bölüm-33(hohori)

5.7K 192 10
                                    

bu acı günümüzde şehitlerimizin ailelerine başsağlığı diliyorum.

keyifli okumalar.

TANEM

Kuzey e bakacak cesareti bulabilseydim eğer kardeşinin düşünce aşamasına nasıl tepki verdiğini görebilirdim.gözleri elimdeki bıçağa kilitlenmiş olan senemi harekete geçirmek için ona doğru bir adım atıp elimi salladım.elini yanağından çekip elimdeki bıçağa uzandı.kuzey tepki vermemeye çalışsada senemin eli bıçağa değince sert bir şekilde solumasını işittim.senemin kendine ne yapacağını umursamadığımdan değil de insanın canına kıymasının zor olduğunu bildiğimden içim rahattı.senem bıçağa baktıktan sonra yaşlardan ıslanmış yüzünü kaldırıp,kıpkırmızı olmuş gözlerini kuzeye çevirdi.kırmızı gözleri boşluğa bakıyor gibiydi.o bakışları deli hastanesinde de görmüştüm.bakıyordu ama aklı tamamen başka bir yerdeydi.elindeki bıçağı yavaşça önüne bıraktı ve başını bıçağa çevirdi.ne düşündüğünü anlayamıyordum ama hayalimde ağlayan çocuğun yanına saçları at kuyruğundan kurtulup yüzünün her tarafına dağılmış ve gözleri şişmiş ufak bir kız çocuğu ekledim.küçük kız abisinin onu kurtarmasını bekliyordu ama abisi inatla bu isteği görmezden geliyordu.

"küçükken bana anlattığın bir masal vardı hatırlıyormusun?"sessziliğ dolduran senem başını hiç yerden kaldırmadan abisine hitaben konuşmuştu.kuzey yutkunarak başını salladı ama senemin başı önünde olmadığı için göremeyeceğini sonradan akıl ederek kırık bir sesle konuştu.

"hatırlıyorum."senem başını kaldırıp direk abisinin gözlerinin içine baktı.yüzünde acılı bir tebessüm oluştu ve oda yutkunarak konuşmaya çalıştı.

"bana kendimi kaybolmuş hissettiğimde o masalı anlatacağına söz vermiştin?"ağzından çıkanlar düz bir cümle değilde soru cümlesi gibiydi.kuzey elini taş patikanın yanındaki dikenli tellerin üzerine koyup sıkarak

"evet"dedi.yüzünden o kadar çok ifade gelip geçiyordu ki çoğuna yetişip isim takamıyordum bile ama bir tane vardı hep sabitti.yaşanmışlıkların acısı.senem başını hafifçe yana yatırdı ve gözlerinden akmaya başlayan yaşlara aldırmadan titrek bir sesle

"yine anlatırmısın?kayboldum"dedi.çok fazla ağlamayan biri olarak son bir haftada rekora doğru koşmaya başlamıştım.sıcak yaşlar gözlerimi yakarken bıçağın diğer tarafına diz çöküp kuzeyi izlemeye başladım.aklımdan hiçbir düşünce geçmezken hayalimdeki abi kardeş benide aralarına alarak karanlığın içine doğru koşmaya başladı.karanlık çocuklarla birlikte tenimi yutarken yüzümde bir gülümseme vardı.elimi korkakça çekmeye çalıştığımda küçük kuzey bana döndü.karanlıktandeğilde elini bırakmaya çalışmamdan korkmuş gibi avucunu sıkılaştırdı. elası kararmaya ve yaşlarla ıslanmaya başlarken fısıldadı. 'hani beni kurtaracaktın'. nefesim zorlandı gerçek kuzeyin gözlerine bakarken hayalimdeki çocuk bağırıp sayıklamaya başladı. 'bırakmıcam demiştin! Kurtarıcam demiştin!'elimi çekmeye çalışmama aldırmadan beni bir kuyunun başına getirdi.dibi görünmeyen kuyuya baktığımda çocuğun hıçkırıkları büyüdü.sırtım ona dönük olduğu için hiç bir şey göremedim ama omuriliğim ortasından itildiğimi hissettim.dibi görünmeyen karanlık kuyuya düşürken çocuğun sesi yankılandı. 'madem kurtarmıcaktın niye umut verdin?!'

Kuzey hareket ettiğinde irkilerek hayalimdeki çocuğun görüntüsünden kurtulmaya çaıştım.gözlerimi kuzeye çevirip tüm dikkatimi ne yaptığını izlemeye verdim.senemin yanına geldi ,evin tahta duvarlarına sırtını yaslarken taş merdivenlerden birinin üzerine kuruldu.bana hiç bakmadan kolunu kardeşinin omzuna attı ve onu da kendisi gibi geri yaslanmaya zorladı.şimdi evin önündeki duvara yaslanarak sessizliği dinleyen kardeşler vardı.hayalimdeki kuyunun tepesinde bekleyen kardeşlere ne kadar da benziyorlardı.kuzey senemin omzuna atmadığı diğer elini kullanarak pantolonunu cebinden sigara paketini çıkardı.paketi senemin omzunun üzerindeki eline bırakıp tekrar cebine yöneldi.bu defa çakmak çıkarmıştı.tek elini kullanarak omzun üzerinde tuttuğu elindeki paketten bir sigara çıkardı.uzun parmaklarının arasında tuttuğu sigarayı dudaklarına götürürken dahi gözleri beni bulmadı.dudaklarının arasına yerleştirdiği sigaranın ucunu ateşleyip derin bir nefes çekerek ateşin körüklenerek parlamasını sağladı.içine çektiği dumanı bırakırkende sigarayı baş ve işaret parmağının arasına alıp seneme uzattı.senemin gözleri üzüntüsüne rağmen şaşkınlıkla açıldı.

AŞKIN PİYASASI (düzenleniyor)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin