8. Verandering in plannen

3.9K 117 9
                                    

8. Verandering in plannen

'Arielle' roep ik als ik de trap af huppel, ze loopt richting de keuken en draait zich verbaast om.

'Goeiemorgen.'

'Goeiemorgen, mag ik vandaag met je meerijden?' Ze knikt.

'Dat doe je toch altijd?'

'Ja, maar je bent ooit eens weggereden en ik stond daar mooi, spijtig genoeg was Brendan er nog en moest ik een lift van hem aanvaarden.' Ze grinnikt.

'Komen jullie nog steeds niet overeen?' Ik haal mijn schouders op.

'Ik snap die jongen gewoon niet.' Ze knikt.

'Komt wel nog, maar gelukkig heb je Clint nu.' Ik waarschuw haar subtiel dat ze niet teveel over Clint moet praten. Ze haalt verontschuldigend haar schouders op en ik loop met haar mee naar de keuken.

'Clint, huh?' vraagt Dianna nieuwsgierig en dat is vast een van de eerste keren dat ik haar echt tegen me heb horen praten.

'Wat is er met Clint?' vraag ik op mijn hoede, Dianna doet nooit vriendelijk of geïnterresseerd zonder reden.

'Ik vroeg me af of Brendan van hem af weet.'

'Wat heeft Brendan hier nu weer mee te maken?' Ze haalt haar schouders op en steekt een hap fruit in haar mond. Ik blijf haar aankijken.

'Dat je van twee walletjes eet.'

'Dianna, alsjeblieft, moei je niet teveel. Dat tast je hersenen nog meer aan.'

'Amber-Rose.' sist mijn moeder kwaad en ik haal mijn schouders op voor ik op de stoel neer plof. Arielle grinnikt alleen maar.

'Bah, ik heb geen zin in school.' merk ik op als mijn moeder me een bord met ei heeft. Arielle grinnikt.

'Je moet Louisa maar eens voorstellen om nog een fuif te houden, ze gaat meteen akkoord.'

'Hm, misschien doe ik dat wel.' Ze lacht.

'Jij fuift echt teveel.'

'Ja, en jij moet eens een leven creeëren!' antwoord ik lachend.

'En dan met iedere jongen.' Arielle wiebelt met haar wenkbrauwen, maar ik negeer deze opmerking. Ze lijken er allemaal wel veel problemen mee te hebben. Clint is toch maar een jongen? Is het verboden om contact met jongens te hebben, volgens mij niet. En Brendan, wel Brendan is Brendan en daarmee moet ik een groepswerk maken. Althans moest ik een groepswerk maken, gelukkig is dat al afgelopen. Wat hebben leerkrachten trouwens met groepswerken?

'Amber, ten laatste om zeven uur thuis, voor het avondeten!' roept mijn moeder uit de keuken.

'Is goed mam, tot vanavond!' roep ik terug en dan loop ik achter Arielle aan naar haar auto.

'Ga je nog ergens heen?' vraagt ze als we in de auto zitten. Ik haal mijn schouders op.

'Geen idee, maar misschien wel.'

'Heb je Clint nog gehoord?'

'Clint? Neen, ik weet niet eens of ik z'n nummer heb.' Arielle grinnikt, het klinkt vreemd. Alsof ze iets achterhoudt.

'Arielle?' vraag ik.

'Ik heb misschien wel zijn nummer.'

'Wat moet jij met zijn nummer?' Ze haalt haar schouders op.

'Hij heeft ooit eens voor de band geïnformeerd.'

'Waarom deed je dan alsof je hem niet kende?'

De liefde van mijn nieuw levenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu