Sejak mula tinggal di Kondo Bayu Tasik 1 hampir sebulan lalu, Rizwan dalam diam menyembunyikan gelora songsangnya terhadap jiran yang itnggal di unit bertentangan. Korang mesti ada fantasi buas tersendiri, kan? Sama seperti Rizwan yang menyimpan keinginan untuk merasa nikmat dikerjakan remaja muda liar. Senang cakap, Rizwan sangat taste dengan mat moto atau mat rempit. Dan jirannya itu menepati kriteria idaman kalbunya. Sifat dan fizikal samseng jalanan jirannya itu membuatkan nafsu Rizwan bergelora setiap kali bertembung dengannya. Budak muda awal 20an itu bertubuh kurus sahaja tetapi lengan berurat dan tubuh berotot. Berbeza dengan fizikal Rizwan yagn agak padat berisi.
Suatu malam sekitar jam 11, Rizwan yang sedang menonton TV tiba-tiba terdengar bunyi ketukan pintu dari rumah depan.
"Siapa pula datang pada tengah malam buta ni?" fikir Rizwan sambil matanya sibuk menghendap dari lubang pintu.
Kelihatan seorang lelaki bertopi keledar berdiri di depan pintu rumah jirannya. Seketika kemudian, pintu dibuka. Kedua-duanya saling bersalaman seperti menukar sesuatu di tangan masing-masing. Rizwan nampak di tangan lelaki berhelmet itu sudah terselit not RM50 beberapa keping.
"Mat motor ini ambil batu ke? Rizwan makin galak ingin tahu. Lelaki tadi sudah berlalu pergi dan pintu kembali ditutup. Rizwan tidak puas hati lalu mula mencari jalan untuk mendapatkan jawapan.
Rizwan terus mengaktifkan Grindr, mencari-cari kalau jirannya itu juga bengkok. Namun Rizwan tidak menjumpai apa-apa. Dia membuka pula aplikasi Telegram dan mengaktifkan People Nearby tapi tetap sama hasilnya. Peluang terakhirn, dia membuka WeChat.
"Checkmate!"
Profil mat motor tersebut terpampang paling atas menandakan jarak mereka paling dekat. Gambar profilnya di atas motosikal samibl memakai topi keledar memudahkan kerja Rizwan membuat pengecaman.
Rizwan tegur profil bernama Jai itu.
"Hai, buat apa tu? Sorang ke?" Selepas 5 minit tak berbalas, dia menegur sekali lagi. "Hai," Tak samapi seminit, 'ping', mesejnya dijawab.
"Lepak rumah lah. Sorang. Kau siapa?"
"Aku Wan. Saja nak kenal-kenal dengan kau jika kau tak kisah."
"Aku ni laki lah."
"Ye tau. Selalu je nampak kau. Aku minat nak kawan kalau kau tak kisah."
"Mana gambar ko? Nak tengok."
Rizwan menghantar beberapa keping gambarnya kepada Jai.
"Macam kenal. Kau jiran rumah depan, kan?"
"Yup. Selalu je ushar kau tapi tak berani tegur."
"Kau gay ke?"
"Ya, aku gay. Kau ok ke aku nak kenal kenal dengan kau?"
"OK je kot. Kau nak lepak dengan aku ni nak buat apa je?"
"Kita lepaklah dulu, layan movie porn ke sambil borak. Lepastu tengok macam mana, kalau kau sudi, boleh je on...."
"On apa...?"
"Nanti lah kita cerita. Kita lepak dulu."
"Sekarang ke?"
"Yup. Jomlah lepak sini."
"Nanti-nanti lah. Aku ada hal ni."
"Jomlah, aku ok je kalau kau nak cautut kat sini. Aku pun dah lama tak kena. Best juga kalau dapat."
Mesej Rizwan selepas itu tidak berbalas.
"Rileks la. Aku okay la. Aku pun dulu selalu je berasap. Cuma dah pindah sini, takda geng nak ajak join. Datanglah sini. Bawa stuff kau, aku bayarkan dan kita cautut sama-sama. OK?"
YOU ARE READING
Naluri III
RomanceMasih mengisahkan tentang pencarian cinta sang arjuna dengan sesama jenis.