonim bölümdeyken gerçek adının neden herkese ifşa edildiğini anlamadı.

Anonim bölüme baktı ve yarım gün boyunca inceledi, ancak hiçbir şey çıkaramadı.

Jiang Chenming odasından çıktığında Mo Lingqiu'nun gerçekten sessiz olduğunu fark etti, bu yüzden tekrar çalıştığını düşündü. Bir kez daha baktı. Mo Linqiu'nun kapısı kapalı değildi. Ciddi bir ifadeyle bilgisayara bakıyordu.

Tak, tak. Jiang Chenming, "Öğretmen Mo, bu akşam ne yemek istersiniz?" diye sordu.

Mo Lingqiu bilgisayar ekranına o kadar odaklanmıştı ki Jiang Chenming'in ne dediğini duymadı.

Jiang Chenming tekrar seslendi ama Mo Lingqiu hâlâ yanıt vermedi. Mo Lingqiu'nun odasına girmeden önce bir süre tereddüt etti. " Öğretmen Mo, bu akşam ne yemek istersiniz?"

Jiang Chenming Mo Lingqiu'yu korkuttu. Trans halinde Jiang Chenming'e baktı ve ancak uzun bir süre sonra kekeleyerek, "Herhangi bir şey olur." dedi.

"Foruma mı bakıyorsunuz?" diye sordu Jiang Chenming bilgisayara bir göz attıktan sonra.

"...Evet. Gönderiyi beğendiğimi herkes nasıl gördü?" diye sordu Mo Lingqiu. Sanki Jiang Chenming'in neye baktığını fark etmemesini sağlayacakmış gibi, kendisi ve Jiang Chenming hakkındaki gönderilerle dolu forumu küçülttü.

"Anonim alanda herhangi bir şey yapmadan önce, orada kullanmak için bir takma ad belirlemeniz gerekir. Eğer bir takma ad belirlemezseniz, iş hesabınızdaki gerçek adınız görünecektir." Jiang Chenming, Mo Lingqiu'dan kendisi için sayfayı açmasını istemeyecek kadar iyiydi. "Ana sayfanızdaki profili açın ve ayarları değiştirebileceksiniz. Takma adınızı değiştirdikten sonra, sakin olursanız kimse kim olduğunuzu görmek için özellikle tıklamayacaktır. Ancak tartışmaya başlarsanız, tıklayıp kontrol edeceklerdir."

"...Yani burası hâlâ gerçek ad tabanlı bir forum mu?" Mo Lingqiu, başkaları takma adla mesaj gönderen birinin gerçek adını görebiliyorsa forumu anonim hale getirmenin bir anlamı olmadığını düşündü.

"Sayılır. Okul forumu olduğu için, bir şey olursa yönetmek daha kolay."

Jiang Chenming'in sözleri oldukça mantıklıydı. Eğer herkes anonim takma adlar kullanır ve tartışmalar olduğunda sorumluluk almazsa, forumu yönetmek çok zahmetli olurdu.

"Ayarları biraz daha kurcalayacağım." Mo Lingqiu başını öne eğdi.

Jiang Chenming başını salladı ve "Öğretmenim, bu akşam ne yemek istediğinizi hâlâ söylemediniz." dedi.

"...Hazır erişte." Mo Lingqiu yemekten bahsedildiğini duyunca başını kaldırdı. "Sonra kendim yaparım."

Hazır erişte yemeyeli uzun zaman olmuştu, bu yüzden özlemini gidermek istiyordu.

Jiang Chenming onun sözlerini duydu ve kaşlarını çattı. "Öğretmen Mo, pilav yemeyi gerçekten sevmiyorsunuz, öyle mi?"

Gözlemlerine göre Mo Lingqiu günlük üç öğününde neredeyse sadece erişte yiyordu. Pilav nadiren yerdi. Pilav sipariş etse bile, yemekleri bitirir ve geride biraz pilav bırakırdı.

"... Sevmiyorum." Mo Lingqiu küçüklüğünden beri pilav yemeyi sevmezdi. Ailesi onu pek denetlemiyordu, bu yüzden istediği her şeyi yeme özgürlüğüne sahipti.

"Burada bekleyin. Sizin için hazır erişte yapacağım," dedi Jiang Chenming ve dönüp Mo Lingqiu'nun odasından çıktı.

Mo Lingqiu ancak o zaman simge durumuna küçülttüğü okul forumu penceresini açtı ve ayarlardan anonim takma adını değiştirdi. Parmak kaydırma olayından sonra muhtemelen forumu kullanmayacak olsa da, gelecekte herhangi bir kaza olmasını önlemek için profilini değiştirdi.

He's So Sweet After Class (BL) NovelHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin