Nama aku Ali, aku anak ketiga dari lima bersaudara dan lahir di sebuah desa kecil di sebuah negeri Pantai Timur. Ketika itu, aku baru berusia 8 tahun dan belajar di sebuah sekolah pondok. Desa ini agak ketinggalan dari tempat lain dan tiada kemudahan asas seperti air bersih dan elektrik, justeru hal ini membuatkan hidup kami sangat ringkas dan jauh dari budaya bandar. Setipa petang selepas habis waktu persekolahan, anak-anak kampung yang masih kecil akan menerokai segala aktiviti kampung seperti berenang di sungai, main kejar-kejar atau bola sepak.
Hari tu seperti biasa aku lepak dengan 6 orang kawan aku. Kami bermain permainan kejar-kejar sambil sembunyi. Kerana takut ditangkap, jadi aku sembunyi agak jauh dari tempat tadi. Aku menyorok di bawah jambatan besar, memandangkan cuaca agak kering kebelakangan ini, jadi air parit cetak dan hanya paras buku lali aku sahaja.
Tak lama kemudian, aku pun terdengar macam ada orang berjalan atas jambatan itu. Kerana takut ditangkap, jadi aku cuma diam sahaja. Yang hairannya, kawan aku itu tidak memanggil nama aku. Lalu aku lihat ada titisan air kencing bercucuran dari atas. Air kencingnya sangat deras, mungkin air kencing orang dewasa agaknya. Biasanya air kencing budak-budak tidak sederas itu, sebab aku dah biasa tengok kawan-kawan aku kencing.
Lepas itu, timbul pula rasa ingin tahu. Aku teringin nak tahu siapalah gerangan yang kencing itu. Lalu aku pun keluar dari tempat persembunyian aku dan menoleh ke atas. Aku terus terpana melihat pemandangan batang coklat di depan mata aku. Batang itu kelihatan berurat dan lebih panjang dari batang aku. Lepas itu, aku menoleh ke atas. Rupanya abang Apiz sedang kencing. Meskipun dia terkejut, namun abang Apiz tidak memasukkan batangnya kembali ke dalam seluar kerana masih banyak air keluar.
"Hati-hati dik, nanti kena gigit dengan ular," pesannya.
Aku rasa lega kerana dia tidak marah. Lepas itu, aku kembali bersembunyi di pokok berhampiran. Otak aku masih lagi membayangkan batang gagah milik abang Apiz tadi. "Adik, adik," aku terdengar namaku dipanggil. Rupanya abang Apiz masih lagi ada di sini. Aku pun keluar dan menghampiri dia. Ada sedikit rasa gerun dengan abang Apiz, takut dia ungkit balik kejadian tadi.
"Kenapa adik ada di sini?" soalnya.
"Adik main sorok-sorok dengan kawan, adik sembunyi jauh sikit kerana takut mudah ditangkap, abang janganlah marah, adik tak sengaja tengok tadi," jawabku polos.
"Tak apalah, abang tak marah adik," ujarnya sambil mengusap kepalaku.
"Boleh tanya tak, kenapa batang abang besar dari adik?" soalku kembali.
Abang Apiz hanya tersenyum. Dia sempat melihat ke kiri dan kanan kami.
"Adik nak tengok dan pegang tak?" soalnya.
Aku pun terus setuju. Lalu abang Apiz tarik tangan aku ke arah kangkangnya. Dibukanya zip seluar dan kini terpampang kembali batangnya. Aku terus meraba batang itu dan aku rasa takjud melihat ukurannya. Perlahan-lahan, batang itu kembali membesar dalam genggaman aku dan terus mengeras hingga tangan kecilku tak mampu menggengam habis batangnya.
"Mssssttt teruskan dik," aku terdengar mulut abang Apiz mendesar. Aku semakin laju menggosok batangnya ke atas dan bawah. Tiba-tiba abang Apiz memelukku. Dia terus mencium kedua-dua pipiku sementara tangan aku masih aktif menggosok batangnya.
"Aaaccchhhhhhh!"
Mendengar desahannya aku rasa bimbang sedikit kerana takut dia rasa sakit.
"Sakit ke bang?" tanyaku.
"Tak... sedap," katanya. Lepas itu, abang Apiz minta aku untuk cuba memasukkan batang itu ke dalam mulutku dan menghisap seperti menghisap ice cream. Aku rasa ragu-ragu dan hanya menggunakan hujung lidah aku.
"Masukkan ke dalam mulut dik, jangan kena gigi, nanti abang belanja adik" katanya.
Aku rasa teruja mendengar ganjaran itu, lalu aku pun cubalah masukkan ke dalam mulut seperti menghisap aiskrim. Meskipun kehadiran batang itu agak asing di mulutku, namun aku cuba mengikuti arahan dia. Aku masukkan hingga setengah sahaja dan tak sampai pangkal kerana rasa kepalanya sudah terkena anak tekak aku. Aku pun cuba menghisap dan abang Apiz meramas rambut aku. Kemudian, aku rasa berdas-das air panas terkena kat dalam mulutku.
"Telan dik telan," ucapnya sambil termengah-mengah. Aku pun cubalah menghisap hingga habis. Lepas itu, abang Apiz mengeluarkan batangnya dari dalam mulutku dan dia memasukkan kembali dalam seluar.
Ada sedikit airnya tercalit di tepi bibir aku dan aku terus melihatnya. Air itu kelihatan putih dan bukannya kuning macam air kencing biasa.
"Kenapa yang keluar ni warna putih bang?" tanya aku.
"Itu air mani dik, adik jangan cerita kat siapa-siapa ye," ucapnya sambil mengeluarkan wang RM20 dari dompetnya. Aku rasa gembira dan terus memasukkan wang itu ke dalam poket seluarku.
"Bila kita nak buat lagi," tanyaku.
"Bila-bila kalau kita ada masa jumpa lagi," terangnya sambil mencium pipi aku. Aku rasa ada sedikit perasaan nyaman kerana disayangi. Lepas itu, aku disuruh untuk mengurut batangnya dari luar seluar. Kami pun berpisah dan aku kembali mencari kawan-kawan aku. Tapi kesemua mereka dah balik kerana dah nak dekat waktu senja. Itulah kenangan pertama aku mengenal dunia homoseksual secara tidak sengaja.
YOU ARE READING
Naluri III
RomanceMasih mengisahkan tentang pencarian cinta sang arjuna dengan sesama jenis.