Balas Dendam

350 5 0
                                    

Aku ingin kongsikan kisah kami kepada dunia supaya pembaca dapat menghayati kisah kami, namun atas dasar profesional aku terpaksa rahsiakan namanya.  Oleh itu, aku akan menggelarnya sebagai Hero.

Aku merupakan pembantu tidak rasmi kepada Hero.  Kalau dia nak pergi maana-mana, pasti aku akan disuruh untuk menghantar serta menjemputnya meskipun dia ada pengurus. Malah, aku dilayan seperti pembantu peribadi meskipun tanpa upah.  Namun semua itu aku layankan kerana aku ingin bersama dengannya 24 jam.  

Di rumah, aku dilayan seperti isterinya.  Aku wajib memuaskan nafsunya yang liar bak kuda jantan.  Namun sejak akhir-akhir ini, Hero sudah kurang rapat dengan aku.  Dari cerita rakan industri, aku tahu yang dia dikhabarkan sedang rapat dengan pelakon baru lain.  Aku pun menatap diri aku depan cermin, apa kurangnya aku?  Berbadan langsing dan berkulit cerah, aku rasa aku tidak kurangnya dari para pelakon lain yang ada.  Cuma aku kurang minat dengan industri seni meskipun aku dilahirkan dalam keluarga seni.  

Lepas itu, ada seorang kawan aku cadangkan supaya aku goda teman lelaki baru Hero.  Katanya untuk bagi pengajaran.  Tapi aku pun jawablah aku kurang yakin dengan kemaluan aku.  Lagipun aku jarang menjadi top.  Kawan aku pun bagi satu nombor untuk aku hubungi, katanya tukang urut ini mampu jadikan aku sebagai top perkasa.  Aku agak skeptikal dengan dakwaan dia, yelah dunia sekarang ada ramai scammer.  Semuanya nak duit.  

Tapi peristiwa pada petang itu membuatkan aku kembali meneliti cadangan kawan aku.  Aku ternampak Hero mengangkut pelakon baru itu ke dalam kondonya.  Aku terus capai nombor telefon dan alamat yang diberikan oleh kawan aku.  Aku nekad, untuk bagi Hero pengajaran.

Dalam hujan aku drive ke tempat tujuan. Agak jauh dari jalan utama. Sampai saja, aku terus keluar dari kereta dan berlari anak ke arah rumah. Tak kedengaran pulak orang bercakap cuma kedengaran bunyi TV, kalau tak silap aku Dunia Jam 10. Aku memberi salam dan seorang lelaki dalam lingkungan 40-an keluar. Serius saja muka dia, buatkan aku makin tak selesa. Aku dijemput naik ke rumah dan cuma duduk di atas tikar mengkuang.

"Apa khabar pakcik...? saya datang ni.... sebenarnya er..." susah sangat mulut aku ini nak cakapkan niat aku. Pak cik tu tersenyum sinis melihat gelagat aku. Sambil dia menyapu kapur ke daun sirih, mata dia sekali lagi menjeling ke arahku. Aku tunduk tanda malu. "Nak modify ka...?" soal pakcik tu dalam loghat utara. Tersirap darah aku bila soalan tu ditanya pada ku. Muka aku merah padam tapi aku cuba beranikan diri untuk terus menjawab. "Er... lebih kurang macam tulah pak cik". Dia terus mengunyah sirih sambil tersandar ke dinding dan sekali-sekala melihat ke siling rumahnya. Tak ada tanda-tanda yang ada penghuni lain selain dia. Aku terus diam menunggu buah butir dari mulutnya. "Nak modify buat apa, yang tuhan bagi tu tak cukup lagi ka...?" Soalnya sambil menggosok-gosok tangannya yang masih terlekat dengan kapur sireh. "Saya ni malu sikitlah pak cik...., saya selalu bandingkan diri saya dengan orang lain, saya rasa barang saya ni kecik sangat la, sebab tu lah saja datang jumpa pak cik" Aku mula memberanikan diri meluahkan niatku yang tadinya susah sangat untuk aku luahkan. Kaki serta tangan aku beransur panas setelah pucat lesu kerana terlalu gemuruh tadi. Pak cik tersengih sekali lagi..... malu aku cis-cis...!! "Kalau kecik.... berapa inci??" tajam pandangan dia kearahku bila dia menyoal sambil mulut terus mengunyah sireh. Aku tersenyum simpul "Dalam..... mmmm... dalam 5 inci setengah saja pak cik".

"Hang nak berapa inci lagi, cukuplah tu?, panjang-panjang sangat nak buat apa. Hang nak main dengan kuda ka..?" Pak cik mula mengusik aku sambil tersengih. "Secukup rasalah pakcik..... tapi saya betul-betul nak besar dan panjang pakcik. Dan kalau boleh kepala tu nak lebih kembang la pak cik, macam cendawan tu...." Ujar aku yang mula buat perangai gila, makin berani.... Mata aku nakal menjeling kain pelikat pak cik tu. Ish... tak nampak pulak bonjol yang mengatakan barang pakcik tu hebat. Macam tak percaya saja cerita kawan aku yang pak cik ni boleh urut batang jadi besar dan panjang. Badan pak cik ni tough juga, barangkali sebab kerja keras di sawah. Muka dia not bad juga, agak aku mesti macho masa muda-muda dulu, kulit sawo matang. Contra dengan kulit aku yang agak cerah kuning langsat.

Naluri IIIWhere stories live. Discover now